Powracająca na europejski rynek Toyota Camry będzie dostępna z napędem hybrydowym składającym się z 2,5-litrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ o mocy 218 KM (160 kW) rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (od 4,3 l/100 km*) oraz emisją CO2 (od 100 g/km*).
Chcąc zapewnić jednostce napędowej maksymalny potencjał, skonstruowano ją od podstaw. Nowy silnik odznacza się najwyższymi na świecie wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej, doskonałą dynamiką, wysokimi osiągami i niewielką masą. Wszystko to poprawia właściwości jezdne samochodu.
Wysoką sprawność cieplną, która się przekłada na niskie zużycie paliwa i dobre osiągi, uzyskano dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania. Długi skok tłoka (stosunek skoku do średnicy tłoka – 1,2), zwiększony do około 41° kąt między zaworami ssącymi i wydechowymi, kanały dolotowe o zmniejszonych oporach i gniazda zaworowe z powłoką napylaną laserowo umożliwiają zasysanie do cylindra dużej ilości powietrza oraz jego silne zawirowanie, a wieolootworkowe wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego zapewniają prawidłowe wymieszanie paliwa z zawirowanym powietrzem.