Wyścigowa GR Supra GT4 została zbudowana na bazie GR Supry opracowanej przez TOYOTA GAZOO Racing. Wyczynowy model jest produkowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).
Pojazd będzie wyposażony w 3-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll o mocy 430 KM³. Dodać do tego należy sportową 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń, a także mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu. W samochodzie zamontowany zostanie wydech firmy Akrapovič. Dostawcą olei i smarów będzie Ravenol.
Masa auta będzie oscylowała w granicach około 1350 kg. Wynik taki osiągnięto w głównej mierze dzięki zastosowaniu części wykonanych z kompozytów włókien naturalnych.
Przednie zawieszenie nowej GR Supra GT4 stanowić będą kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowane zostanie zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach pojawią się sprężyny KW. Układ hamulcowy będzie wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z 6 tłoczkami z przodu oraz 4 z tyłu.
Auto będzie wyposażone w opony Pirelli.

Bezpieczeństwo zawodników podczas wyścigów odgrywa kluczową rolę. Właśnie dlatego w nowym wyścigowym modelu Toyoty będzie zamontowana mocna klatka bezpieczeństwa oparta na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z 6-punktowymi pasami. We wnętrzu znajdzie się też czytelny panel instrumentów z włókna węglowego z wyświetlaczem.
Nową GR Suprę GT4 można będzie kupić już za 175 tys. euro netto (bez podatków, kosztów logistyki itd.).
Za sprzedaż auta w poszczególnych regionach odpowiedzialne będą: w Europie – Toyota Motorsport GmbH (TMG), w Ameryce Północnej – TRD U.S.A Inc. (TRD USA), w Japonii i Azji – Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD).
W Europie osoby zainteresowane nową GR Suprą GT4 mogą kontaktować się za pośrednictwem: tmgcs@toyota-motorsport.com
1 Samochody GT4 sprzedawane są uczestnikom wyścigów i nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
2Zespoły prywatne (zwane też klienckimi) kupują samochody wyścigowe od producentów, aby startować nimi w wyścigach. Są to zmodyfikowane wersje cywilnych aut.
3Ostateczna moc w wyścigu może ulec zmianie w związku z SRO BoP (Ballance of Performance), czyli przepisów, które sprawiają, że rywalizacja jest wyrównana np. poprzez zmianę mocy silnika lub dodanie balastu do auta.
Podwozie | |
---|---|
Długość | 4460 mm |
Szerokość | 1855 mm |
Wysokość | 1250 mm |
Masa pojazdu | 1359 kg* |
Konstrukcja | stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa zgodna z homologacją FIA |
Przedni dyfuzor | kompozyty włókien naturalnych |
Tylne skrzydło | kompozyty włókien naturalnych |
Zbiornik paliwa | motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania (120 l) |
Fotel kierowcy | fotel wyścigowy OMP z 6-punktowymi pasami, zgodny z homologacją FIA 8862-2009 |
Silnik i skrzynia biegów | |
---|---|
Typ | rzędowy, 6-cylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll |
Pojemność | 2998 cm3 |
Moc maksymalna | 320 kW (430 KM)*, możliwość różnych map silnika |
Maksymalny moment obrotowy | 650 Nm* |
Komputer | Magnetti Marelli ECU |
Skrzynia biegów | 7-biegowa,automatyczna skrzynia biegów, napęd na tylne koła |
Olej i smary | Ravenol |
Wydech | wyścigowy Akrapovič z katalizatorem |
Mechanizm różnicowy | motorsportowa specyfikacja dyferencjału o ograniczonym poślizgu |
Półoś | GKN Motorsport |
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce | |
---|---|
Przednie zawieszenie | kolumny MacPhersona |
Tylne zawieszenie | wielowahaczowe |
Amortyzatory | regulowane wyścigowe amortyzatory KW |
Układ kierowniczy | elektrycznie wspomagany |
Hamulce (przód) | 6-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 390 mm |
Hamulce (tył) | 4-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 355 mm |
Opony przód/tył | 305/660-18 przód, 305/660-18 tył (Pirelli) |
Koła | 5 śrub 11 x 18 cali OZ |
Systemy elektroniczne | |
---|---|
Kontrola trakcji | standard |
ABS motorsportowy | standard |
8-calowy wyświetlacz | standard |
Oprogramowanie | standard |
Kamera tylna | opcja |
System kontroli ciśnienia w oponach | opcja |
Czujniki skoku zawieszenia | opcja |
Podświetlany numer | opcja |
Wyposażenie | |
---|---|
System gaśniczy | standard |
Podnośnik pneumatyczny | standard |
System nawadniania dla kierowcy | opcja |
Homologowany pakiet długodystansowy | opcja |
*W zależności od SRO BOP (Balance of Performance).