Internetowy salon Toyoty powstał po to, by nowy samochód można było kupić bez wychodzenia z domu. Po „kliknięciu” odpowiedniego przycisku na stronach toyota.pl, lexus-polska.pl lub poszczególnych Dilerów można będzie się połączyć ze sprzedawcą i odbyć rozmowę w formie wideokonferencji. Do połączenia wystarczą zwykły komputer z kamerą, smartfon lub tablet połączone z internetem.
Klient może się też umówić na wirtualne spotkanie z przedstawicielem salonu, podczas którego doradca stworzy ofertę wspólnie z Klientem. Podczas spotkania można będzie wybrać m.in. kolor nadwozia czy wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe, ofertę finansowania. A wszystko to dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę.
Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana Klientowi kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany przez Klienta adres. Taka forma zakupów nie wymaga więc wychodzenia z domu.
Internetowy salon Toyoty nie jest nowym pomysłem. Prace nad nim trwają od października 2019 roku. Od kilku miesięcy program jest testowany w ramach pilotażu przez trzy salony dilerskie Toyoty. Głównym celem tego projektu było otworzenie dodatkowego kanału sprzedaży dla dilerów Toyoty i Lexusa Polsce.
W obliczu pandemii koronawirusa TMPL zdecydowała się zakończyć program testowy i jak najszybciej udostępnić opcję internetowego salonu wszystkim Klientom.
„W obliczu zagrożenia epidemiologicznego, mając na uwadze zdrowie i komfort życia naszych Klientów oraz pracowników sieci dilerskich, bezzwłocznie uruchomiliśmy internetowe salony u wszystkich dilerów Toyoty oraz Lexusa w Polsce” – powiedział dr Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
„Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostej formy kupna nowego auta dla Klientów, którzy dziś nie chcą wychodzić z domu i odwiedzać salonów sprzedaży. Osobiście uważam, że tak innowacyjna usługa będzie dalej wykorzystywana jako dodatkowy kanał sprzedaży także po okresie pandemii wirusowej” – dodał Pawlak.
Toyota Motor Poland należy do ścisłej czołówki najbardziej innowacyjnych przedstawicielstw marki w Europie. W ostatnich latach firma wprowadziła w życie wiele nowatorskich rozwiązań. W 2019 roku rozpoczęła m.in. wdrażanie pilotażowego programu Toyota Professional. Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w europejskiej sieci Toyoty, a doświadczenia polskich dilerów pomogą w tworzeniu nowej sieci dilerów aut dostawczych.