Wyścigowe DNA

Chcesz dowiedzieć się więcej?


Zarejestruj się, aby jako jeden z pierwszych otrzymywać najnowsze wiadomości o modelu GR Yaris.

Informuj mnie na bieżąco

>Nowy GR Yaris nie jest zwykłym hot hatchem.


To rasowa maszyna o rodowodzie WRC. Nie jest efektem kompromisu, ale projektem ludzi dzielących wspólną pasję: zwyciężanie. Dzięki udziałowi specjalistów z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team wykorzystano w nim wiedzę i technologie wprost ze sportów samochodowych. Zastosowane rozwiązania pozwalają zmierzyć się z każdą nawierzchnią Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), a jednocześnie dostarczać sportowych wrażeń w codziennej eksploatacji na zwykłych drogach.

Zjednoczeni rajdową pasją


W 2014 roku podczas zimowych jazd testowych skrzyżowały się drogi Tommiego Mäkinena i Akio Toyody. Spotkanie czterokrotnego mistrza rajdowego i prezydenta japońskiego koncernu posłużyło impulsem do powrotu Toyoty do rajdów WRC z samochodem zbudowanym po to, by zwyciężać. To auto to nowa Toyota GR Yaris.

TOYOTA GAZOO Racing Film
>Wszystko dla GR-FOUR


Sercem nowej Toyoty GR Yaris jest napęd GR-FOUR. Został on skonstruowany we współpracy z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i dostrojony z udziałem kierowców WRC. Zastosowano w nim niezwykle szybko i precyzyjnie działające sprzęgło sterowane elektronicznie zwiększające przyczepność i trakcję.

Za pomocą kontrolera trybów jazdy kierowca Toyoty GR Yaris może błyskawicznie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła. Trzy tryby — Track (50:50), Sport (30:70) i Normal (60:40) — umożliwiają dostosowanie charakterystyki pojazdu do aktualnych potrzeb (m.in. szybkiej i precyzyjnej jazdy na torze, poza miastem lub w mieście).

Kontroluj swoje wrażenia

Kontroler 4WD w Toyocie GR Yaris oferuje trzy tryby jazdy: Track (50:50), Sport (30:70) i Normal (60:40). Umożliwiają one dostosowanie charakterystyki pojazdu do aktualnych potrzeb, takich jak szybka i precyzyjna jazda na torze, zabawa tylnym napędem poza miastem lub lepsza zwrotność w mieście.

/
Równowaga momentu obrotowego

Lekki układ napędu na cztery koła GR‑FOUR zapewnia dynamiczne i elastyczne dołączanie napędu, a elektronicznie sterowane sprzęgło kontroluje rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną oś. W czasie hamowania na zakręcie moment obrotowy jest przekazywany na tylne koła, aby poprawić sterowność i ułatwić kontrolę nad pojazdem.

/
Stworzona na tor

Toyotę GR Yaris można doposażyć w opcjonalny pakiet zawierający przednie i tylne mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu (LSD) Torsen. Sterując rozdziałem momentu obrotowego między prawym i lewy kołem, LSD zapewnia przekazanie optymalnej ilości mocy na drogę. Ułatwia to rozwinięcie maksymalnej prędkości i zwiększa przyjemność z jazdy.

/
>Wyścigowa dynamika


Pod maską Toyoty GR Yaris pracuje niezwykły silnik. Nowa turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra rozwija 261 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego, co daje jej pozycję najpotężniejszego produkowanego seryjnie 3‑cylindrowego silnika na świecie.

Silnik spełnia wymagania regulaminu WRC2. Zastosowano w nim zaawansowane rozwiązania zapożyczone ze sportu samochodowego oraz niespotykane w samochodach seryjnych materiały. Kompaktowa i lekka konstrukcja zapewnia najlepsze osiągi. Unikatowa głowica i blok, specjalnie zaprojektowane tłoki i wał korbowy oraz turbosprężarka z łożyskami kulkowymi gwarantują dynamikę i mnóstwo frajdy zarówno na torze, jak i na drodze.

Osiągi na światowym poziomie

Moc 261 KM oraz moment obrotowy 360 Nm to najwyższe na świecie wartości uzyskane z seryjnie produkowanego 3-cylindrowego silnika. Toyota GR Yaris jest przewidywalna i łatwa do prowadzenia w mieście, a poza nim dostarcza emocji dzięki przyspieszającemu tętno stosunkowi masy do mocy: 4,9 kg/KM.

/
Rajdowy rodowód

W nowym 3-cylindrowym silniku zastosowano rozwiązania zapożyczone ze sportów samochodowych oraz materiały niespotykane w samochodach seryjnych. Unikatowa konstrukcja głowicy i bloku, specjalnie zaprojektowane tłoki i wał korbowy oraz turbosprężarka z łożyskami kulkowymi sprawiają, że ten lekki silnik gwarantuje imponującą dynamikę.

