Nowy SUV Toyoty z elektrycznym napędem na baterię

Pierwszy krok w kierunku elektrycznych samochodów w architekturze e-TNGA

2020-12-08

Już wkrótce Toyota zaprezentuje zupełnie nowego elektrycznego SUV-a średniej wielkości. Nowy model powstanie na bazie uniwersalnej platformy e-TNGA. Będzie to wstęp do stworzenia całej gamy elektrycznych samochodów.

Toyota zapowiedziała, że już w najbliższych miesiącach rozpocznie się produkcja pierwszego modelu z gamy samochodów elektrycznych na baterie (BEV) zaprojektowanego w architekturze e-TNGA. Jest to nowa, przemyślana platforma, którą można łatwo zaadaptować do wielu różnych typów samochodów.

Uniwersalna platforma e-TNGA

Nowa platforma e-TNGA ułatwia projektowanie nowych pojazdów, gdyż najważniejsze komponenty każdego modelu mają ściśle wyznaczone miejsce. Dzięki temu łatwiej jest wymieniać, modyfikować i zmieniać położenie pozostałych części. Takie podejście przyspiesza tworzenie zarówno wariantów tych samych modeli, jak i samochodów z różnych segmentów, o różnych wymiarach i rozstawie osi.

Platforma e-TNGA stwarza także możliwość zastosowania napędu na przód, na tył oraz na obie osie. W zależności od modelu, segmentu i potrzeb użytkowników, można na niej montować silniki o różnej wielkości i mocy, a także baterie o różnych wymiarach i pojemnościach.

Zastosowanie nowej platformy sprawia, że skraca się czas opracowywania nowych samochodów i ich wariantów. Co więcej, poszczególne modele mogą być projektowane równolegle, w tym samym czasie.

Nowy elektryczny SUV Toyoty

Pierwszy samochód elektryczny oparty na platformie e-TNGA został już ukończony i jest przygotowywany do wdrożenia do produkcji. Auto będzie powstawało w Toyota ZEV Factory w Japonii.

„Toyota już niedługo zrobi kolejny krok w tworzeniu gamy samochodów elektrycznych na baterie i w najbliższych miesiącach zaprezentuje pierwszego średniej wielkości SUV-a z tym napędem. Uniwersalność i elastyczność technologii e-TNGA umożliwia nam projektowanie samochodów, które są nie tylko ekologiczne, ale także świetnie wyglądają i dają prawdziwą radość z jazdy” – powiedział Koji Toyoshima, wicedyrektor Toyota ZEV Factory.

Toyota już zaprezentowała zarys sylwetki nowego modelu oraz podstawowe dane o jego modułowej architekturze. Dalsze informacje i szczegóły techniczne zostaną podane w nadchodzących miesiącach.

Dowiedz się więcej

50 lat Toyoty w Europie 50 lat Toyoty w Europie 9 fabryk i ponad 800 000 aut rocznie Romanowski Toyota & Lexus Kraków Zakopiańska Romanowski Toyota & Lexus Kraków Zakopiańska Budowa Roku 2020 Co 11 minut nowa Corolla Co 11 minut nowa Corolla Dowiedz się więcej o rekordowych wynikach Toyoty Wirtualne projektowanie aut Wirtualne projektowanie aut Większa konkurencyjność japońskich koncernów Hybrydowe SUV-y a napęd AWD-i Hybrydowe SUV-y a napęd AWD-i Poznaj jego zalety i działanie Moduły ogniw paliwowych dla ciężarówek Moduły ogniw paliwowych dla ciężarówek Dowiedz się więcej Rajd Dakar 2022 Rajd Dakar 2022 Zupełnie nowa Toyota GR DKR Hilux T1+ Podróż po Europie Toyotą Mirai Podróż po Europie Toyotą Mirai Śledź trasę wyprawy Arkadego Fiedlera Wallbox Home Toyota 22 kW Wallbox Home Toyota 22 kW Wydajne i bezpieczne ładowanie Twojej Toyoty Toyota inwestuje w rozwój baterii Toyota inwestuje w rozwój baterii Dowiedz się więcej o planach koncernu 50 mln sprzedanych egzemplarzy Corolli 50 mln sprzedanych egzemplarzy Corolli Nowy model co 30 sekund Toyota zmierza do pobicia własnego rekordu Toyota zmierza do pobicia własnego rekordu Dowiedz się więcej