1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Yaris Cross GR SPORT
30-08-2022

Yaris Cross GR SPORT

Stuningowane zawieszenie i sportowa stylistyka
Gamę modelową Yarisa Cross poszerzy nowa wersja – GR SPORT charakteryzująca się sportową stylistyką. Zawieszenie zostało tu dostrojone pod kątem większej przyczepności, ograniczenia przechyłów i większej pewności prowadzenia. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze zyskało wiele ekskluzywnych elementów stylistycznych.  Yaris Cross GR SPORT w przedsprzedaży będzie dostępny pod koniec września 2022 roku.

Gama modelowa Yarisa Cross zostanie poszerzona o nową wersję GR SPORT.  Podobnie jak w przypadku innych modeli – Corolli, Yarisa, Hiluxa i Toyoty C-HR – została ona zainspirowana osiągnięciami zespołu TOYOTA GAZOO Racing, który wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza świata w rajdach i wyścigach. 

Yaris Cross w wersji GR SPORT będzie się charakteryzował stuningowanym zawieszeniem umożliwiającym bardziej dynamiczne prowadzenie. Całości dopełnią zarezerwowane dla GR SPORT elementy nadwozia i wnętrza.

Sportowe nadwozie

Toyota Yaris Cross w wersji GR SPORT będzie wyposażona w nowe 18" felgi aluminiowe. Sportową stylistykę auta podkreślą także subtelne znaczki GR, nowy tylny dyfuzor i charakterystyczna kratka grilla w kolorze fortepianowej czerni. Specjalnie dla tej wersji zarezerwowano nowy lakier Dynamic Grey, który stworzy dwukolorową kompozycję z czarnym dachem i czarnymi słupkami. 

Dopracowane wnętrze

Pojazd w wersji GR SPORT będzie wyposażony w sportowe fotele przednie, a także czarną, perforowaną tapicerkę Ultrasuede™ ze wstawkami ze skóry ekologicznej i czerwonymi przeszyciami. Na przednich zagłówkach, przycisku Start, zegarach i kierownicy umieszczono logo GR. Na drzwiach i desce rozdzielczej dostrzeżemy charakterystyczne dla wersji GR SPORT wstawki w kolorze brązu i srebra.

Właściwości jezdne

Yaris Cross został zbudowany na bazie platformy GA-B, co zapewniło mu dynamiczne, pewne prowadzenie. Na tej samej płycie podłogowej powstał też Yaris hatchback, który zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2021. W wersji GR SPORT Yaris Cross prowadzi się jeszcze pewniej dzięki tuningowi zawieszenia. Poprawiona została przyczepność auta i ograniczono przechyły podczas ostrych zakrętów, co zapewniło lepszą kontrolę nad pojazdem.

Nowa wersja GR SPORT zachowała wszystkie cechy, dzięki którym Yaris Cross zdobył tytuł Światowego Samochodu Miejskiego Roku 2022. Zwinny miejski samochód o kompaktowych rozmiarach łączy typowe dla SUV-a przestronne wnętrze z wysoką pozycję za kierownicą, napędem na cztery koła AWD-i i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Nawiązuje tym samym do oryginalnej Toyoty RAV4, która w 1994 roku zadebiutowała jako pierwszy na świecie kompaktowy SUV z samonośnym nadwoziem.

SUV z charakterem

Pojemność bagażnika w przypadku Yarisa Cross wynosi 397 l. Po złożeniu kanapy i opuszczeniu dzielonej pokrywy podłogi bagażnika przestrzeń ładunkowa zwiększy się nawet do 1097 l. 

Przemyślany projekt wnętrza zapewnia dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, przy zachowaniu zwinności i kompaktowych wymiarów ułatwiających manewry. Promień skrętu auta o długości 418 cm wynosi 5,3 m. 

GR SPORT to jedna z najwyższych wersji wyposażenia Yarisa Cross (obok Executive i Adventure). Zawiera takie udogodnienia jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele i przyciemniane tylne szyby. Przyjemność korzystania z auta zwiększa nowy system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (9" HD) oraz interfejsami Apple CarPlay* i Android Auto™. Do standardowego wyposażenia Yarisa Cross we wszystkich wersjach należy zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE.

Napęd hybrydowy

Nowy Yaris Cross w wersji GR SPORT będzie dostępny z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM. Długi skok tłoków w silniku, szybkie spalanie mieszanki, wysoki stopień sprężania 14:1 oraz kontrola temperatury i ciśnienia sprawiają, że jednostka ta charakteryzuje się wysoką, 40-procentową sprawnością cieplną. Układ hybrydowy Yarisa Cross jest dynamiczny i oszczędny. Wersja z napędem na przód zużywa od 4,4 l/100 km, zaś AWD-i – od 4,7 l/100 km.

Sukcesy Yarisa Cross w Polsce i Europie

Yaris Cross na rynku zadebiutował w 2021 roku i szybko stał się jednym z najpopularniejszych modeli Toyoty w Europie. Tylko w pierwszej połowie 2022 r. jego łączna sprzedaż wyniosła ponad 77 000 sztuk. Dało mu to udział w segmencie B-SUV na poziomie 7,7%. Model odpowiada za 48% całkowitej sprzedaży rodziny Yarisa w regionie w tym okresie.

Jeśli chodzi o polski rynek samochodowy, Yaris Cross jest drugim najpopularniejszym SUV-em segmentu B, a od grudnia 2021 roku konsekwentnie zajmuje miejsce na podium pod względem rejestracji w ciągu miesiąca. W lipcu 2022 roku model zanotował największą w swojej historii miesięczną liczbę rejestracji – 904, co dało mu udział segmencie na poziomie 19,3%. 

Przedsprzedaż nowego Yarisa Cross GR SPORT rozpocznie się pod koniec września 2022 roku.