Toyota poszerza gamę modelu GR Supra
o nowy 2-litrowy silnik

Nowa jednostka będzie dostępna od marca 2020 roku

2020-01-16

Toyota zapowiedziała, że gama silników GR Supry zostanie poszerzona o nowy 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Producent ma nadzieję, że nowa, dynamiczna jednostka napędowa o mocy 258 KM (190 kW) pozwoli GR Suprze trafić do szerszego grona klientów. W Europie samochód ten będzie dostępny od marca 2020 roku.

Sportowa Toyota GR Supra była pierwszym globalnym modelem zaprojektowanym przez TOYOTA GAZOO Racing. Do jej stworzenia wykorzystano doświadczenie zdobyte podczas startów w rajdach i wyścigach. Silnik umieszczono z przodu i połączono go z napędem na tylną oś. Auto świetnie się prowadzi dzięki idealnemu rozkładowi masy na przód i tył w proporcji 50:50 i złotemu współczynnikowi 1,55, jeśli chodzi o stosunek rozstawu osi do rozstawu kół.

Początkowo GR Supra była dostępna wyłącznie z 3-litrowym, rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem z turbodoładowanie o mocy 340 KM. Od marca 2020 roku model ten można też będzie wybrać z nową jednostką o pojemności 2 l.

Toyota GR Supra
Nowa jednostka napędowa

Od marca br. nowa Toyota GR Supra będzie dostępna również z silnikiem o pojemności 2 l. Będzie on wyposażony w turbosprężarkę typu twin-scroll i połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF. Moc maksymalna wyniesie 258 KM (190 kW), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm. Od 0 do 100 km/h będzie przyspieszał w 5,2 s. Maksymalna prędkość – 250 km/h.

Średnie emisje CO2 będą się plasowały na poziomie 135–143 g/km (norma NEDC) lub 156– 172 g/km (norma WLTP).

Pewność prowadzenia

Nowa jednostka napędowa będzie miała mniejsze wymiary i niższą masę niż silnik o pojemności 3 l, co wpływa korzystnie na prowadzenie.

„Zwinność i stabilne prowadzenie w zakrętach były naszymi priorytetami. Pracowaliśmy nad obniżeniem masy auta, chcąc uzyskać idealny rozkład mas. To było duże wyzwanie, ale żadne kompromisy nie wchodziły w grę” – podkreślił Tetsuya Tada, główny inżynier GR Supry.

Co ważne, GR Supra również po wyposażeniu w nową, 2-litrową jednostkę zachowuje złotą proporcję, czyli najlepszy możliwy stosunek rozstawu osi do rozstawu kół. We wszystkich modelach GR Supry ta proporcja wynosi 1,55.

Bogate wyposażenie

Toyota GR Supra z silnikiem o pojemności 2 l będzie wyposażona m.in. w 18'' felgi aluminiowe, system audio z 4 głośnikami i wyświetlaczem o przekątnej 8,8'' oraz sportowe fotele obite alcantarą. W standardzie dostępny też będzie pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Super Safety i system nawigacji.

Limitowana edycja Fuji Speedway

Toyota GR Supra będzie też dostępna w limitowanej edycja Fuji Speedway. Kolorystyką będzie ona nawiązywała do oficjalnych barw zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Biały metaliczny lakier nadwozia zestawiono z czarnymi 19'' kołami i pomalowanymi na czerwono lusterkami. Wnętrze będzie wykończone elementami z włókna węglowego.

Edycja limitowana Fuji Speedway zostanie wyposażona m.in. w aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.

Toyota GR Supra w limitowanej edycji Fuji Speedway będzie oferowana tylko na początku sprzedaży dwulitrowej wersji auta w Europie, a liczba egzemplarzy została ograniczona do 200.

Sprzedażowe sukcesy GR Supry

Powrót legendarnej Toyoty GR Supry do gamy marki był jednym z najbardziej oczekiwanych i udanych rynkowych debiutów 2019 roku. Przyjmowanie zamówień na ten model rozpoczęto w marcu, a pierwsze auta trafiły do odbiorców w maju. Do końca 2019 roku w Europie sprzedano 1150 egz., z czego aż 95% – w najwyższej wersji wyposażenia.

Złota kierownica

Nowa Toyota GR Supra w swoim debiutanckim roku zebrała mnóstwo nagród, w tym Goldenes Lenkrad, czyli Złotą Kierownicę przyznawaną przez niemieckie gazety Bild am Sonntag i Auto Bild. To jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w Europie.

GR Supra została uznana za najlepszy nowy samochód sportowy, powtarzając osiągnięcie drugiej generacji Supry, którą nagrodzono w 1982 roku. Jury oceniło GR Suprę wyżej od Porsche 911 oraz BMW 8.

Toyota GR Supra 2.0 – Specyfikacja
SILNIK
Typ 4 cylindry w układzie rzędowym
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu oraz zmienną pracą wałka rozrządu
Typ wtrysku bezpośredni
Doładowanie pojedyncza turbosprężarka typu twin-scroll
Pojemność 1 998
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 82 x 94,6
Stopień sprężenia (:1) 10,2 : 1
Moc maksymalna KM (kW) 258 (190) przy 5000–6500 obr./min
Maks. moment obrotowy (Nm) 400 przy 1550–4400 obr./min
Norma emisji spalin Euro 6d Temp
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ 8-biegowa, sportowa, automatyczna 8HP 51
Zestopniowanie przełożeń (:1)
1 5,250
2 3,360
3 2,172
4 1,720
5 1,316
6 1,000
7 0,822
8 0,640
Wsteczny 3,712
Przełożenie główne 3,154
OSIĄGI
Stosunek mocy do masy kg/kW (kg/KM) 7,7 (5,7)
Prędkość maksymalna (km/h) 250 (ograniczona elektronicznie)
Przyspieszenie 0–100 km/h 5,2
ZUŻYCIE PALIWA (l/100)
W cyklu mieszanym (NEDC), 18'' koła 5,9–6,3
Pojemność zbiornika paliwa (w litrach) 52
EMISJA CO2 (g/km)
W cyklu mieszanym (NEDC), 18'' koła 135–143
WLTP, 18'' koła 156–172
PODWOZIE
Zawieszenie przednie niezależne, kolumny MacPhersona, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne 5-wahaczowe z lekką aluminiowo-stalową konstrukcją
Układ kierowniczy Rack&Pinion, elektrycznie wspomagane
Przełożenie (:1) 15,1 : 1
Minimalna średnica zawracania opon/karoserii (m) 10,4/11
Hamulce
Przednie (średnica x grubość mm) wentylowane tarcze (330 x 24)

wentylowane tarcze (348 x 36) w wersji Fuji Speedway
Tylne (średnica x grubość mm) wentylowane tarcze (330 x 20)

wentylowane tarcze (345 x 24) w wersji Fuji Speedway
Opony Michelin Pilot Super Sport
Przednie 255/40 ZR18 95Y - 255/35 ZR19 96Y
Tylne 275/40 ZR18 99Y - 275/35 ZR19 100Y
WYMIARY ZEWNĘTRZNE (mm)
Długość całkowita 4397
Szerokość całkowita 1854
Wysokość całkowita 1299
Rozstaw osi 2470
Rozstaw kół przednich 1594
Rozstaw kół tylnych 1589
BAGAŻNIK (dm3)
Pojemność 290
MASA (kg)
Masa całkowita bez kierowcy 1395
Masa całkowita (ECE) 1470
Maksymalna masa całkowita 1710
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.