Toyota GR Supra

Dane techniczne

Emocje w centrum uwagi

W procesie tworzenia nowej Toyoty GR Supra nie liczyły się wyłącznie osiągi czy średni czas okrążenia. Priorytetem były emocje, jakie towarzyszą osobie, która siada za kierownicą tego auta. Ekscytujące połączenie mocy, harmonii i zwinności podbije serca fanów motoryzacji, dając im odczuć przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie.

/

Obsługa

Nowa Toyota GR Supra powstała jako sportowe auto w najczystszej postaci. Kombinacja krótkiego rozstawu osi przy szerokim rozstawie kół, niewielkiej masy i niskiego środka ciężkości oraz sztywnego nadwozia zapewni fanom motoryzacji ekscytującą mieszankę mocy, zwrotności i precyzji prowadzenia. By to osiągnąć, nie pójdziemy na żaden kompromis.
Zobacz więcej

W gotowości

Nowa Toyota GR Supra wyposażona jest w zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce (AVS). Dwuprzegubowe sprężynowe kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowa oś tylna zapewniają wysoki komfort, gdy chcesz się zrelaksować, i całkowitą kontrolę, gdy masz ochotę zaszaleć.

50:50 Zero kompromisów

Dzięki umieszczonemu z przodu silnikowi i napędowi na tylną oś nowa Toyota GR Supra zachowuje idealną równowagę. Rama z lekkiego, ale sztywnego stopu aluminium i stali zapewnia kierowcy stabilność i pełną kontrolę.

Większa sztywność to większa precyzja

Sztywne nadwozie nowej Toyoty GR Supra pozwala na precyzyjne ustawienie geometrii zawieszenia i dostrojenie amortyzatorów. Usztywnienie przedniej ramy zawieszenia i mocowania wahacza zapewnia precyzję podczas pokonywania zakrętów. Wykorzystanie aluminiowych wahaczy i łożysk przekłada się na mniejszą masę nieresorowaną auta, a co za tym idzie – na jego zwrotność i wydajność.

Złota proporcja

Równowagę pomiędzy zwrotnością a stabilnością uzyskaliśmy dzięki utrzymaniu stosunku rozstawu osi do szerokości bieżnika pomiędzy 1,5 a 1,6. Dzięki inspiracji rozwiązaniami inżynierii światowej klasy sportów motoryzacyjnych, nowa Toyota GR Supra osiąga idealną, wynoszącą 1,55 „złotą proporcję” zwrotności do stabilności przy wykorzystaniu pełni swoich możliwości.

Osiągi

Toyoty GR Supra doskonale sprawdzi się w mieście i w trasie, a zamontowany w aucie 6-cylindrowy, rzędowy silnik ma wszystko, czego potrzeba, aby rozbudzić twoje zmysły. Turbosprężarka typu twin-scroll, precyzyjny wtrysk paliwa i system zmiennych faz rozrządu daje autu 340 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 4,3 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h.
Zobacz więcej

Tryby jazdy

Dwa tryby jazdy pozwolą ci dopasować nową Toyotę GR Supra do swojego nastroju. Włącz tryb sportowy, a dźwięk i reakcje silnika, schemat zmiany biegów, tłumienie drgań, sterowanie i osiągi aktywnego mechanizmu różnicowego zostaną natychmiast przygotowane do pracy na najwyższych obrotach. Aby zyskać jeszcze większą kontrolę nad osiągami auta, wybierz specjalną opcję „track” – ogranicza ona interwencje systemu kontroli stabilności pojazdu.

Aktywny mechanizm różnicowy

Aktywny mechanizm różnicowy nowej Toyoty GR Supra zwiększa stabilność i wydajność pojazdu przy wykorzystaniu pełnych możliwości opon. Większa stabilność jest odczuwalna we wszystkich fazach skrętu i hamowania, a maksymalna kontrola - przy przyspieszeniu na wyjściu z zakrętu.

8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów

Do płynnie pracującego, 6-cylindrowego silnika nowej Toyoty GR Supra dopasowaliśmy 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami pod kierownicą. Zapewnia ona błyskawiczną zmianę biegów i pełną kontrolę w zakrętach przy korzystnych warunkach.

Efektywny system hamowania

Aby umożliwić nieograniczone wykorzystanie dynamicznego potencjału nowej Toyoty GR Supra, wyposażono ją w efektywny system hamulcowy oparty na czterotłoczkowych zaciskach Brembo, 19'' felgi aluminiowe i zapewniające wysoką przyczepność opony Michelin Pilot Super Sport.

Przyspieszenie

Funkcja kontroli startu pozwala na oszałamiające przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 s przy zachowaniu najwyższej przyczepności i osiągnięciu maksymalnej prędkości 250 km/h.

/
Design

Jesteśmy pewni, że długa maska, kompaktowe nadwozie i dach z podwójnym wybrzuszeniem, wyróżniające nową Toyotę GR Supra, rozbudzą zmysły pasjonatów jazdy i skradną serca fanów sportowych klasyków. Auto zaprezentowano po raz pierwszy jako samochód konceptowy FT-1, opracowany przez studio CALTY w Kalifornii. Jego oparty na „skondensowanym ekstremum” design łączy rajdową aerodynamikę z nowoczesnym, oszałamiającym wyglądem, który nie pozostawia wątpliwości co do jego osiągów.
Zobacz więcej

Pojęcie „skondensowanego ekstremum”

Hasło „skondensowane ekstremum” odnosi się bezpośrednio do projektu całego układu auta. „Skondensowana” część pojęcia widoczna jest w relacji dużej średnicy kół do krótkiego rozstawu osi i długości całego samochodu, natomiast „ekstremum” wyrażone jest poprzez szeroki rozstaw kół, ścisłe proporcje kabiny i szerokie bieżniki opon, które zapewniają dobrą manewrowość i stabilność.

Aerodynamika inspirowana zespołem TOYOTA GAZOO Racing

Nowa Toyota GR Supra czerpie inspirację z rozwiązań inżynierii rodem ze sportów motoryzacyjnych, aby osiągnąć optymalne parametry oporu powietrza i docisku aerodynamicznego oraz idealne rozłożenie masy pomiędzy przodem a tyłem auta. Charakterystyczny dach z podwójnym wybrzuszeniem zmniejsza opory powietrza bez konieczności zmniejszenia przestrzeni wewnątrz kabiny, a wygięty tylny spojler zapewnia odpowiedni docisk.

Cechy charakterystyczne

Szeroki rozstaw kół i niewielki rozstaw osi nowej Toyoty GR Supra podkreślają imponujące, 19'' aluminiowe felgi i stylowe reflektory w technologii LED. Tylne światła przeciwmgielne i światła cofania składają się z punktowych diod LED umieszczonych w centrum zderzaka, co nawiązuje do wyścigowych korzeni auta.

Komfort

Kokpit opracowany z myślą o kierowcy, rajdowe fotele i najnowsze technologie – oto cechy, które sprawiają, że Toyota GR Supra to auto uniwersalne. Auto, które zapewnia zarówno komfort klasy GT, jak i doskonałą kontrolę właściwą sportowym samochodom. System multimedialny z 8,8'' ekranem umożliwia dostęp do nawigacji, Supra Connect (na wybranych rynkach), muzyki i zestawu głośnomówiącego, a funkcje obsługi bez użycia kluczyka i możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej ułatwiają wykonywanie codziennych zadań.
Zobacz więcej

/

Fotele inspirowane rajdami

Inspirowane rajdami, w pełni regulowane i podgrzewane fotele nowej Toyoty GR Supra są wyposażone w elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego (fotel kierowcy i pasażera), a fotel kierowcy jest dodatkowo wyposażony w pamięć ustawień. Skórzana tapicerka zapewnia komfortową podróż.

Adaptacyjne światła przednie

W nowej Toyocie GR Supra zawsze będziesz doskonale widzieć drogę. Technologia LED została zastosowana w światłach przednich, tylnych i do jazdy dziennej. Wycieraczki z czujnikiem deszczu i kamera cofania oferują dodatkową wygodę.

