Toyota Mirai drugiej generacji

Nowy rozdział w historii wodorowej motoryzacji

2020-01-31

Druga generacja Toyoty Mirai zadebiutowała na targach Tokyo Motor Show w październiku 2019 roku. Na rynku pojawi się pod koniec 2020 roku. Model ten będzie zbudowany na platformie TNGA i wyposażony w całkowicie przeprojektowany system ogniw paliwowych oraz zestawu 3 zbiorników wodoru, które zwiększą zasięg auta o 30%.

Pierwszy wodorowy model Toyoty – Mirai – zadebiutował w 2014 roku i szybko stał się najczęściej wybieranym samochodem na ogniwa paliwowe na świecie. Toyota została okrzyknięta światowym liderem wodorowej motoryzacji. Teraz koncern kończy przygotowania do wprowadzenia na rynek drugiej generacji tego zaawansowanego technologicznie sedanu.

Wodorowa Toyota Mirai

Pierwsza generacja Toyoty Mirai pojawiła się na rynku w Japonii w 2014 roku, w Europie była dostępna od października 2015 roku. Model ten przyspieszył wzrost świadomości na świecie na temat technologii wodorowych. Pokazał też, że może ona być stosowana w innych środkach transportu.

Wyróżnikiem Toyoty Mirai był jednak nie tylko nowatorski napęd, który podczas jazdy nie emitował żadnych substancji oprócz wody. Twórcy modelu wiele uwagi poświęcili temu, by łatwo się go użytkowało. Auto miało zasięg około 500 km, a jego tankowanie trwało kilka minut.

Do tej pory Toyota sprzedała na całym świecie 10 000 egzemplarzy Mirai. Równocześnie firma wspiera rozwój infrastruktury tankowania wodoru na kluczowych rynkach.

Toyota Mirai drugiej generacji
Druga generacja Toyoty Mirai

Koncepcyjna wersja drugiej generacji Toyoty Mirai po raz pierwszy została zaprezentowana w październiku 2019 roku na targach Tokyo Motor Show. Prototyp wyznacza nowe standardy na rynku samochodów z ogniwami paliwowymi pod względem technologii, osiągów i designu.

W porównaniu z obecnym modelem druga generacja Toyoty Mirai będzie miała o 30% większy zasięg. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz pochodzącego z napędu hybrydowego systemu zarządzania energią, a także z zastosowania większych zbiorników paliwa.

Nowy model będzie miał aż trzy zbiorniki wodoru – jeden dłuższy i dwa krótsze. Ich łączna pojemność pozwoli zatankować o kilogram wodoru więcej niż w poprzednim Mirai.

„Naszym celem było opracowanie samochodu, którym nasi klienci będą chcieli jeździć przy każdej okazji. Skupiliśmy się na budowie auta o atrakcyjnym, budzącym emocje wyglądzie i dynamicznym napędzie, którego osiągi zapewnią radość z jazdy” – powiedział Yoshikazu Tanaka, główny inżynier nowej Toyoty Mirai.

„Chcę, żeby klienci wybierali Mirai nie tylko ze względu na technologię ogniw paliwowych, ale przede wszystkim dlatego, że chcą jeździć właśnie tym samochodem, który – tak się składa – ma wodorowy napęd. Kontynuujemy prace rozwojowe nad nowym modelem, koncentrując się na tym właśnie celu. Mamy nadzieję, że z nowym Mirai będziemy liderem wodorowej motoryzacji” – podkreślił Yoshikazu Tanaka.

Rynkowa premiera Toyoty Mirai drugiej generacji jest zaplanowana na koniec 2020 roku, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie.

Toyota Mirai drugiej generacji
Styl i komfort

Nowa generacja Toyoty Mirai zachwyca wyglądem. Obniżone linie boczne, eleganckie proporcje, opływowe, energiczne nadwozie i 20'' felgi podkreślają mocny, wyróżniający się wygląd samochodu.

Nowoczesne i komfortowe wnętrze zapewnia wygodną jazdę. Nowa platforma TNGA i inteligentny rozkład komponentów samochodu pozwoliły swobodnie wygospodarować miejsce dla pięciu pasażerów.

Architektura TNGA

Toyota Mirai została zbudowana na nowej platformie projektowej TNGA. Zapewnia ona większą sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy. Nowy model ma też niżej położony środek ciężkości, który sprawia, że auto jest bardziej zwrotne i przyjemniej się prowadzi.

Dowiedz się więcej

50 lat Toyoty w Europie 50 lat Toyoty w Europie 9 fabryk i ponad 800 000 aut rocznie Romanowski Toyota & Lexus Kraków Zakopiańska Romanowski Toyota & Lexus Kraków Zakopiańska Budowa Roku 2020 Co 11 minut nowa Corolla Co 11 minut nowa Corolla Dowiedz się więcej o rekordowych wynikach Toyoty Wirtualne projektowanie aut Wirtualne projektowanie aut Większa konkurencyjność japońskich koncernów Hybrydowe SUV-y a napęd AWD-i Hybrydowe SUV-y a napęd AWD-i Poznaj jego zalety i działanie Moduły ogniw paliwowych dla ciężarówek Moduły ogniw paliwowych dla ciężarówek Dowiedz się więcej Rajd Dakar 2022 Rajd Dakar 2022 Zupełnie nowa Toyota GR DKR Hilux T1+ Podróż po Europie Toyotą Mirai Podróż po Europie Toyotą Mirai Śledź trasę wyprawy Arkadego Fiedlera Wallbox Home Toyota 22 kW Wallbox Home Toyota 22 kW Wydajne i bezpieczne ładowanie Twojej Toyoty Toyota inwestuje w rozwój baterii Toyota inwestuje w rozwój baterii Dowiedz się więcej o planach koncernu 50 mln sprzedanych egzemplarzy Corolli 50 mln sprzedanych egzemplarzy Corolli Nowy model co 30 sekund Toyota zmierza do pobicia własnego rekordu Toyota zmierza do pobicia własnego rekordu Dowiedz się więcej