Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking Interbrand 2019

2019-10-23

W rankingu Best Global Brands 2019 firmy Interbrand już po raz 16. najcenniejszą  marką motoryzacyjną została Toyota. Wartość japońskiego koncernu w ciągu roku wzrosła o 5% – do 56,2 mld dolarów. W ogólnym zestawieniu Toyota – podobnie jak rok wcześniej – uplasowała się  na 7. pozycji.

Zdaniem ekspertów Interbrand swój sukces Toyota zawdzięcza bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka rozwija niskoemisyjne technologie, przyczyniając się do stopniowego odejścia społeczeństwa od emisji węgla.

„Toyota jest liderem niskoemisyjnych technologii, zarówno pod względem ich zaawansowania, jak i popularyzacji. Ponad 14 mln hybryd naszej produkcji pozwoliło do tej pory uniknąć emisji ponad 90 mln ton CO2. W naszej ofercie obok hybryd mieszczą się także hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na wodór. O sile naszej marki – obok nowych technologii – decyduje także wysoka jakość, niezawodność i trwałość naszych samochodów” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Toyota od lat należy do ścisłej czołówki najcenniejszych marek na świecie. W rankingu występuje obok takich technologicznych potentatów jak Apple, Google, Amazon czy Microsoft. Ma wyższą wartość niż Facebook, Intel czy IBM.

Toyota C-hr :: Interbrand 2019
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2019 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
7 Toyota 56,2
8 Mercedes-Benz 50,8
11 BMW 41,4
21 Honda 24,4
35 Ford 14,3
36 Hyundai 14,15
40 Volkswagen 12,9
42 Audi 12,7
50 Porsche 11,65
52 Nissan 11,5
77 Ferrari 6,45
78 Kia 6,4
85 Land Rover 5,85
90 Mini 5,5
99 Harley-Davidson 4,8
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2019 firmy Interbrand
Miejsce Marka Sektor Wartość marki (mld USD)
1 Apple Technologie 234,2
2 Google Technologie 167,7
3 Amazon Sprzedaż 125,3
4 Microsoft Technologie 108,8
5 Coca-Cola Napoje 63,4
6 Samsung Technologie 61,1
7 Toyota Motoryzacja 56,2
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 50,8
9 McDonalds Restauracje 45,4
10 Disney Media 44,35

Dowiedz się więcej

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking BrandZ 2016 RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka Lider kadry Polski stawia na hybrydę Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Wartość marki wzrosła do 42,1 mld $ Toyota liderem rankingu niezawodności Toyota liderem rankingu niezawodności „Wybór Kierowców 2016” Sukces hybryd Toyoty w Europie Sukces hybryd Toyoty w Europie Rekordowe wyniki sprzedaży w I kwartale 2016 r. Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Sprawdź najczęściej wybieraną markę Toyota czołową marką motoryzacyjną Toyota czołową marką motoryzacyjną Ranking Brand Finance Global 500  Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Raport TÜV 2016 Toyota zwycięzcą rankingu Consumer Reports Toyota zwycięzcą rankingu Consumer Reports Sprawdź tegoroczne zestawienie Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną świata Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną świata Poznaj ranking Interbrand 2015 Toyota Toyota z nagrodami Fleet Derby Toyota z nagrodami Fleet Derby W tym roku aż trzy statuetki Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Dowiedz się więcej o akcji #JEDZIEMYZPOMOCĄ
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.