Wysokiej klasy system multimedialny

Rozsiądź się wygodnie i zrelaksuj się. Nowa Toyota GR jest wyposażona w najwyższej klasy system Premium Audio JBL z 12 głośnikami i stację do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Jak przystało na samochód sportowy wysokiej klasy, Toyotę GR Supra zaprojektowano, przywiązując dużą wagę do bezpieczeństwa. Pakiet Supra Safety + zawiera system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), układy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i zderzeniem z nadjeżdżającymi obiektami przy cofaniu, czujnik cofania, inteligentny system parkowania z funkcją automatycznego hamowania oraz funkcję samoczynnego wysyłania sygnału z lokalizacją samochodu do służb ratunkowych w przypadku poważniejszej kolizji. Każda Toyota GR Supra jest również wyposażona w aktywny tempomat z funkcją zatrzymywania się i ponownego ruszania (ACC).

Kokpit

Zaprojektowany z myślą o kierowcy kokpit Toyoty GR Supra zainspirowany został jednoosobowymi autami wyścigowymi. Regulowane boczne wsparcie dla pleców i kolan pozwalają komfortowo wchodzić w najostrzejsze zakręty, a wyświetlacz projekcyjny przed kierowcą (HUD) informacje o prędkości, systemie rozrywkowym i nawigacji wyświetlają w polu widzenia kierowcy.
Zobacz więcej

Asymetryczna konsola

Asymetryczna główna konsola nowej Toyoty GR Supra wyraźnie odcina kokpit kierowcy od bardziej otwartej, pasażerskiej części kabiny. Dodać do tego należy dwustrefową klimatyzację automatyczną z funkcją dotykowego przełączania każdej opcji, a także 8,8'' dotykowy centralny wyświetlacz, który może być obsługiwany również za pomocą obrotowego kontrolera.

Aktywny system dźwiękowy

Nowa Toyota GR Supra jest wyposażona w aktywny system dźwiękowy, który pozwala kierowcy wybrać jeden z dwóch trybów dźwięków silnika podczas jazdy, w zależności od upodobań. Tryb normalny to cichy, subtelny pomruk idealny po męczącym dniu, zaś tryb sportowy dostarcza ekscytujących wysokich tonów i odgłosów inspirowanych wyścigami.

Specyfikacja osiągów

Przyspieszenie
(0-100 km/h)
4,3 sekundy
Moc 340 KM
Moment obrotowy 500 Nm
Prędkość maksymalna
(jest ograniczona elektronicznie)
250 km/h
Silnik 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy z turbiną typu twin-scroll
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
/
Wymiary

Długość całkowita 4379 mm
Szerokość całkowita 1854 mm
Wysokość całkowita 1292 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Rozstaw kół przednich 1594 mm
Rozstaw kół tylnych 1589 mm
Masa całkowita bez kierowcy                1495 mm
/
Już dziś dołącz do elitarnego Klubu 900 i zarezerwuj nową Toyotę GR Supra
Prominence Red

Więcej informacji o TOYOTA GAZOO Racing

7 Premier 7 Premier Nowe modele Toyoty w 2019 roku Pierwsza Toyota GR Supra już wyprodukowana Pierwsza Toyota GR Supra już wyprodukowana Dowiedz się więcej Nowa Corolla GR Sport Nowa Corolla GR Sport Poznaj model, który za debiutuje w Genewie Zespół TOYOTA GAZOO Racing w legendarnym Rajdzie Dakar Zespół TOYOTA GAZOO Racing w legendarnym Rajdzie Dakar Sprawdź Toyota zwycięża w 41. Rajdzie Dakar Toyota zwycięża w 41. Rajdzie Dakar Dowiedz się więcej Toyota GR Supra Toyota GR Supra Poznaj nowe oblicze sportowej legendy Toyota Rajdowym Mistrzem Świata Toyota Rajdowym Mistrzem Świata Ostatnia runda WRC 2018 za nami Kris Meeke dołącza do TOYOTA GAZOO Racing Kris Meeke dołącza do TOYOTA GAZOO Racing WRC 2019 TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC Zwycięski Rajd Turcji TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec Ott Tänak pierwszy na mecie Toyota wygrywa Rajd Finlandii Toyota wygrywa Rajd Finlandii Ott Tänak na najwyższym podium imprezy TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Finlandii TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Finlandii Zawalczy o powtórne trofeum
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK