Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
7 sierpnia 2025

Toyota Professional utrzymuje pozycję lidera rynku LCV, a PROACE CITY prowadzi w tegorocznych rejestracjach

Toyota Professional po siedmiu miesiącach 2025 roku umacnia się na czele polskiego rynku lekkich samochodów dostawczych (LCV). Od stycznia do lipca zarejestrowano łącznie 9408 aut marki, co oznacza wzrost o 36,1% rok do roku. W lipcu aż trzy modele Toyoty znalazły się w czołowej dziesiątce najczęściej wybieranych pojazdów, a PROACE CITY został liderem w segmencie samochodów dostawczych. Marka dominuje także na rynku elektrycznych vanów, osiągając aż 39,5% udziału.

Po siedmiu miesiącach 2025 roku Toyota Professional niezmiennie przewodzi w segmencie LCV na polskim rynku. W okresie od stycznia do lipca do klientów trafiło 9408 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 36,1% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Szczególnie dobry okazał się lipiec, w którym zarejestrowano 1409 egzemplarzy aut Toyota Professional – wynik lepszy o 45,6% niż w tym samym miesiącu 2024 roku. Aż trzy modele marki znalazły się także w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych pojazdów. Drugą pozycję zajął PROACE CITY (471 egz.), na trzecim miejscu uplasował się PROACE (416 egz.), a dziewiąte miejsce przypadło modelowi Hilux (288 egz.).

W skali całego roku w Top10 znalazły się dwie Toyoty. Najchętniej kupowanym w Polsce modelem pozostaje PROACE CITY (4020 egz.), a PROACE zajmuje szóste miejsce z wynikiem 2373 sprzedanych aut.

Użytkowe Toyoty z mocną pozycją w segmentach

Toyota PROACE CITY zaraz po swoim debiucie w 2021 roku stała się niekwestionowanym liderem w segmencie CDV. Po siedmiu miesiącach 2025 roku jej udział w tej klasie wynosi 32,4%, a liczba 4020 zarejestrowanych egzemplarzy przewyższa łączny wynik trzech najbliższych konkurentów. Z tej liczby 2479 sztuk to wersje van, a 1541 pojazdów to odmiana osobowa Verso. Tylko w lipcu na polskie drogi wyjechało 471 egzemplarzy tego modelu.

W kategorii MDV swoją silną pozycję utrzymuje Toyota PROACE, której udział rynkowy sięga 19,8%. Od początku roku zarejestrowano 2373 sztuki (+32,8% rok do roku) tego modelu, w tym 1264 w wersji osobowej Verso i 1109 w wariancie van. W samym lipcu do klientów trafiło 416 egzemplarzy auta.

Coraz większe znaczenie w ofercie marki ma także największy przedstawiciel gamy Toyota Professional – model PROACE MAX. Od stycznia do lipca zarejestrowano 1797 egzemplarzy modelu, co przekłada się na 8,7% udziału w strategicznym dla LCV segmencie HDV. W lipcu do rąk klientów trafiły 233 sztuki tego samochodu.

Wyraźny, bo aż 18,8% wzrost rok do roku, zanotowała również Toyota Hilux. W pierwszych siedmiu miesiącach 2025 roku na drogi wyjechało 1130 egzemplarzy tego pick-upa, zapewniając mu drugą pozycję w segmencie z udziałem 32,8%. W lipcu zarejestrowano 288 egzemplarzy modelu – co drugi nowy pick-up w Polsce był właśnie Toyotą Hilux.

Toyota przewodzi wśród elektrycznych vanów

Tegoroczne wyniki rejestracji elektrycznych vanów potwierdzają mocną pozycję marki Toyota Professional oraz zaufanie, jakim darzą ją klienci. Od początku roku 2025 na polskie drogi wyjechało 451 dostawczych Toyot z napędem bezemisyjnym – więcej niż łącznie cztery kolejne marki w zestawieniu. Oznacza to pokaźny udział w rynku na poziomie 39,5%. Szczególnie imponujący jest fakt, że Toyota Professional zanotowała wzrost o 249,6%, podczas gdy cały rynek elektrycznych vanów skurczył się o 11,1%. W samym lipcu do klientów trafiło 76 egzemplarzy elektrycznych dostawczaków marki.

Elektryczne modele z rodziny PROACE wyraźnie dominują w swoich segmentach. W klasie BEV CDV niemal co drugi nowo zarejestrowany pojazd to PROACE CITY Electric (204 egz. i 47,9% udziału). W kategorii BEV MDV lideruje PROACE Electric (134 egz. i 33,2% udziału), natomiast w segmencie największych vanów z napędem elektrycznym przewodzi PROACE MAX Electric (113 egz. i 38,7% udziału).