Znajdź mój samochód
- Za pomocą aplikacji MyT (lub portalu Moja Toyota) możesz sprawdzić ostatnią lokalizację swojej Toyoty. W zależności od modelu Twojego pojazdu, lokalizacja jest pobierana na podstawie ostatniego punktu danych geolokalizacyjnych otrzymanych z Twojej Toyoty w momencie ostatniego wyłączenia zapłonu lub aktualnej lokalizacji.
- Możesz zwizualizować lokalizację zaparkowanego pojazdu na mapie wraz z adresem lokalizacji (jeśli jest dostępny) i czasem pozostawienia pojazdu w tej lokalizacji. Możesz również aktywować nawigację, która poprowadzi Cię do Twojej Toyoty (widząc trasę, odległość i czas dojścia do Twojego pojazdu) za pośrednictwem Konta Moja Toyota lub innych aplikacji (na przykład Apple Maps, Google Maps itp.).
- W przypadku, gdy Toyota jest wyposażona w urządzenie umożliwiające dostęp i korzystanie z usługi dostępu do Internetu, jej lokalizacja jest często przesyłana podczas jazdy, co umożliwia udostępnianie lokalizacji pojazdu innym osobom. Ustawienie udostępnianej lokalizacji na bieżąco umożliwia wybranie osób kontaktowych, którym chcesz udostępnić swoją lokalizację oraz na jak długo. Twój identyfikator w mediach społecznościowych może zostać użyty do włączenia tej funkcji.
Wyślij do auta
- Jeśli Twój samochód jest wyposażony we wbudowaną nawigację samochodową i funkcję Wyślij do auta, możesz zaplanować swoją podróż według własnego uznania w aplikacji MyT, a następnie wysłać ją do swojego pojazdu. Masz możliwość ustawienia zamierzonego czasu rozpoczęcia lub docelowego czasu przybycia. Obliczenie trasy pozwoli przewidzieć prawdopodobne warunki drogowe w tym czasie i odpowiednio wskaże czas podróży. Możesz przeglądać wysłane przejazdy, edytować je i ponownie wysyłać do swojego samochodu. W drodze do miejsca docelowego masz możliwość dodania opcjonalnych lokalizacji, które Cię interesują. Dodatkowe informacje na temat podłączania i obsługi samochodowego urządzenia nawigacyjnego są dostępne w instrukcji obsługi pojazdu Toyota lub na portalu Moja Toyota.
Z Toyoty do celu (wskazany adres)
- Jeśli Twój samochód jest wyposażony w połączoną nawigację samochodową, po opuszczeniu pojazdu aplikacja MyT zasugeruje poprowadzenie Cię do miejsca docelowego ustawionego w nawigacji samochodowej. Usługa ta opiera się na porównaniu lokalizacji miejsca docelowego z lokalizacją zaparkowanego pojazdu. Innymi słowy, jeśli nie udało Ci się zaparkować samochodu w pobliżu miejsca docelowego ustawionego w nawigacji, możesz wznowić prowadzenie za pośrednictwem aplikacji MyT, aby dotrzeć do miejsca docelowego (na przykład pieszo). Opcjonalnie możesz wznowić nawigację z innych aplikacji mobilnych. Przetworzymy dane Twojej lokalizacji docelowej oraz lokalizacji Twojego (zaparkowanego) pojazdu. Dodatkowe informacje na temat podłączania i obsługi samochodowego urządzenia nawigacyjnego są dostępne w instrukcji obsługi pojazdu lub na portalu Moja Toyota.
Mój styl jazdy
- Za pośrednictwem aplikacji MyT (lub portalu Moja Toyota) można przeglądać zapisy dotyczące stylu jazdy/zachowań kierowcy na podstawie danych geolokalizacyjnych, czujników żyroskopowych i czujników przeciążeń, danych dotyczących przebiegu i zużycia paliwa. Zapisy te będą udostępniane podczas każdej podróży. Możesz oznaczyć każdą pojedynczą podróż jako „Prywatną” lub „Służbową” i wygenerować raport, w którym możesz zobaczyć zdarzenia, takie jak na przykład gwałtowne hamowanie i gwałtowne przyspieszanie, wraz z ich czasem i lokalizacją.
Serwis i przeglądy
- Na podstawie danych dotyczących przebiegu pojazdu powiadomimy Cię o zbliżającej się konserwacji lub konieczności wykonania usługi serwisowej. Przypomnienia te są organizowane w kraju subskrypcji Usług i mogą różnić się dostępnością i/lub dokładnością. Po otrzymaniu przypomnienia będziesz mógł umówić się na spotkanie z wybranym Autoryzowanym Dealerem. Zalecamy zidentyfikowanie preferowanego Autoryzowanego Dealera za pośrednictwem konta Moja Toyota. Jeśli przeoczysz pierwsze przypomnienie, możemy wysłać je ponownie.
- Pozostajesz odpowiedzialny za podstawienie swojego pojazdu Toyota do konserwacji lub serwisowania w wymaganych odstępach czasu. Fakt, że świadczymy tę usługę i wysyłamy związane z nią przypomnienia, nie zwalnia Cię z tej odpowiedzialności.
Monitorowanie akumulatora *
- W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój samochód, aplikacja MyT wyświetli stan naładowania 12-woltowego akumulatora rozruchowego. W przypadku, gdy stan naładowania spadnie do poziomu, który może uniemożliwić uruchomienie pojazdu, w aplikacji MyT zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy.
Asystent wypadku*
- Ta usługa będzie dostępna w zależności od rodzaju samochodowego urządzenia łączności zainstalowanego w pojeździe. Jeśli ta usługa jest dostępna w odniesieniu do Twojej Toyoty, niektóre czujniki powiązane z samochodowym urządzeniem łączności będą monitorować uderzenia w Twój pojazd. Jeśli uderzenie przekroczy wstępnie zdefiniowany próg wrażliwości, zostaniemy o tym powiadomieni. Takie informacje związane z „wypadkami” mogą być udostępniane lokalnej firmie Toyota EuroCare, która może kontaktować się z Tobą w celu zaoferowania pomocy, w oparciu o szczegóły dotyczące wagi Twoich danych o zderzeniu oraz na podstawie lokalnych procedur. Toyota EuroCare skontaktuje się z Tobą, korzystając z Twoich danych osobowych dostępnych na Twoim koncie Moja Toyota. W zależności od lokalnych zasad Toyota EuroCare można również skontaktować się z osobami kontaktowymi w nagłych wypadkach (jeśli istnieją) wskazanymi na koncie Moja Toyota. Jeśli Toyota EuroCare nie może się z Tobą skontaktować (na przykład, ponieważ nie byłbyś w stanie zareagować) lub z osobami kontaktowymi w nagłych wypadkach, Toyota EuroCare może, w zależności od lokalnych przepisów i powagi wypadku, wezwać pomoc w nagłych wypadkach lub policję. Ty i Twoje kontakty w nagłych wypadkach zawsze macie możliwość zaakceptowania lub odrzucenia pomocy zapewnianej przez Toyota EuroCare.
- Nie udzielamy żadnej gwarancji co do dostępności ani jakości jakiejkolwiek formy pomocy w nagłych wypadkach, którą możemy Ci zapewnić. Ani Toyota EuroCare, ani Toyota Motor Europe nie ponoszą odpowiedzialności za brak wezwania pomocy doraźnej lub policji, ani za jakiekolwiek opóźnienia lub błędy w tym zakresie.
- Należy pamiętać, że jeśli użytkownik aktywuje „tryb prywatności” za pośrednictwem aplikacji MyT i/lub konta Moja Toyota (tj. uniemożliwi nam korzystanie z geolokalizacji pojazdu Toyota), nie będziemy w stanie zlokalizować pojazdu Toyota w przypadku wypadku i usługa ta nie będzie działać (więcej informacji na temat trybu prywatności można znaleźć w Warunkach użytkowania usług Toyota Connected Car i Informacji o prywatności dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych w strukturze usług Toyota Connected Car).
- W pewnych okolicznościach aktywowana zostanie obowiązkowa funkcja połączenia alarmowego: należy pamiętać, że pojazd automatycznie powiadomi służby ratunkowe w kraju, w którym znajduje się Twoja Toyota, w przypadku wypadku powodującego wyzwolenie poduszki powietrznej. Reguluje to rozporządzenie UE w sprawie „eCall” (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r.) lub jego lokalny odpowiednik poza Unią Europejską, w stosownych przypadkach.
eCARE/LAMPKI KONTROLNE
- W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój pojazd, aplikacja MyT może ostrzegać Cię o pewnych komunikatach ostrzegawczych samochodu. Te komunikaty ostrzegawcze odzwierciedlają, ale nie zastępują lampek ostrzegawczych wyświetlanych na desce rozdzielczej / liczniku wielofunkcyjnym pojazdu. Jako kierowca pozostajesz przez cały czas odpowiedzialny za prawidłowe reakcje na komunikaty samochodu (opis w Instrukcji Obsługi Samochodu).
- Te komunikaty ostrzegawcze zostaną przekazane do sieci Toyoty w celu zapewnienia wsparcia i pomocy w razie konieczności naprawy. Masz możliwość udzielenia zgody i zdecydowania, czy chcesz by Toyota się z Tobą kontaktowała, czy nie. Należy pamiętać, że Toyota i sieć Toyota Network nie gwarantują aktywnego kontaktu w przypadku zapalenia się lampki ostrzegawczej, ponieważ ta usługa zależy w dużej mierze od regionu, dostępności i zasięgu. W przypadku alertu ostrzegawczego zawsze postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji obsługi, aby uzyskać szczegółowe wskazówki.
Poziom paliwa
- W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażona jest Twoja Toyota, aplikacja MyT wyświetli poziom paliwa dostępnego w zbiorniku pojazdu. Pozostały poziom paliwa wyrażony jest w procentach całkowitej pojemności paliwa. Wskazany poziom paliwa jest oparty na ostatnich danych czujnika wskaźnika poziomu paliwa, otrzymanych z pojazdu w momencie ostatniego wyłączenia zapłonu. W rezultacie mogą wystąpić rozbieżności między poziomem paliwa wskazanym w aplikacji MyT a poziomem paliwa wskazanym na tablicy rozdzielczej pojazdu. Mogą również wystąpić marginalne rozbieżności, w zależności od środowiska, w którym zaparkowana jest Twoja Toyota (na przykład temperatura zewnętrzna, pochylenie terenu itp.). Należy zawsze odwoływać się do wskazania wskaźnika poziomu paliwa na tablicy rozdzielczej pojazdu, a Toyota nie ponosi żadnej odpowiedzialności za niepełne lub niedokładne informacje wyświetlane w aplikacji MyT.
Przewodnik Jazdy Hybrydowej
- Dzięki tej usłudze możesz przeglądać w aplikacji MyT zapisy wydajności napędu hybrydowego w oparciu o kluczowe wskaźniki hybrydowe (czas EV i wynik kierowcy hybrydowego).
- Te zapisy będą udostępniane podczas każdej podróży. Każda podróż jest mapowana z zaznaczeniem Twojej jazdy w trybie elektrycznym, a także zdarzeń związanych ze stylem jazdy (przyspieszenie, hamowanie i stała prędkość), które są powiązane z kontekstowym szkoleniem, w celu pomocy w zmniejszeniu zużycia paliwa. Możesz także uzyskać dostęp do zagregowanych danych i łatwo śledzić ewolucję wydajności jazdy hybrydowej na przestrzeni czasu.
