Najistotniejszym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydową odmianę Toyoty Auris. Łącznie - od stycznia do lipca 2016 sprzedano 2303 egzemplarze, czyli o 86% więcej, niż w tym samym okresie 2015 roku.
Do tego wyniku mocno przyczyniła się sprzedaż flotowa. W marcu 2016 roku - do zaledwie jednego klienta flotowego - STU ERGO Hestia, trafiło aż 181 hybrydowych Aurisów. Ubezpieczyciel wymienił wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe Toyoty, całkowicie rezygnując z samochodów z silnikiem Diesla. Tak powstała najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla środowiska flota aut, użytkowanych przez rzeczoznawców ubezpieczeniowych w Polsce.
Hybrydowy Auris zawdzięcza swoją popularność oszczędnej eksploatacji, niezawodności, wysokiej kulturze pracy i ciszy we wnętrzu. To uniwersalny samochód o przestronnym wnętrzu i dużym bagażniku. Jednocześnie samochód może zużywać poniżej 4 l paliwa na 100 km. - „Firmy coraz częściej sięgają po tego typu samochody, między innymi z uwagi na niższe łączne koszty eksploatacji. Toyota Auris to samochód o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych, a także ponadprzeciętnej jakości” - mówi Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager.
Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 38%, osiągając poziom 821 szt., czyli 227 szt. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Absolutnym rekordem jest sprzedaż nowego Priusa IV generacji. Ta najnowocześniejsza hybryda znalazła już 137 klientów.
Ze znakomitym przyjęciem na polskim rynku spotkał się też drugi debiutujący, pierwsza i zarazem najmocniejsza w historii - hybrydowa wersja silnikowa nowej Toyoty RAV4. Od stycznia do lipca 2016 roku sprzedano już 924 egzemplarze.