1. Świat Toyoty
  2. Technologie
  3. eCall

System eCall

Gdy liczy się każda sekunda

Gdy dojdzie do poważnego wypadku system eCall oszczędza cenne sekundy automatycznie łącząc się z numerem 112 i wzywając pomoc, nawet jeśli kierowca ani żaden z pasażerów nie są w stanie tego zrobić.

System eCall aktywuje się za każdym razem, gdy zostaną uruchomione poduszki powietrzne. eCall jest wyposażony we własną kartę SIM umożliwiającą wykonanie darmowego połączenia i wykorzystuje system GPS w Twoim aucie, aby określić m. in. jego położenie i kierunek jazdy. Należy pamiętać, że eCall przesyła dane wyłącznie w momencie wypadku i tylko do służb ratunkowych.

Pomoc może zostać wezwana w dowolnej chwili przy użyciu przycisku, dzięki czemu możesz łatwo połączyć się z operatorem, na przykład jeśli jesteś świadkiem poważnego wypadku. Warto rozważnie korzystać z tej możliwości, aby uniknąć niepotrzebnego angażowania służb ratunkowych.

Badania wskazują, że automatyczny system eCall skraca czas reakcji służb ratunkowych o 40% w miastach i o 50% w terenach niezurbanizowanych redukując ryzyko kalectwa i liczbę ofiar śmiertelnych.

System eCall jest całkowicie darmowy. Nie można go wyłączyć, ani z niego zrezygnować.

Jak działa system eCall podczas wypadku?
1

System wykrywa, że doszło do poważnego wypadku (uruchomione poduszki powietrzne)

A rendszer ütközést érzékel (kinyílnak a légzsákok) - Kép
2

Auto łączy się z europejskim numerem ratunkowym (112) i automatycznie przesyła do służb ratunkowych najważniejsze dane, takie jak: numer VIN, dokładną lokalizację, kierunek jazdy, liczbę pasażerów itp.

Az autó hívja a 112-es európai vészhelyzeti segélyhívó számot - Kép
3

Operator podejmuje próbę rozmowy z osobami przebywającymi w samochodzie w celu uzyskania większej ilości informacji.

A szolgálat ügyeletese kapcsolatot kezdeményez a járművel, hogy további információkat szerezzen - Kép
4

W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy i pasażerów służby ratunkowe natychmiast wysyłają pomoc na miejsce zdarzenia.

Ha a vezető vagy az utasok nem reagálnak a hívására, a mentőszolgálat azonnal segítséget küld a helyszínre - Kép
Znaczenie kontrolek

Ciągłe zielone światło

System aktywny

Ciągłe czerwone światło

Awaria systemu lub konieczność wymiany baterii

Zielona kontrolka miga

Połączenie z systemem alarmowym

Czerwona kontrolka miga

Błąd połączenia z centrum alarmowym

Obie kontrolki wyłączone

Brak zasilania lub tryb transportowy
System eCall jest dostępny w następujących modelach Toyoty: