Zastosowanie przez Toyotę nowej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) wniosła do gamy modelowej marki zupełnie nową jakość pod względem komfortu jazdy, precyzji prowadzenia czy stylistyki.
Pierwszą z serii TNGA była platforma GA-C, która zadebiutowała w 2014 roku w Priusie IV generacji. Platforma ta była przeznaczona głównie dla samochodów kompaktowych. Na jej podstawie zostały następnie zbudowane Corolla najnowszej generacji i Toyota C-HR.

Małe samochody Toyoty zaprojektowane w technologii TNGA zapewniają niesamowity komfort jazdy. Zaawansowane technologie łączenia elementów zwiększają sztywność nadwozia i obniżają jego masę.
Dodać do tego należy przednie zawieszenie oparte na kolumnach MacPhersona, w którym zastosowano amortyzatory o małym tarciu i różne rodzaje sprężyn. Z tyłu w zależności od typu i charakteru samochodu można zamontować belkę skrętną lub zawieszenie wielowahaczowe.
Nisko umocowany i przesunięty nieco do tyłu fotel kierowcy nie tylko zapewnia większą przyjemność z jazdy, lecz również przyczynia się do obniżenia środka ciężkości auta. Mocowanie kierownicy umożliwia ustawienie jej pod optymalnym dla kierowcy kątem.
Nowa platforma GA-B została zaprojektowana tak, by zoptymalizować miejsce we wnętrzu. Dzięki niej projektanci będą mieli większą swobodę w nadawaniu modelom wyróżniającego się wyglądu o mocno osadzonej na drodze sylwetce. Atrakcyjność designu podkreśli szeroki rozstaw osi oraz krótkie zwisy.
Nowa platforma GA-B została zbudowana w systemie modułowym. Umożliwia ona łatwe różnicowanie rozstawu osi, rozstawu kół i wysokości samochodu. Pozwoli to na budowę samochodów o różnych wymiarach i typach nadwozia.