Usługi zdalne
W zależności samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój samochód Toyota, aplikacja MyT wyświetli poziom naładowania akumulatora i pozostały zasięg pojazdu hybrydowego typu plug-in lub pojazdu elektrycznego.
Pozostały zasięg jest podawany w kilometrach, ale może różnić się od zasięgu wyświetlanego w samochodzie. Zawsze zwracaj uwagę na oznaczenie akumulatora na desce rozdzielczej swojego samochodu Toyota.
Toyota nie ponosi żadnej odpowiedzialności za niepełne lub niedokładne informacje wyświetlane w aplikacji MyT. Dodatkowo usługa ta umożliwia zdalne zaplanowanie sesji ładowania samochodu.
W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój samochód, będziesz mógł zdalnie ogrzać lub schłodzić pojazd za pośrednictwem aplikacji MyT. W zależności od modelu pojazdu możesz również zdalnie ustawić żądaną temperaturę, uruchomić odmrażanie przedniej lub tylnej szyby, a także ustawić jeden lub wiele harmonogramów wstępnego ogrzewania lub chłodzenia samochodu.
Korzystając z usług zdalnego sterowania, upewnij się, że:
- Pojazd jest całkowicie unieruchomiony i sprawdziłeś bezpieczeństwo otoczenia pojazdu. Upewnij się, że w pojeździe nie ma ludzi ani zwierząt.
- Nie uruchamiaj systemu, gdy pokrywa silnika jest otwarta lub gdy pojazd jest zaparkowany w pomieszczeniu bez wentylacji.
- Korzystaj z tej usługi tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Prosimy szanować środowisko i minimalizować nadmierny hałas lub zanieczyszczenie powietrza.
Zawsze przestrzegaj lokalnych i krajowych przepisów, które mogą ograniczać korzystanie z tych usług w Twojej okolicy (na przykład w niektórych gminach i parkach przyrody).
Sieć ładowania Toyoty
- Toyota Charging Network może dać Ci dostęp do jednej z największych ogólnoeuropejskich sieci ładowania. Będziesz mógł wyszukać stacje ładowania i zobaczyć szczegóły każdej stacji ładowania, takie jak dostępność w czasie rzeczywistym, prędkość ładowania i typy wtyczek.
- Po wykupieniu abonamentu możesz dodatkowo zobaczyć ceny za ładowanie, odblokować stację ładowania za pomocą aplikacji lub karty RFID i rozpocząć sesję ładowania. Na koniec każdego miesiąca otrzymasz fakturę miesięczną za wszystkie sesje ładowania.
- W celu świadczenia tej usługi możemy korzystać z usług partnerów zewnętrznych, a niektóre dane osobowe, takie jak VIN (numer identyfikacyjny pojazdu), identyfikator użytkownika, identyfikator umowy i data rozpoczęcia, zostaną przekazane naszym partnerom. Toyota Charging Network jest świadczona we współpracy z naszymi partnerami technicznymi i podlega dodatkowym Warunkom i Informacjom o ochronie prywatności, dostępnym pod adresem:
Toyota Charging Network | Sieć ładowania dla Twojego Toyota | Polska (toyota-charging-network.euOpens in new window) (dla TOYOTY) / Lexus Charging Network | Sieć ładowania dla Twojego Lexus | Polska (lexus-charging-network.euOpens in new window) (dla LEXUSA).
Ubezpieczenie oparte na użytkowaniu i pełne ubezpieczenie hybrydowe*
- Ubezpieczenie oparte na użytkowaniu (UBI) i pełne ubezpieczenie hybrydowe (FHI) to ubezpieczenia komunikacyjne oferowane przez firmę ubezpieczeniową za pośrednictwem Toyota Insurance Management SE, w których składka ubezpieczeniowa jest oparta na danych dotyczących jazdy generowanych przez ubezpieczonego i ewentualnych kierowców, w oparciu o przyspieszenie, hamowanie , przekraczanie prędkości i pokonywanie zakrętów.
