Nowa platforma GA-B – pewne, intuicyjne prowadzenie

Modułowa konstrukcja o wielu możliwościach

2019-09-05

Toyota zapowiedziała debiut platformy GA-B. Tym samym technologia TNGA zostanie wprowadzona również do mniejszych samochodów japońskiego producenta.

TNGA (Toyota New Global Architecture)

Zastosowanie przez Toyotę nowej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) wniosła do gamy modelowej marki zupełnie nową jakość pod względem komfortu jazdy, precyzji prowadzenia czy stylistyki.

Pierwszą z serii TNGA była platforma GA-C, która zadebiutowała w 2014 roku w Priusie IV generacji. Platforma ta była przeznaczona głównie dla samochodów kompaktowych. Na jej podstawie zostały następnie zbudowane Corolla najnowszej generacji i Toyota C-HR.

Technologia TNGA sprawdziła się również w tworzeniu średniej wielkości sedanów i SUV-ów. Nowe generacje Toyoty Camry i RAV4 zbudowane na platformie GA-K zapewniają dynamiczne, stabilne i precyzyjne prowadzenie, a także komfortowe wnętrze.

Toyota New Global Architecture
Pewne, intuicyjne prowadzenie

Małe samochody Toyoty zaprojektowane w technologii TNGA zapewniają niesamowity komfort jazdy. Zaawansowane technologie łączenia elementów zwiększają sztywność nadwozia i obniżają jego masę.

Dodać do tego należy przednie zawieszenie oparte na kolumnach MacPhersona, w którym zastosowano amortyzatory o małym tarciu i różne rodzaje sprężyn. Z tyłu w zależności od typu i charakteru samochodu można zamontować belkę skrętną lub zawieszenie wielowahaczowe.

Nisko umocowany i przesunięty nieco do tyłu fotel kierowcy nie tylko zapewnia większą przyjemność z jazdy, lecz również przyczynia się do obniżenia środka ciężkości auta. Mocowanie kierownicy umożliwia ustawienie jej pod optymalnym dla kierowcy kątem.

Przestronne wnętrze i stylistyczna swoboda

Nowa platforma GA-B została zaprojektowana tak, by zoptymalizować miejsce we wnętrzu. Dzięki niej projektanci będą mieli większą swobodę w nadawaniu modelom wyróżniającego się wyglądu o mocno osadzonej na drodze sylwetce. Atrakcyjność designu podkreśli szeroki rozstaw osi oraz krótkie zwisy.

System modułowy

Nowa platforma GA-B została zbudowana w systemie modułowym. Umożliwia ona łatwe różnicowanie rozstawu osi, rozstawu kół i wysokości samochodu. Pozwoli to na budowę samochodów o różnych wymiarach i typach nadwozia.

Toyota New Global Architecture

Dowiedz się więcej

Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Wielkogabarytowe ciężarówki na wodór Testy ruszą wiosną 2022 roku Wodorowy generator prądu Wodorowy generator prądu Wspólny projekt Toyoty i Energy Observer Developments Wodorowa ciężarówka-generator Wodorowa ciężarówka-generator Poznaj wspólny projekt Toyoty i Denyo Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Moving e – mobilny system zasilania awaryjnego Wspólny projekt Toyoty i Hondy Apple CarPlay™ i Android Auto™ Apple CarPlay™ i Android Auto™ Rozwiązania, które ułatwią każdą podróż Cyfrowe manekiny THUMS Cyfrowe manekiny THUMS Większe bezpieczeństwo na drodze Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Toyota inwestuje w elektrownię słoneczną i wiatrową Dowiedz się więcej Toyoty Mirai we flocie CleverShuttle Toyoty Mirai we flocie CleverShuttle Wodorowe sedany przebyły już ponad 5 mln km CUE4 – robotyczny koszykarz Toyoty CUE4 – robotyczny koszykarz Toyoty Dowiedz się więcej System ogniw paliwowych dla katamaranu System ogniw paliwowych dla katamaranu Program badawczy Energy Observer LOTOS i Toyota stawiają na transport zasilany wodorem LOTOS i Toyota stawiają na transport zasilany wodorem Dowiedz się więcej Welwalk WW-2000 Welwalk WW-2000 Poznaj nową generację robota rehabilitacyjnego Toyoty