Toyota wznawia produkcję w zakładach w Turcji
i Walii

Nowe zasady bezpieczeństwa i nowa organizacja pracy

2020-05-08

Od 11 maja br. Toyota Motor Europe (TME) stopniowo wznawia działalność dwóch kolejnych zakładów produkcyjnych w Europie – Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) i Toyota Motor Manufacturing UK Deeside (TMUK Deeside).

Po tym jak uruchomienie fabryk w Polsce i Francji przebiegło zgodnie z planem, Toyota Motor Europe (TME) postanowiła wznowić działalność dwóch kolejnych zakładów produkcyjnych – w Turcji i Walii.

Zakład w Sakarya w Turcji swoją działalność rozpocznie 11 maja od przeszkolenia pracowników z nowych zasad bezpieczeństwa oraz nowej organizacji środowiska pracy. Produkcja zostanie uruchomiona 12 maja, początkowo w ograniczonym zakresie. Jej wzrost w kolejnych dniach i tygodniach będzie uzależniony od sprzedaży samochodów
na europejskich rynkach.

Toyota Motor Manufacturing Turkey produkuje Toyotę C-HR oraz Corollę Sedan. Z kolei silniki i układy hybrydowe do tych modeli powstają w fabryce TMUK Deeside w Walii. Linie produkcyjne w tym zakładzie zostaną uruchomione 13 maja, po dwudniowym szkoleniu pracowników z nowych procedur bezpieczeństwa i higieny pracy.

Bezpieczeństwo pracowników – priorytetem

Zanim podjęto decyzję o wznowieniu działalności zakładów w Walii i Turcji, przeanalizowano wiele różnych czynników. Najważniejszym z nich była możliwość zapewnienia pracownikom bezpieczeństwa epidemiologicznego poprzez wprowadzenie szczegółowych procedur.

Kolejnym aspektem było stopniowe luzowanie w wielu europejskich krajach obostrzeń zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa. Umożliwiło to stopniowe wznowienie pracy salonów samochodowych i sprzedaży nowych samochodów. Została zapewniona także ciągłość dostaw.

Zakład w Deeside nie pracował od 18 marca, w Turcji – od 21 marca. Decyzja o wstrzymaniu produkcji w tych fabrykach wynikała z rosnącej liczby zachorowań w wielu krajach w Europie oraz wprowadzanych przez rządy ograniczeń, w tym m.in. w poruszaniu się obywateli i działalności przedsiębiorstw, sklepów i punktów usługowych.

W ostatnich dniach sytuacja w niektórych krajach wyraźnie się poprawiła, dlatego też Toyota Motor Europe podjęła decyzję o otwarciu czterech zakładów produkcyjnych.

Pozostałe fabryki – TMUK Burnaston (produkcja Corolli hatchback i Corolli TS Kombi), Toyota Peugeot Citroen Automobiles (produkcja Toyoty AYGO) oraz Toyota Motor Russia St. Petersburg (produkcja Camry i RAV4) na razie czekają na wznowienie działalności.

Nowe zasady bezpieczeństwa

W obu fabrykach Toyoty wznawiających swoją działalność w maju przeprowadzono działania reorganizacyjne. Opracowano też nowe zasady bezpieczeństwa, wprowadzono wymagane środki higieny i instrukcje ich użycia. Wszystkie zmiany zostały skonsultowane zarówno z kierownictwem, jak i przedstawicielami pracowników. Na bieżąco będą one też weryfikowane i udoskonalane. Pracownicy będą mieli dość czasu, by się z nimi zapoznać i oswoić.

Nowe zasady bezpieczeństwa przewidują m.in.
  • Zachowanie odpowiedniego dystansu między pracownikami (o ile jest to możliwe). Pomagają w tym odpowiednio oznakowane stanowiska pracy i jednokierunkowe ciągi komunikacyjne oraz inne środki.
  • Regularne i dokładne mycie rąk i ich dezynfekcja.
  • Obowiązkowe noszenie masek dostarczanych przez zakład.
  • Zwiększoną częstotliwość czyszczenia wspólnych przestrzeni.
  • Szczegółowe i przemyślane dostosowanie zakładu do nowych standardów za pomocą symulacji i testowania nowych rozwiązań.
  • Zmianę grafików pracy w taki sposób, by uniknąć gromadzenia się w zakładzie dużych grup ludzi.
  • Dodatkowe procedury, które pozwolą uniknąć spotkań pracowników wchodzących do fabryki i kończących zmianę.
  • Ograniczenia w korzystaniu ze stołówek, wprowadzenie wyłącznie jednorazowych sztućców.
Wsparcie dla lokalnej społeczności

Po zawieszeniu produkcji w fabrykach Toyoty przeprowadzano konserwację obiektów i wyposażenia, modernizowano sprzęt oraz przygotowywano się do wdrażania przyszłych projektów. Zakłady aktywnie też wspierały lokalną społeczność oraz pobliskie szpitale.

  • TMMT dostarczył 30000 masek i 7500 przyłbic szpitalom w Sakarya i Stambule. Jego pracownicy wyprodukowali też 13 kabin umożliwiających przeprowadzenie testów na koronawirusa przy minimalnym kontakcie między pracownikami służby zdrowia a pacjentami. Dzięki wsparciu finansowemu Toyoty szpital w Sakarya kupił 4 respiratory.
  • TMUK zaangażował się w pomoc brytyjskiej służbie zdrowia w odbieraniu, testowaniu i naprawach sprzętu medycznego. Produkowano tam też przyłbice oraz części do respiratorów, brano też udział w opracowywaniu innowacyjnych pełnych osłon na głowę i ramiona z filtrem powietrza HEPA, z których korzystają obecnie pracownicy służby zdrowia. Oprócz tego firma przekazała wiele dotacji różnym instytucjom, w tym organizacjom charytatywnym i bankom żywności.

Dowiedz się więcej

Nowa sportowa Toyota z linii GR Nowa sportowa Toyota z linii GR Światowa premiera Pierwszy model Aygo X trafił do właściciela Pierwszy model Aygo X trafił do właściciela Sprawdź szczegóły Adecco modernizuje swoją flotę Adecco modernizuje swoją flotę Stawia na hybrydowe Corolle Toyota Yaris Cross z tytułem World Urban Car 2022 Toyota Yaris Cross z tytułem World Urban Car 2022 Dowiedz się więcej GR Supra z manualną skrzynią biegów GR Supra z manualną skrzynią biegów Nowość od TOYOTA GAZOO Racing Corolla i RAV4 najpopularniejszymi autami Corolla i RAV4 najpopularniejszymi autami Zestawienie portalu focus2move.com Portom Lotniczym dostarczono 21 hybryd Portom Lotniczym dostarczono 21 hybryd Niskoemisyjna flota Toyoty Wodorowe autobusy H2.City Gold dla Barcelony Wodorowe autobusy H2.City Gold dla Barcelony Dowiedz się więcej PROACE CITY Electric PROACE CITY Electric Nowy furgon już dostępny w polskich salonach 20. rocznica uruchomienia produkcji 20. rocznica uruchomienia produkcji Toyota w Polsce Sportowa Toyota GR Corolla Sportowa Toyota GR Corolla Światowa premiera Rośnie przewaga Toyoty na polskim rynku Rośnie przewaga Toyoty na polskim rynku Sprawdź szczegóły