Toyota Mirai drugiej generacji

Nowy rozdział w historii wodorowej motoryzacji

2020-01-31

Druga generacja Toyoty Mirai zadebiutowała na targach Tokyo Motor Show w październiku 2019 roku. Na rynku pojawi się pod koniec 2020 roku. Model ten będzie zbudowany na platformie TNGA i wyposażony w całkowicie przeprojektowany system ogniw paliwowych oraz zestawu 3 zbiorników wodoru, które zwiększą zasięg auta o 30%.

Pierwszy wodorowy model Toyoty – Mirai – zadebiutował w 2014 roku i szybko stał się najczęściej wybieranym samochodem na ogniwa paliwowe na świecie. Toyota została okrzyknięta światowym liderem wodorowej motoryzacji. Teraz koncern kończy przygotowania do wprowadzenia na rynek drugiej generacji tego zaawansowanego technologicznie sedanu.

Wodorowa Toyota Mirai

Pierwsza generacja Toyoty Mirai pojawiła się na rynku w Japonii w 2014 roku, w Europie była dostępna od października 2015 roku. Model ten przyspieszył wzrost świadomości na świecie na temat technologii wodorowych. Pokazał też, że może ona być stosowana w innych środkach transportu.

Wyróżnikiem Toyoty Mirai był jednak nie tylko nowatorski napęd, który podczas jazdy nie emitował żadnych substancji oprócz wody. Twórcy modelu wiele uwagi poświęcili temu, by łatwo się go użytkowało. Auto miało zasięg około 500 km, a jego tankowanie trwało kilka minut.

Do tej pory Toyota sprzedała na całym świecie 10 000 egzemplarzy Mirai. Równocześnie firma wspiera rozwój infrastruktury tankowania wodoru na kluczowych rynkach.

Toyota Mirai drugiej generacji
Druga generacja Toyoty Mirai

Koncepcyjna wersja drugiej generacji Toyoty Mirai po raz pierwszy została zaprezentowana w październiku 2019 roku na targach Tokyo Motor Show. Prototyp wyznacza nowe standardy na rynku samochodów z ogniwami paliwowymi pod względem technologii, osiągów i designu.

W porównaniu z obecnym modelem druga generacja Toyoty Mirai będzie miała o 30% większy zasięg. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz pochodzącego z napędu hybrydowego systemu zarządzania energią, a także z zastosowania większych zbiorników paliwa.

Nowy model będzie miał aż trzy zbiorniki wodoru – jeden dłuższy i dwa krótsze. Ich łączna pojemność pozwoli zatankować o kilogram wodoru więcej niż w poprzednim Mirai.

„Naszym celem było opracowanie samochodu, którym nasi klienci będą chcieli jeździć przy każdej okazji. Skupiliśmy się na budowie auta o atrakcyjnym, budzącym emocje wyglądzie i dynamicznym napędzie, którego osiągi zapewnią radość z jazdy” – powiedział Yoshikazu Tanaka, główny inżynier nowej Toyoty Mirai.

„Chcę, żeby klienci wybierali Mirai nie tylko ze względu na technologię ogniw paliwowych, ale przede wszystkim dlatego, że chcą jeździć właśnie tym samochodem, który – tak się składa – ma wodorowy napęd. Kontynuujemy prace rozwojowe nad nowym modelem, koncentrując się na tym właśnie celu. Mamy nadzieję, że z nowym Mirai będziemy liderem wodorowej motoryzacji” – podkreślił Yoshikazu Tanaka.

Rynkowa premiera Toyoty Mirai drugiej generacji jest zaplanowana na koniec 2020 roku, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie.

Toyota Mirai drugiej generacji
Styl i komfort

Nowa generacja Toyoty Mirai zachwyca wyglądem. Obniżone linie boczne, eleganckie proporcje, opływowe, energiczne nadwozie i 20'' felgi podkreślają mocny, wyróżniający się wygląd samochodu.

Nowoczesne i komfortowe wnętrze zapewnia wygodną jazdę. Nowa platforma TNGA i inteligentny rozkład komponentów samochodu pozwoliły swobodnie wygospodarować miejsce dla pięciu pasażerów.

Architektura TNGA

Toyota Mirai została zbudowana na nowej platformie projektowej TNGA. Zapewnia ona większą sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy. Nowy model ma też niżej położony środek ciężkości, który sprawia, że auto jest bardziej zwrotne i przyjemniej się prowadzi.

Dowiedz się więcej

Toyota wznawia produkcję części do 2000GT Toyota wznawia produkcję części do 2000GT GR Heritage Parts Project Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Zobacz najnowszy raport BrandZ 2020 Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Dowiedz się więcej o akcji #JEDZIEMYZPOMOCĄ Ostatnia droga Ryszarda Żyszkowskiego Ostatnia droga Ryszarda Żyszkowskiego Odszedł wieloletni pracownik TMPL Odszedł Ryszard Żyszkowski Odszedł Ryszard Żyszkowski Toyota żegna legendę polskiego motorsportu Toyota i Tokuyama testują nowy generator Toyota i Tokuyama testują nowy generator Urządzenie wyprodukuje prąd z wodoru „Polska rusza” „Polska rusza” Poznaj nową wakacyjną ofertę Toyoty Toyota rusza z produkcją nowego silnika Toyota rusza z produkcją nowego silnika Kolejne inwestycje w zakłady w Polsce Fabryki Toyoty w Polsce wznawiają produkcję Fabryki Toyoty w Polsce wznawiają produkcję Dowiedz się więcej Toyota zwiększa zatrudnienie w Wałbrzychu Toyota zwiększa zatrudnienie w Wałbrzychu Dowiedz się więcej Centrum produkcji nowoczesnych napędów hybrydowych Centrum produkcji nowoczesnych napędów hybrydowych Dowiedz się więcej Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 15,28% Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 15,28% Dane z maja napawają optymizmem
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.