Wielka rekrutacja do fabryki Toyoty w Jelczu-Laskowicach

Zakład przygotowuje się do produkcji nowych silników

2018-04-23

W latach 2019–2020 fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpocznie produkcję dwóch nowych silników benzynowych – o pojemności 2,0 l i 1,5 l stosowanych m.in. w napędach hybrydowych. W związku z tym zakład rozpoczyna działania rekrutacyjne, których celem będzie podwojenie załogi i zatrudnienie około 500 nowych pracowników.

Fabryka w Jelczu-Laskowicach, a także zakład w Wałbrzychu – to główne ośrodki produkcji silników i skrzyń biegów Toyoty w Europie.

Produkcja nowej generacji silników benzynowych o pojemności 2,0 l zaprojektowanych w oparciu o platformę TNGA (Toyota New Global Architecture) rozpocznie się w zakładzie w Jelczu-Laskowicach we wrześniu 2019 roku. Niespełna rok później, w kwietniu 2020 roku ruszy tam również montaż silników benzynowych o pojemności 1,5 l, stosowanych m.in. w napędach hybrydowych.

Nakłady inwestycyjne tego projektu sięgną 400 mln zł, co zwiększy udział Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do niemal 4,5 mld zł.

Toyota - Fabryka w Jelczu-Laskowicach

Dariusz Mikołajczak, dyrektor fabryki w Jelczu-Laskowicach, tak to podsumował:

„Decyzje inwestycyjne koncernu uczyniły z Polski drugie poza Japonią centrum produkcyjne nowoczesnych napędów hybrydowych, co traktujemy jako wyraz ogromnego zaufania koncernu do naszych fabryk oraz polskiej kadry. Zastosowanie najnowszych technologii Toyoty tworzy nowe możliwości rozwoju naszej firmy i pracowników”.

Do 2020 roku w fabryce w Jelczu-Laskowicach planowane jest zatrudnienie około 500 nowych pracowników. Rekrutacja ruszy już w maju i potrwa kolejnych kilkanaście miesięcy.

Toyota - Fabryka w Jelczu-Laskowicach

Robert Mularczyk, dyrektor PR Toyota Motor Poland, mówiąc o planach inwestycyjnych Toyoty w Polsce podkreślił, że polskie fabryki Toyoty staną się europejskim centrum produkcyjnym napędów hybrydowych. I dalej: „Począwszy od 2020 roku kolejne modele hybrydowe Toyoty w Europie będą wyposażone w polskie serce” – mówił R. Mularczyk.

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) posiada dwa zakłady na Dolnym Śląsku.

Zakład w Jelczu-Laskowicach zatrudniający około 500 pracowników produkuje silniki benzynowe o pojemności 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemności 1,4 l oraz 2,2 l (ok. 180 tys. jednostek napędowych rocznie).

Toyota - Fabryka w Jelczu-Laskowicach

Fabryka w Wałbrzychu, której załoga liczy ok. 1500 osób, produkuje silniki benzynowe o pojemności 1,0 l, a także manualne i półautomatyczne skrzynie biegów (ok. 371 tys. silników i 720 tys. skrzyń biegów rocznie).

Toyota - Fabryka w Jelczu-Laskowicach

Ośrodki te zaopatrują w silniki i skrzynie biegów fabryki samochodów Toyoty w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Turcji, Republice Południowej Afryki i Japonii.

Dowiedz się więcej

2 generacja Toyoty Mirai 2 generacja Toyoty Mirai Auto na wodór oczyszczające powietrze Rozpoczęła się budowa Woven City Rozpoczęła się budowa Woven City Pierwsze eksperymentalne miasto Toyoty Nowy projekt TRI i Uniwersytetu Stanforda Nowy projekt TRI i Uniwersytetu Stanforda Autonomiczny pojazd przyszłości Toyota liderem technologii hybrydowej Toyota liderem technologii hybrydowej Dowiedz się więcej o hybrydach Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Testy ruszą wiosną 2022 roku Wodorowy generator prądu Wodorowy generator prądu Wspólny projekt Toyoty i Energy Observer Developments Wodorowa ciężarówka-generator Wodorowa ciężarówka-generator Poznaj wspólny projekt Toyoty i Denyo Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Wspólny projekt Toyoty i Hondy Apple CarPlay™ i Android Auto™ Apple CarPlay™ i Android Auto™ Rozwiązania, które ułatwią każdą podróż Cyfrowe manekiny THUMS Cyfrowe manekiny THUMS Większe bezpieczeństwo na drodze Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Dowiedz się więcej Społeczeństwo napędzane wodorem Społeczeństwo napędzane wodorem Odkryj najnowsze rozwiązania Toyoty