Toyota Land Cruiser serii J7

Legenda kończy 30 lat

2014-08-26

Land Cruiser serii J7, legendarna odmiana terenowego modelu Toyoty, która dotarła do najbardziej niedostępnych i wymagających zakątków ziemi, obchodzi w tym roku 30 rocznicą uruchomienia produkcji. Z tej okazji model wraca na okres roku do sprzedaży w Japonii, gdzie rozpoczęła się światowa legenda Land Cruisera.

Land Cruiser J7 zadebiutował na rynku w 1984 roku. Przez 30 lat produkcji stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych na świecie. Dzięki legendarnej wytrzymałości, trwałości i dzielności terenowej, można go dziś spotkać pod każdą szerokością i długością geograficzną, na każdym z kontynentów, czy w każdej ze stref klimatycznych.

Z okazji 30 rocznicy, Land Cruiser J7 wraca na okres roku do sprzedaży na swoim rodzimym, japońskim rynku, z którego został wycofany w 2004 roku. Oferowany będzie w dwóch wariantach nadwozia (osobowym i pick-up z podwójną kabiną), z 4-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Toyota zakłada sprzedaż w Japonii na poziomie 200 sztuk miesięcznie.

Toyota Land Cruiser serii J7

Land Cruiser J7, mimo dwóch zmian modelowych (1999 i 2004), do dziś zachował swój wyjątkowy charakter surowego i niezniszczalnego samochodu terenowego, wyróżniając się ramową konstrukcją podwozia, dołączanym napędem na cztery koła i legendarną trwałością i wytrzymałością. Jest jedną z najważniejszych rynkowo odmian w całej 63-letniej historii modelu Land Cruiser. Łącznie znalazł ponad 2,5 miliona klientów.

Toyota Land Cruiser serii J7

Toyota oferuje dziś w Europie współczesne odmiany Land Cruisera: modele serii J15 (Land Cruiser 150) oraz J20 (Land Cruiser V8).

W 2014 roku wydana została w języku polskim książka „Legenda Land Cruisera; Historia kultowego modelu Toyoty od 1951 roku do dziś” autorstwa Alexandra Wohlfartha, będąca kompendium wiedzy o historii i odmianach wszystkich serii Land Cruisera, w tym J7. Książkę można zamówić pod adresem:

www.sklep.toyota.pl

Dowiedz się więcej

Historia RAV4 Historia RAV4 Na wystawie Tokyo Motor Show w 1989 r. Toyota zaprezentowała światu nowy samochód koncepcyjny. Tego dnia narodziło się auto z napędem na cztery koła o wdzięcznej nazwie Recreational Active Vehicle. Co można znaleźć pod maską samochodu? Co można znaleźć pod maską samochodu? Najważniejsze urządzenia XIII Edycja Dream Car Art Contest XIII Edycja Dream Car Art Contest Zapraszamy do kolejnej edycji konkursu Przekładnie hybrydowe będą produkowane w Polsce Przekładnie hybrydowe będą produkowane w Polsce Dowiedz się więcej Toyota Dream Car Art Contest Toyota Dream Car Art Contest Zuzanna Gajewska wygrała w 12. edycji Panek S.A. powiększa hybrydową flotę Panek S.A. powiększa hybrydową flotę 300 nowych Yarisów w ofercie Toyota z elektryczną ciężarówką na wodór Toyota z elektryczną ciężarówką na wodór Druga generacja ogniw paliwowych Finał Toyota Media Cup dla Polaka Finał Toyota Media Cup dla Polaka Łukasz Byśkiniewicz zwycięzcą Toyota wygrywa Rajd Finlandii Toyota wygrywa Rajd Finlandii Ott Tänak na najwyższym podium imprezy TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Finlandii TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Finlandii Zawalczy o powtórne trofeum Toyota Mirai we flocie taksówek w Paryżu Toyota Mirai we flocie taksówek w Paryżu Ekologiczne rozwiązanie Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Sprawdź szczegóły
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK