1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną
23-01-2023

Toyota najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google w 2022 roku

Analiza portalu CompareTheMarket.com.au
Jak wynika z analizy portalu CompareTheMarket.com.au, w 2022 roku Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w przeglądarce Google. To już trzeci najlepszy wynik z rzędu i czwarty w ciągu 5 lat. Użytkownicy Google wpisywali Toyotę aż w 44,5% przypadków, gdy chcieli znaleźć informacje o markach samochodowych.

Portal CompareTheMarket.com.au zaprezentował tegoroczny ranking „Most Searched Cars”. Wynika z niego, że w 2022 roku największym zainteresowaniem użytkowników przeglądarki Google ze wszystkich marek motoryzacyjnych cieszyła się Toyota. 

Toyota była tematem prawie połowy (44,5%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na świecie. W pięciu dotychczasowych edycjach badania japońska marka aż czterokrotnie zajęła pierwsze miejsce – w latach 2018, 2020, 2021 i 2022, zaś w 2019 roku uplasowała się na drugiej pozycji.

Analiza portalu opierała się na danych Google Trends ze 155 krajów. Toyota była najczęściej wyszukiwana w 69 z nich. To oznacza wzrost rok do roku o 22 kraje. Druga najpopularniejsza marka w przeglądarce Google cieszyła się największym zainteresowaniem na 36 rynkach.

Globalne zainteresowanie internautów marką Toyota

Czołowa lokata w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych to kolejne potwierdzenie pozycji Toyoty jako lidera rynku motoryzacyjnego. Jest ona największym producentem i najczęściej wybieraną marką samochodów na świecie, sprzedającą rocznie średnio ponad 10 mln samochodów. W USA Toyota sprzedała w 2022 roku 2,1 mln aut, w Chinach – 1,86 mln aut (+10,8%), a na europejskim rynku – ponad 1 mln aut. 

Toyota jest też najcenniejszą globalną marką motoryzacyjną 2022 roku, co potwierdziły rankingi firmy Interbrand i portalu Brand Finance.

Toyota zajęła też pierwsze miejsce w rankingu niezawodności Consumer Reports, największej w USA i cenionej na całym świecie niezależnej organizacji konsumenckiej. W Australii, gdzie Toyota od wielu lat sprzedaje najwięcej samochodów, otrzymała tytuł najbardziej zaufanej marki motoryzacyjnej w badaniu firmy analitycznej Roy Morgan. 

Kolejnym czynnikiem, sprzyjającym tak wysokiemu zainteresowaniu internautów Toyotą, były nowe samochody marki. W 2022 roku na całym świecie zadebiutowało ponad 15 nowych lub zaktualizowanych modeli. 

Uwagę zwracały także wypowiedzi prezydenta Akio Toyody oraz innych przedstawicieli firmy. Podkreślali oni konieczność oferowania w poszczególnych regionach szerokiego wachlarza technologii zelektryfikowanych napędów. Ułatwi to kierowcom odchodzenie od wysoko emisyjnych samochodów i przyspieszy dekarbonizację transportu.

Raport jest dostępny na stronie: https://www.comparethemarket.com.au/car-insurance/features/most-searched-car-brands-2022/