Model GR Supra GT42 został zaprojektowany i wyprodukowany przez Toyota Motorsport GmbH. Ten samochód wyścigowy został oparty na pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku – GR Supra.
Kategoria GT4 cieszy się coraz większą popularnością wśród zespołów prywatnych. Wymaga ona stosunkowo niskich kosztów, dlatego też z łatwością można dołączyć do rywalizacji. Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie. Są to m.in.: Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series, VLN Endurance Championship Nürburgring, Michelin Pilot Challenge Series.
GR Supra już się ściga w NASCAR Xfinity Series w Ameryce Północnej. W 2020 roku model ten będzie rywalizował również w Super GT GT500 Class w Japonii.

Pojawienie się GR Supry GT4 to gwarancja oglądania GR Supry na torach całego świata.
TOYOTA GAZOO Racing, opracowując projekt GR Supry, skorzysta ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.
Szczegóły dotyczące danych technicznych GR Supry GT4, ceny tego modelu, punktów sprzedaży i daty premiery zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Długość | 4460 mm |
Szerokość | 1855 mm |
Wysokość | 1250 mm |
Konstrukcja | stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa |
Przedni dyfuzor | kompozyty włókien naturalnych |
Konstrukcja | stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa |
Tylne skrzydło | kompozyty włókien naturalnych |
Zbiornik paliwa | motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania |
Fotel kierowcy | fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA |
Typ | rzędowy, 6-cylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll |
Pojemność | 2998 cm3 |
Skrzynia biegów | automatyczna, napęd na tylne koła |
Olej i smary | Ravenol |
Wydech | Akrapovič |
Przednie zawieszenie | MacPherson |
Tylne zawieszenie | wielowahaczowe |
Układ kierowniczy | elektrycznie wspomagany |
Opony | Pirelli |
Koła | 5 śrub 11 x 18 cali |
1 Zespoły prywatne (zwane też klienckimi) kupują samochody wyścigowe od producentów i się nimi ścigają. Są to zmodyfikowane wersje cywilnych aut.
2 GT4 to kategoria dla samochodów wyścigowych spełniających wymogi homologacji SRO dla aut typu Grand Touring. Jest pozycjonowana poziom niżej od kategorii GT3.