Najpopularniejszy na świecie sedan klasy średniej powraca
Nowa Toyota Camry Hybrid to wyjątkową oferta w klasie sedanów klasy średniej. Stylowy wygląd i najwyższy poziom komfortu łączy on ze znakomitymi parametrami hybrydowego układu napędowego najnowszej generacji. Nowy sedan rozszerza europejską ofertę hybrydowych pojazdów Toyoty do ośmiu modeli.
Toyota Camry wraca do Europy Zachodniej po 14-letniej nieobecności. Powrót ten ułatwia stopniowa rezygnacja europejskiego rynku motoryzacyjnego z silników wysokoprężnych.

8. generacja modelu Toyota Camry
Toyota Camry zadebiutowała w 1982 roku i w ciągu 36 lat obecności na rynku zdobyła wiele nagród i wyróżnień. Była dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 mln egzemplarzy. Co roku salony Toyoty opuszcza ponad 700 tys. egzemplarzy, co zapewnia Camry pozycję najpopularniejszego sedana segmentu D na świecie.
Obecnie debiutuje już 8. generacja tego modelu, która zachowała wszystkie najważniejsze cechy modelu: jakość, trwałość i niezawodność. Nową Toyotę Camry cechuje wysokiej klasy design wnętrza i karoserii, komfort i przestronność, a także najnowocześniejsza technologia układu przeniesienia napędu.
8. generacja Camry została zaprojektowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA). Przemyślane i dopracowane rozwiązania stawiają na przyjemność z jazdy oraz kuszącą stylistykę, na równi z doskonałą jakością wykonania, zaawansowaną technologią i przyjaznością dla środowiska.

Dopracowane wnętrze nowego sedana
Nowa Camry Hybrid wyróżnia się odważną i wyrazistą stylistyką. Sportowe akcenty i płynne przetłoczenia karoserii łączą się tu w spójną całość. Przedni pas jest odważną ewolucją języków stylistycznych Keen Look oraz Under Priority Catamaran.
Górna osłona grilla podkreśla umieszczony na niej emblemat Toyoty oraz wbudowane w jej końce reflektory Hi-LED. Trapezoidalna dolna osłona grilla zajmuje niemal całą szerokość zderzaka. Wolne zostały tylko jego narożniki, łączące się z osłoną grilla jak dwa kadłuby katamaranu, podkreślając szeroki rozstaw kół i szerokość umieszczonego nisko nad jezdnią nadwozia nowego modelu Camry Hybrid.
Nisko poprowadzona linia maski i dachu współgra z linią szyb, wizualnie obniżając środek ciężkości nowej Camry. Kabina zapewnia wygodę pasażerom i – dzięki kompaktowemu przeszkleniu bocznemu, które współgra z rozstawem osi – nadaje autu sportowy wygląd.

Przestronna kabina – ergonomia klasy premium
8. generacja Toyoty Camry to połączenie funkcjonalności, stylu i prestiżu. Nowa deska rozdzielcza łączy w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu z przestronnym, wygodnym miejscem dla pasażerów. Starannie rozmieszczone elementy układu sterowania i konsekwencja w zastosowaniu materiałów i tekstur tworzą kabinę o wyjątkowej jakości i prestiżu.
System audio, 8'' ekran systemu audio i pokładowego komputera, a także panel sterowania klimatyzacją zostały zintegrowane z płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli. W modelu Camry zastosowano nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI), który składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy: 10'' kolorowego wyświetlacza Head-up Display (HUD), 7'' wyświetlacza między zegarami oraz 8'' ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch® 2.

