Już niedługo pierwsze egzemplarze GR Yarisa zaczną docierać także do klientów w Polsce. Sportowy samochód Toyoty cieszył się dużym zainteresowaniem wśród polskich kierowców. W przedsprzedaży zamówiło go 187 osób – bez obejrzenia na żywo i bez jazdy próbnej. Stanowi to ponad 60% całkowitej puli 305 samochodów, które Toyota przeznaczyła na rynek w Polsce.
Motomachi to jedna z najstarszych fabryk motoryzacyjnych w Japonii i pierwsza zbudowana przez Toyotę. W zakładzie tym skumulowane są najnowocześniejsze technologie produkcji i najnowsze rozwiązania Systemu Produkcyjnego Toyoty. Pracują tu najwybitniejsi mistrzowie tradycyjnego japońskiego rzemiosła zaangażowani w proces produkcji, ręcznego wykończenia i testowania jakości. Motomachi mieści się w Toyota City w prefekturze Aichi, zaledwie 4 kilometry od siedziby głównej koncernu.
Zakład Motomachi stał się centrum produkcyjnym samochodów z linii GR, firmowanych przez Toyota Gazoo Racing, w tym nowego GR Yarisa. Produkcja nowego hot hatcha Toyoty odbywa się w specjalnie w tym celu zbudowanym i zaaranżowanym obiekcie. Zamiast tradycyjnej taśmy, zaprojektowano wielosekcyjną przestrzeń montażową, skomunikowaną dzięki zautomatyzowanym pojazdom. Umożliwia to wytwarzanie kilku typów niskoseryjnych modeli jednocześnie bez ograniczania produktywności.
Nowoczesny sprzęt i doświadczony zespół wykonujący wiele prac ręcznie – wszystko to umożliwia wyjątkowo precyzyjny montaż każdego egzemplarza z linii GR. To z kolei przekłada się na jakość każdego samochodu oraz poziom sztywności nadwozia nieosiągalny na standardowych liniach produkcyjnych.
Toyota GR Yaris czerpie z doświadczeń i wiedzy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Ma wszystkie cechy auta rajdowego i został tak skonfigurowany, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.
Samochód został opracowany w technologii TNGA i powstał dzięki połączeniu platformy GA-B Yarisa i GA-C Corolli. Jest to zupełnie nowy projekt, odrębny od Yarisa czwartej generacji. Wyposażono go w napęd na cztery koła GR-FOUR i sportowe zawieszenie. Lekka konstrukcja nadwozia gwarantuje korzystny stosunek masy do mocy 4,9 kg/KM. Pod maską pracuje 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 261 KM, współpracujący z manualną skrzynią o 6 biegach. Masa auta wynosi tylko 1280 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h mieści się w czasie 5,2 s, a maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość to 230 km/h.