/
Poskromienie mocy

W opanowaniu potencjału samochodu pomaga specjalnie zaprojektowana platforma z wyczynowym dwuwahaczowym zawieszeniem. Potężne dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 356 mm i czterotłoczkowe zaciski zapewniają skuteczność hamowania, a precyzyjna sześciobiegowa manualna przekładnia zachęca do czerpania przyjemności z jazdy.

/
>Styl gwarantujący sukces


Nowy GR Yaris nie został zaprojektowany, aby zwracać na siebie uwagę. Powstał, żeby zwyciężać. Trzydrzwiowe nadwozie zostało skonstruowane z zastosowaniem nowoczesnych materiałów, co znacznie obniżyło jego masę. Dach wykonano z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym (CFRP). Szyby są bezramkowe, a drzwi i pokrywę silnika wykonano z aluminium. Dzięki temu karoseria samochodu jest o 38 kg lżejsza w porównaniu ze zwykłym Yarisem, co przekłada się na większą zwrotność i dynamikę.

W celu zoptymalizowania parametrów aerodynamicznych i maksymalizacji wydajności chłodzenia specjaliści z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team przez długie godziny testowali samochód w tunelu aerodynamicznym. Profil dachu został obniżony o 91 mm w porównaniu ze zwykłym Yarisem. Dodano też elementy poprawiające aerodynamikę nadwozia. A wszystko to po to, by GR Yaris pokonywał szybkie zakręty w Rajdzie Finlandii z taką samą łatwością, z jaką radzi sobie na codziennych trasach.

Im lżejszy tym lepszy

Nadwozie Toyoty GR Yaris jest lżejsze o 38 kg w porównaniu ze zwykłym Yarisem, co oczywiście przekłada się na poprawę osiągów. Dach z kompozytu polimerowego wzmocnionego włóknem węglowym, bezramkowe szyby w drzwiach oraz maska silnika, drzwi i klapa bagażnika wykonane z aluminium przyczyniają się do poprawy zwrotności, dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

/
Niższy, szerszy, bardziej opływowy

W celu zoptymalizowania parametrów aerodynamicznych i maksymalizacji wydajności chłodzenia specjaliści z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team przez długie godziny testowali samochód w tunelu aerodynamicznym. Wyrazista sylwetka coupé Toyoty GR Yaris oraz linia dachu obniżona o 91 mm poprawiają przepływ powietrza ku tyłowi samochodu.

/
Mistrzowskie pokonywanie zakrętów

Dopełnieniem szerokiej i muskularnej sylwetki samochodu sportowego są przyciągające wzrok 18'' 10‑ramienne felgi z lekkiego stopu. W celu obniżenia masy nieresorowanej oraz poprawy zwrotności i przyczepności na zakrętach samochód można wyposażyć w 18'' kute felgi aluminiowej z oponami Michelin Pilot Sport 4s, wchodzące w skład opcjonalnego pakietu.

/
>Wyprodukowane przez Motomachi


Samochód sportowy na specjalne zamówienie, taki jak GR Yaris, można zbudować tylko w jednym miejscu na świecie — w Motomachi w Japonii. Tam narodziły się takie legendy jak Lexus LFA i Supra A80. Teraz w Motomachi na pierwszej linii produkcyjnej GR będą montowane niepowtarzalne hot hatche.

Linia produkcyjna została usprawniona pod kątem jakości. Poszczególne operacje, takie jak kontrola dopasowania elementów nadwozia i dodatkowe zgrzewanie, mają zagwarantować, że montaż każdej Toyoty GR Yaris będzie przebiegał z zachowaniem tych samych parametrów. Tak właśnie powinien powstawać samochód budowany na indywidualne zamówienie.

Dowiedz się więcej o  TOYOTA GAZOO Racing

Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata TOYOTA GAZOO Racing Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Dowiedz się więcej Tänak zwycięża w Rajdzie Chile Tänak zwycięża w Rajdzie Chile Kolejny sukces TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC Zwycięski Rajd Turcji TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec Ott Tänak pierwszy na mecie Yaris WRC 2018 Yaris WRC 2018 Dowiedz się więcej o sportowym modelu Toyoty Wraca Toyota Celica ST185 Wraca Toyota Celica ST185 Jari-Matti Latvala za kierownicą legendy rajdów WRC Toyota GAZOO Racing przed Rajdem Niemiec Toyota GAZOO Racing przed Rajdem Niemiec Zwycięstwo jest w zasięgu ręki Rajd Finlandii 2017 Rajd Finlandii 2017 Poznaj historyczny wynik Toyoty Yaris WRC Rajd Finlandii 2017 Rajd Finlandii 2017 Sprawdź, jak fińscy kierowcy radzą sobie na rodzinnej ziemi Toyota Yaris GRMN Toyota Yaris GRMN Poznaj nowego hot hatcha Toyoty TOYOTA GAZOO Racing i Rajd Polski TOYOTA GAZOO Racing i Rajd Polski Latvala wygrywa Power Stage
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.