W marcu br. na rynku zadebiutowała nowa generacja Toyoty Corolli, która spowodowała gwałtowny skok popularności tego modelu. Od stycznia do października zarejestrowano 15829 egz. Corolli, co daje jej drugie miejsce w kraju. W tym samym okresie 2018 roku liczba ta oscylowała wokół 6487 egz., co oznacza wzrost rok do roku aż o 144%.
Jeśli chodzi o rodzaj napędu, w październiku Polacy najchętniej wybierali Corollę z napędem hybrydowym (67% ogólnych rejestracji). Najpopularniejszą opcją w gamie napędów był układ hybrydowy 1.8 o mocy 122 KM (56%).
Za 71% sprzedaży Corolli odpowiadają klienci biznesowi. Udział dużych przedsiębiorstw w całkowitej liczbie rejestracji sięga 47%, małych firm – 24%.
Nabywcy flotowi częściej wybierali lepiej wyposażone wersje takie jak Comfort, również z pakietami (74% sprzedaży Corolli do firm). Jeśli chodzi o wersję nadwozia – do dużych flot najczęściej trafiają sedany (59%).
Większe firmy chętniej sięgają po hybrydy – aż 80% egzemplarzy nowej Corolli rejestrowanych przez duże przedsiębiorstwa ma napęd spalinowo-elektryczny. 16% to auta z silnikiem benzynowym 1.6.
W polskich salonach Toyoty już rozpoczęła się wyprzedaż rocznika 2019. Jest to doskonała okazja do nabycia Corolli nowej generacji w niższej cenie. Nowy model jest dostępny już od 69900 zł. Za hybrydę z napędem 1.8 zapłacimy od 85900 zł. Rabatami objęte są wszystkie wersje wyposażenia i odmiany napędowe, a także większość pakietów.
W roku 2020 w ofercie Toyoty pojawią się m.in. dwie atrakcyjne nowości – specjalne wersje Corolla GR Sport oraz Corolla TREK. Pierwsza z nich to usportowiona odmiana modelu, opracowana przez TOYOTA GAZOO Racing. Druga to stylizowana na crossovera Corolla TS Kombi, zaprojektowana we współpracy z renomowanym producentem rowerów Trek Bicycle.