Wyścigowe DNA

Nowy GR Yaris nie jest zwykłym hot hatchem.


To rasowa maszyna o rodowodzie WRC. Nie jest efektem kompromisu, ale projektem ludzi dzielących wspólną pasję: zwyciężanie. Dzięki udziałowi specjalistów z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team wykorzystano w nim wiedzę i technologię wprost ze sportu samochodowego. Zastosowane rozwiązania pozwalają zmierzyć się z każdą nawierzchnią Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), a jednocześnie dostarczać sportowych wrażeń w codziennej eksploatacji na zwykłych drogach.

Wspólna rajdowa pasja


Drogi Tommiego Mäkinena i Akio Toyody przecięły się w 2014 roku. Czterokrotny mistrz WRC i prezes firmy Toyota spotkali się na pokrytym zmrożonym śniegiem torze. Ich wspólna rajdowa pasja stała się inspiracją do powrotu Toyoty do WRC z samochodem zabudowywanym po to, by odnosić zwycięstwa. Z nową Toyotą GR Yaris.

Wszystko dla GR-FOUR


Sercem nowej Toyoty GR Yaris jest napęd GR-FOUR. W pierwszym sportowym napędzie na wszystkie koła Toyoty od 20 lat, skonstruowanym we współpracy z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i dostrojonym z udziałem kierowców WRC, zastosowano niezwykle szybko i precyzyjnie działające sprzęgło sterowane elektronicznie w celu zapewnienia wyjątkowej przyczepności i trakcji.

Za pomocą kontrolera trybów jazdy kierowca Toyoty GR Yaris może błyskawicznie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła. Trzy tryby — Track (50:50), Sport (30:70) i Normal (60:40) — umożliwiają dostosowanie charakterystyki pojazdu do aktualnych potrzeb, takich jak szybka i precyzyjna jazda na torze, zabawa tylnym napędem poza miastem lub lepsza zwrotność w mieście.

Wyścigowa dynamika


Pod maską Toyoty GR Yaris pracuje niezwykły silnik. Nowa turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra rozwija 261 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego, co daje jej pozycję najpotężniejszego produkowanego seryjnie 3‑cylindrowego silnika na świecie.

Silnik spełnia wymagania regulaminu WRC2. Zastosowano w nim zaawansowane rozwiązania zapożyczone ze sportu samochodowego oraz niespotykane w samochodach seryjnych materiały. Kompaktowa i lekka konstrukcja zapewnia najlepsze osiągi. Unikatowa głowica i blok, specjalnie zaprojektowane tłoki i wał korbowy oraz turbosprężarka z łożyskami kulkowymi gwarantują dynamikę i mnóstwo frajdy zarówno na torze, jak i na drodze.

Styl gwarantujący sukces


Nowy GR Yaris nie został zaprojektowany, aby zwracać na siebie uwagę, ale by zdobywać trofea. W lekkim, trzydrzwiowym nadwoziu zastosowano materiały przyczyniające się do zmniejszenia jego masy. Dach wykonano z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym (CFRP). Szyby są bezramkowe, a drzwi i pokrywę silnika wykonano z aluminium. Dzięki temu karoseria samochodu jest o 38 kg lżejsza w porównaniu ze zwykłym Yarisem, co przekłada się na większą zwrotność i dynamikę.

W celu zoptymalizowania parametrów aerodynamicznych i maksymalizacji wydajności chłodzenia specjaliści z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team przez długie godziny testowali samochód w tunelu aerodynamicznym. Profil dachu został obniżony o 95 mm w porównaniu ze zwykłym Yarisem. Dodano też elementy poprawiające aerodynamikę nadwozia. A wszystko to po to, by GR Yaris pokonywał szybkie zakręty w Rajdzie Finlandii z taką samą łatwością, z jaką radzi sobie na codziennych trasach.

Auto wyprodukowane przez Motomachi


Samochód sportowy na specjalne zamówienie, taki jak GR Yaris, można zbudować tylko w jednym miejscu na świecie – w Motomachi w Japonii. Tam narodziły się takie legendy jak Lexus LFA i Supra A80. Teraz w Motomachi na pierwszej linii produkcyjnej GR będą montowane niepowtarzalne hot hatche.

Linia produkcyjna została usprawniona pod kątem jakości. Poszczególne operacje, takie jak kontrola dopasowania elementów nadwozia i dodatkowe zgrzewanie, mają zagwarantować, że montaż każdej Toyoty GR Yaris będzie przebiegał z zachowaniem tych samych parametrów. Tak właśnie powinien powstawać samochód budowany na indywidualne zamówienie.

Dowiedz się więcej o TOYOTA GAZOO Racing

Nowy skład TOYOTA GAZOO Racing na sezon 2020 Nowy skład TOYOTA GAZOO Racing na sezon 2020 Ogier, Evans, Rovanperä w Toyocie Yaris WRC Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata Ott Tänak w Yarisie WRC rajdowym mistrzem świata TOYOTA GAZOO Racing Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Sportowy hatchback Toyota Yaris GR Sport Dowiedz się więcej Tänak zwycięża w Rajdzie Chile Tänak zwycięża w Rajdzie Chile Kolejny sukces TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC TOYOTA GAZOO Racing liderem klasyfikacji WRC Zwycięski Rajd Turcji TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec TOYOTA GAZOO Racing wygrywa Rajd Niemiec Ott Tänak pierwszy na mecie Yaris WRC 2018 Yaris WRC 2018 Dowiedz się więcej o sportowym modelu Toyoty Wraca Toyota Celica ST185 Wraca Toyota Celica ST185 Jari-Matti Latvala za kierownicą legendy rajdów WRC Toyota GAZOO Racing przed Rajdem Niemiec Toyota GAZOO Racing przed Rajdem Niemiec Zwycięstwo jest w zasięgu ręki Rajd Finlandii 2017 Rajd Finlandii 2017 Poznaj historyczny wynik Toyoty Yaris WRC Rajd Finlandii 2017 Rajd Finlandii 2017 Sprawdź, jak fińscy kierowcy radzą sobie na rodzinnej ziemi Toyota Yaris GRMN Toyota Yaris GRMN Poznaj nowego hot hatcha Toyoty
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK