Seryjna Toyota GR Supra stanowi solidną podstawę do budowy samochodu wyścigowego klasy GT4. Doskonale wyważone podwozie, dwumiejscowa kabina, sztywne, lekkie nadwozie, napęd na tylne koła i nisko położony środek ciężkości – to tylko niektóre jego zalety. Dodać do tego należy krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół (w złotej proporcji 1,55), a otrzymamy wyjątkowo stabilne i zwinne auto.
GR Supra GT4 została opracowana przez TOYOTA GAZOO Racing. Auto w porównaniu z seryjną Suprą zostało wydłużone i ma obniżone zawieszenie. Przedni dyfuzor i tylne skrzydło zostały zaprojektowane tak, by zmniejszały opór powietrza i optymalizowały docisk do podłoża, poprawiając właściwości aerodynamiczne auta. Wykonano je z kompozytów z naturalnych włókien lnu i konopi zamiast tradycyjnego włókna węglowego, co ogranicza wpływ produkcji auta na środowisko. Oryginalne koła z lekkich stopów zostały zastąpione przez pięcioramienne wyścigowe 18'' felgi 18 marki OZ.