TOYOTA GAZOO Racing rozpocznie sprzedaż GR Supry GT4

Nowy samochód wyścigowy będzie dostępny od marca 2020 roku

2019-10-30


TOYOTA GAZOO Racing ogłosiła, że w marcu 2020 roku ruszy sprzedaż GR Supry GT41. Nowy samochód wyścigowego dla zespołów prywatnych2 będzie dostępny najpierw tylko w Europie. W Ameryce Północnej auto będzie można zamawiać od sierpnia, a w Japonii i Azji – od października br.

Wyścigowa GR Supra GT4 została zbudowana na bazie GR Supry opracowanej przez TOYOTA GAZOO Racing. Wyczynowy model jest produkowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

Świetne osiągi i doskonałe prowadzenie

Pojazd będzie wyposażony w 3-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll o mocy 430 KM³. Dodać do tego należy sportową 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń, a także mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu. W samochodzie zamontowany zostanie wydech firmy Akrapovič. Dostawcą olei i smarów będzie Ravenol.

Masa auta będzie oscylowała w granicach około 1350 kg. Wynik taki osiągnięto w głównej mierze dzięki zastosowaniu części wykonanych z kompozytów włókien naturalnych.

Przednie zawieszenie nowej GR Supra GT4 stanowić będą kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowane zostanie zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach pojawią się sprężyny KW. Układ hamulcowy będzie wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z 6 tłoczkami z przodu oraz 4 z tyłu.

Auto będzie wyposażone w opony Pirelli.

TOYOTA GAZOO Racing rozpocznie sprzedaż GR Supry GT4
Bezpieczeństwo przede wszystkim

Bezpieczeństwo zawodników podczas wyścigów odgrywa kluczową rolę. Właśnie dlatego w nowym wyścigowym modelu Toyoty będzie zamontowana mocna klatka bezpieczeństwa oparta na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z 6-punktowymi pasami. We wnętrzu znajdzie się też czytelny panel instrumentów z włókna węglowego z wyświetlaczem.

Nowa GR Supra GT4 dostępna już od 175 tys. euro netto

Nową GR Suprę GT4 można będzie kupić już za 175 tys. euro netto (bez podatków, kosztów logistyki itd.).

Za sprzedaż auta w poszczególnych regionach odpowiedzialne będą: w Europie – Toyota Motorsport GmbH (TMG), w Ameryce Północnej – TRD U.S.A Inc. (TRD USA), w Japonii i Azji – Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD).

W Europie osoby zainteresowane nową GR Suprą GT4 mogą kontaktować się za pośrednictwem: tmgcs@toyota-motorsport.com

1 Samochody GT4 sprzedawane są uczestnikom wyścigów i nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
2Zespoły prywatne (zwane też klienckimi) kupują samochody wyścigowe od producentów, aby startować nimi w wyścigach. Są to zmodyfikowane wersje cywilnych aut.
3Ostateczna moc w wyścigu może ulec zmianie w związku z SRO BoP (Ballance of Performance), czyli przepisów, które sprawiają, że rywalizacja jest wyrównana np. poprzez zmianę mocy silnika lub dodanie balastu do auta.

GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna
Podwozie
Długość 4460 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1250 mm
Masa pojazdu 1359 kg*
Konstrukcja stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa zgodna z homologacją FIA
Przedni dyfuzor kompozyty włókien naturalnych
Tylne skrzydło kompozyty włókien naturalnych
Zbiornik paliwa motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania (120 l)
Fotel kierowcy fotel wyścigowy OMP z 6-punktowymi pasami, zgodny z homologacją FIA 8862-2009
Silnik i skrzynia biegów
Typ rzędowy, 6-cylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll
Pojemność 2998 cm3
Moc maksymalna 320 kW (430 KM)*, możliwość różnych map silnika
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm*
Komputer Magnetti Marelli ECU
Skrzynia biegów 7-biegowa,automatyczna skrzynia biegów, napęd na tylne koła
Olej i smary Ravenol
Wydech wyścigowy Akrapovič z katalizatorem
Mechanizm różnicowy motorsportowa specyfikacja dyferencjału o ograniczonym poślizgu
Półoś GKN Motorsport
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce
Przednie zawieszenie kolumny MacPhersona
Tylne zawieszenie wielowahaczowe
Amortyzatory regulowane wyścigowe amortyzatory KW
Układ kierowniczy elektrycznie wspomagany
Hamulce (przód) 6-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 390 mm
Hamulce (tył) 4-tłoczkowe zaciski wyścigowe (Brembo), stalowe tarcze 355 mm
Opony przód/tył 305/660-18 przód, 305/660-18 tył (Pirelli)
Koła 5 śrub 11 x 18 cali OZ
Systemy elektroniczne
Kontrola trakcji standard
ABS motorsportowy standard
8-calowy wyświetlacz standard
Oprogramowanie standard
Kamera tylna opcja
System kontroli ciśnienia w oponach opcja
Czujniki skoku zawieszenia opcja
Podświetlany numer opcja
Wyposażenie
System gaśniczy standard
Podnośnik pneumatyczny standard
System nawadniania dla kierowcy opcja
Homologowany pakiet długodystansowy opcja

*W zależności od SRO BOP (Balance of Performance).

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK