1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Nowa pula sportowych hatchbacków GR Yaris
21-11-2022

Na polski rynek trafia nowa pula sportowych hatchbacków GR Yaris

261-konny hot hatch z napędem na cztery koła GR-FOUR
Polscy kierowcy i kolekcjonerzy będą mogli nabyć Toyotę GR Yaris z rocznika 2023 i dołączyć do wąskiego grona posiadaczy tego sportowego samochodu. Przyjmowanie zamówień na nową pulę 100 egz. 261-konnego hot hatcha z napędem na cztery koła GR-FOUR dilerzy Toyoty rozpoczynają już 23 listopada 2022 roku.

Powszechnie się uważa, że GR Yaris jest jednym z najbardziej udanych sportowych aut w historii Toyoty. Model homologacyjny rajdowego GR Yarisa Rally1 powstał dzięki wiedzy i doświadczeniu TOYOTA GAZOO Racing. Zespół ten zdominował tegoroczny sezon WRC, zdobywając tytuły mistrza świata producentów, kierowców i pilotów. Seryjny GR Yaris został tak skonfigurowany, by mógł odnosić sukcesy w lokalnych rajdach i wyścigach.

Toyota GR Yaris zadebiutowała na rynku dwa lata temu. Był to drugi – po GR Suprze – globalny model marki z linii bezkompromisowych sportowych samochodów GR (GAZOO Racing). Produkowany jest w wyspecjalizowanej fabryce GR Factory w Japonii.

Do Polski trafiło już łącznie 1078 egz. Toyoty GR Yaris. Przeważająca większość – 97% – to pojazdy w wersji Dynamic i z opcjonalnym Pakietem Sport, na który się składa mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD Torsen z przodu i z tyłu, zawieszenie dostrojone do jazdy po torze oraz kute felgi aluminiowe 18'' z oponami Michelin Pilot Sports 4s. Dzięki temu wyposażeniu auto jest jeszcze lepiej przygotowane do wyczynowej jazdy. 

Najpopularniejszym kolorem nadwozia sportowego Yarisa jest lakier Pearl White, który wybrało 38% kupujących. 

Dzięki staraniom polskiego oddziału Toyoty GR Yaris powraca na nasz rynek. 23 listopada 2022 roku salony marki rozpoczynają przyjmowanie zamówień na limitowaną pulę 100 egz.

GR Yaris to projekt, który powstał niezależnie od Yarisa czwartej generacji. Samochód został zbudowany w architekturze TNGA na unikalnej płycie podłogowej, stanowiącej połączenie przedniej części platformy GA-B Yarisa i tylnej części GA-C Corolli. Inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing wiele uwagi poświęcili ograniczeniu masy pojazdu i aerodynamice. Dzięki temu samochód waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM. 

Sportowy hot hatch został wyposażony w 3-cylindrowy silnik 1,6 l turbo o mocy 261 KM, który współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 5,2 s. Dodać do tego należy napęd na cztery koła GR-FOUR, który rozdziela moc między przednią a tylną oś w proporcjach odpowiednich do jazdy sportowej, jazdy po torze lub do codziennego poruszania się po publicznych drogach.

To wszystko sprawia, że GR Yaris jest nie tylko bardzo dynamiczny, ale daje niezwykłą radość z prowadzenia dzięki świetnym właściwościom jezdnym.