Przeprojektowana deska rozdzielcza zapewnia lepszą funkcjonalność i łatwości obsługi. Elementy sterujące, w tym satynowe metalowe przełączniki, zostały starannie ukształtowane i ergonomicznie zoptymalizowane.
We wnętrzu zastosowano najwyższej jakości wykończenia, miękkie w dotyku wykładziny i skóry, eleganckie drewniane lub chromowane listwy. Dostępny jest także ornament Tiger Eye, dający wrażenie głębi i blasku, gdy spoglądamy na niego pod kątem. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe.
Nowa Toyota Camry Hybrid jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra) zaakcentowanej elementami w kolorze satynowego chromu.
Siedzenia przednie zapewniają wysoki poziom komfortu i lepsze boczne trzymanie. Przekłada się to na mniejsze zmęczenie kierowcy i pasażera.
Siedzenia z tyłu są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.
Wprowadzenie nowego tylnego zawieszenia z systemem podwójnych wahaczy sprawiło, że bagażnik zwiększył się do 524 litrów.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l
Nowy napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę z większą mocą i szybszą reakcją na pedał przyspieszenia. Camry Hybrid ma łączną moc napędu na poziomie 218 KM (160 kW). Średnia emisja CO2 to około 98 g/km, a średnie zużycie paliwa – od 4,2 l/100 km1 (dane wstępne, przed homologacją).
Dopracowany 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force może się poszczycić sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem). Pozwala to nie tylko uzyskać optymalną moc, lecz również zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji spalin.
Nowy układ hybrydowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic. Teraz kierowca może zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Dynamiczna jazda
Kluczem do sukcesu nowego modelu Camry jest całkowicie nowa platforma GA-K w technologii TNGA. Nowe tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i znacznie obniżony środek ciężkości auta gwarantują lepsze prowadzenie, większą przyczepność i sztywność skrętną nadwozia.
Karoseria ma o 30 proc. większą sztywność skrętną w stosunku do poprzedniego modelu. Czteropunktowy system mocowania silnika został zaprojektowany tak, by nie tylko zmniejszyć drgania, ale też zwiększyć sztywność karoserii i stabilność prowadzenia Camry.
Zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu, zwiększa stabilność i ogranicza przechyły nadwozia.
Platforma GA-K została zaprojektowana z myślą o niskim położeniu środka ciężkości. Pozwoliła ona zmniejszyć całkowitą wysokość auta oraz wysokość maski, a także obniżyć podłogę kabiny pasażerskiej.

Wyższy poziom bezpieczeństwa
Camry Hybrid wyposażono w wiele technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie jej wersję są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Mają one pomagać w zapobieganiu kolizjom lub łagodzeniu ich skutków.
Systemy Toyota Safety Sense wykorzystują współpracę kamery i czułego radaru, które pomagają wykrywać przeszkody na drodze. Są to: układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych (PD), adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), automatyczne światła drogowe (AHB) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA).
W wybranych wersjach wyposażenia dostępne są także system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z wyświetlanymi na ekranie liniami wspomagającymi parkowanie oraz układy kontrolujące hamowanie i trakcję.
Nadwozie nowej Toyoty Camry zostało zaprojektowane tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu. Pozwoli to odpowiednio rozproszyć energię uderzenia, co ma zapobiec deformacji kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę grilla.
1 Na podstawie rozporządzenia WE 2017/1153 ze zmianami EC2017 / 1231 – w oczekiwaniu na ostateczną homologację.
NAPĘD | Camry Hybrid |
---|---|
Toyota Hybrid System | |
Moc hybrydowej jednostki napędowej [KM / kW] | 218/160 |
SILNIK | |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Moc maksymalna [KM / kW (obr./min)] | 177/130 (5700) |
Maksymalny moment obrotowy [Nm (obr./min)] | 221 (3600–5200) |
OSIĄGI | |
0-100 km [s] | 8,3 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 180 |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Cykl mieszany [l/100 km - Corr NEDC] | 4,21 (z 17'' felgami aluminiowymi) |
4,31 (z 18'' felgami aluminiowymi ') | |
Emisja CO2 | |
Cykl mieszany [g/km - Corr NEDC] | 981 (z 17'' felgami aluminiowymi) |
1011 (z 18'' felgami aluminiowymi) | |
WYMIARY ZEWNĘTRZNE | |
Długość całkowita [mm] | 4885 |
Szerokość całkowita [mm] | 1840 |
Wysokość całkowita [mm] | 1445 |
Rozstaw osi [mm] | 2825 |
WYMIARY WNĘTRZA | |
Pojemność bagażnika [litry (VDA)] | 524 |
MASA | |
Masa własna min./maks. [kg] | 1595–1635 |
1 W oparciu o EC 2017/1153 i EC 2017/1231 – w trakcie końcowej homologacji.