- Po wykupieniu abonamentu na UBI lub FHI niezbędne dane dotyczące jazdy zostaną przesłane do ubezpieczyciela, który pełni rolę administratora danych, w celu wykonania umowy.
- Umowy UBI i FHI to oddzielne produkty MyT, które można subskrybować u ubezpieczyciela za pośrednictwem pośrednika Toyota Insurance Management SE i podlegają one określonym warunkom akceptowanym w momencie subskrypcji.
- Po wykupieniu kontraktu UBI lub FHI stan przejazdów wraz z obliczoną oceną jazdy będzie dostępny w MyT. Dla wyjaśnienia wątpliwości funkcja wizualizacji jest odrębną usługą, która jest całkowicie opcjonalna i nie wpływa na ważność ani korzystanie z umowy UBI lub FHI, z której można korzystać bez użytkowania aplikacji MyT lub konta MyT. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź link.
Status auta
Dzięki aplikacji MyT możesz natychmiast sprawdzić stan swojego samochodu. W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój pojazd, aplikacja MyT będzie wyświetlać różne stany drzwi, szyb, szyberdachu, bagażnika, świateł, a także kluczyka Smart Key pozostawionego w samochodzie.
Możesz otrzymać powiadomienie push 4 minuty po wyłączeniu zapłonu. Ma to na celu poinformowanie Cię, jeśli ma miejsce coś nietypowego w odniesieniu do stanu samochodu (funkcja powiadomień push musi być włączona w ustawieniach smartfona). Możesz otrzymać jedno lub wiele z następujących powiadomień:
- Okna otwarte (otwarte jest jedno lub wiele okien);
- Drzwi odblokowane (jeśli którekolwiek z drzwi są odblokowane);
- Dach przesuwny otwarty (jeśli dach przesuwny jest otwarty);
- Światła włączone (jeśli przednie lub tylne światła są nadal włączone).
Zamknij/Otwórz
W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój samochód Toyota, możesz zdalnie zamknąć lub otworzyć pojazd za pomocą aplikacji MyT za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Pamiętaj, że nie będziesz mógł zamknąć samochodu, jeśli:
- Którekolwiek drzwi są otwarte;
- Inteligentny kluczyk znajduje się w samochodzie;
- Alarm samochodowy jest ustawiony;
- Samochód był zamknięty kluczykiem.
We wszystkich tych przypadkach przycisk blokady jest wyłączony.
Podczas korzystania z funkcji blokady należy upewnić się, że w samochodzie nie ma dzieci, osób wymagających szczególnej opieki ani zwierząt domowych bez nadzoru. Pozostawienie ich w nagrzanym pojeździe może spowodować udar cieplny, odwodnienie lub hipotermię, co może skutkować śmiercią lub poważnymi obrażeniami. Toyota nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek straty materialne, uszkodzenia lub wypadki, gdy pojazd jest zablokowany. Użytkownik przyjmuje na siebie wszelkie ryzyko i odpowiedzialność związaną z zablokowaniem tegoż pojazdu.
Podczas korzystania z funkcji otwierania należy pamiętać, że może to potencjalnie prowadzić do nieautoryzowanego dostępu do tego pojazdu. Toyota nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty materialne, uszkodzenia lub wypadki, gdy ten pojazd jest odblokowany. Użytkownik przyjmuje na siebie wszelkie ryzyko i odpowiedzialność związaną z odblokowaniem tego pojazdu.
Car Spotter/Wykrywanie Położenia Auta
W zależności od samochodowego urządzenia łączności, w które wyposażony jest Twój samochód, możesz skorzystać z prostego sposobu na wykrycie pojazdu na zatłoczonym parkingu. Użyj funkcji Car Spotter, aby zdalnie włączyć światła awaryjne, aby pomóc Ci zlokalizować pojazd. Światła awaryjne są aktywowane na 30 sekund. Po 30 sekundach możesz je włączyć ponownie.
* funkcja planowana, obecnie niedostępna