Toyota Motor Corporation
w Polsce i na świecie

Droga do sukcesu

Toyota Motor Corporation jest wiodącym koncernem motoryzacyjnym. W 2014 roku na pięciu kontynentach firma znalazła nabywców na ponad 10,2 mln aut, w tym 9,1 mln Toyot. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie oraz najcenniejszą marką branży, jej wartość jest szacowana na 42 mld dol.*

Wprowadzenie

Liczne sukcesy Toyoty wynikają z zadowolenia klientów, zdobytego m.in. najwyższą jakością. Niezawodność i wysoka trwałość aut Toyoty została wielokrotnie potwierdzona niezależnymi badaniami. Np. wg ocen niezawodności trzyletnich samochodów dokonanych przez J.D. Power w 2013 roku, Toyota jest liderem zestawienia: zdobyła 7 pierwszych miejsc na 18 możliwych.


Toyoty są nie tylko niezawodne i trwałe. Te auta są także oszczędne i przyjazne dla środowiska. Toyota jest jednym z najbardziej innowacyjnych koncernów samochodowych i światowym liderem w produkcji aut z napędem hybrydowym.


Historia Toyoty rozpoczęła się pod koniec XIX wieku. Wówczas Sakichi Toyoda wynalazł pierwszy w Japonii mechaniczny warsztat tkacki, który zrewolucjonizował krajowy przemysł tekstylny. W styczniu 1918 r. Sakichi założył spółkę Toyoda Spinning & Weaving Company. Przy pomocy swojego syna Kiichiro Toyody spełnił marzenie swojego życia i w 1924 r. zbudował automatyczny warsztat tkacki. Dwa lata później założył zakład Toyoda Automatic Loom Works.

O firmie Toyota

Podobnie jak jego ojciec Kiichiro był innowacyjnym wizjonerem. W latach dwudziestych XX w. przebywał w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie zainteresował się dopiero powstającą branżą motoryzacyjną. Dobrze zainwestował 100 000 funtów, które Sakichi Toyoda otrzymał za sprzedaż praw patentowych do automatycznego warsztatu tkackiego. Za pomocą tego kapitału Kiichiro stworzył podwaliny Toyota Motor Corporation (TMC), która powstała w 1937 r. Od krosien do samochodów – działalność Toyoty zawsze cechowała się przekraczaniem utartych granic.

*zestawienie Japan's Best Global Brands 2015, opublikowane przez firmę Interbrand.

Toyota
Otwarcie na świat

Oprócz samego przedsiębiorstwa Toyota Motor Company, słynny system produkcji Toyoty to jedna z najwspanialszych rzeczy, jakie zostawił po sobie Kiichiro Toyoda.


Potrzeba wytwarzania większej liczby produktów przy mniejszej ilości środków, jednocześnie zachowując najwyższą jakość i niezawodność – te założenia przyświecały Kiichiro, gdy tworzył i dopracowywał filozofię "dokładnie na czas". Pozwoliła ona firmie na redukcję stanów magazynowych potrzebnych w procesie produkcji oraz na efektywne wytwarzanie dokładnie określonej liczby wcześniej zamówionych artykułów, przy równoczesnym zminimalizowaniu odpadów. To podejście stało się najbardziej istotnym czynnikiem w rozwoju firmy, zgodnym z filozofią zachowywania szacunku dla ludzi i środowiska. System produkcji Toyoty, koncentrujący się na ciągłym doskonaleniu wyrobu końcowego i zaangażowaniu pracowników, stał się rozpoznawany w branży motoryzacyjnej na całym świecie jako wyznacznik najwyższej jakości.


W odbudowującym się ze zniszczeń wojennych przemyśle Japonii, Toyota osiągnęła pozycję największego producenta samochodów w swoim kraju, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 40%. Do 1980 r. Toyota w Japonii wyprodukowała 30 mln aut, a pod koniec XX wieku produkcja wyniosła już 100 mln egzemplarzy. Poza Japonią Toyota rozpoczęła sprzedaż na rynkach zagranicznych w późnych latach pięćdziesiątych.


Pierwsze modele Toyoty Crown przybyły do Stanów Zjednoczonych w 1957 r. Natomiast do 1965 r., dzięki takim modelom jak Toyota Corolla, firma zdobyła uznanie za obsługę i zadowolenie klienta, a liczba sprzedanych samochodów zrównała się wynikami konkurencji. W 2004 r. sprzedaż samochodów Toyoty w USA przekroczyła 2 mln egzemplarzy rocznie, przy czym 1,4 mln aut i 1,3 mln silników było wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych.

Toyoda
Dołączenie do Europy

Pierwsza oficjalnie zaimportowana do Europy Toyota pojawiła się w 1963 r. w Danii. Od tego czasu korporacja rozwija swoje wpływy na skomplikowanym i wielopoziomowym rynku europejskim. Do roku 2006 Toyota sprzedała w Europie 15 mln samochodów, osiągając rekordowe wyniki sprzedaży dziesięć lat z rzędu. Aby dostosować pojazdy do różnorodnych wymagań europejskich klientów, Toyota wyznaje zasadę, że trzeba być blisko nich – niezależnie, czy chodzi o produkcję, prace badawcze i rozwojowe, czy marketing.


Obecnie Toyota zbiera owoce takiego podejścia, ciesząc się najlepszą reputacją w Europie pod względem niezawodności, obsługi i zadowolenia klienta. Toyota jest obecna w 48 krajach, ma 28 działów sprzedaży i marketingu oraz 3000 placówek sprzedaży.


Rozpoczęcie w rosyjskim Sankt Petersburgu budowy dziewiątej fabryki samochodów w Europie podkreśliło ciągły rozwój działalności Toyoty. Zakład ma rozpocząć produkcję w grudniu 2007 r.

/
Toyota w Polsce

Toyota Motor Poland jest częścią Toyota Motor Corporation, jednego z trzech największych koncernów motoryzacyjnych świata. Samochody Toyota mają od lat tradycyjnie wysoką jakość i cieszą się dużą popularnością w Europie. W Polsce Toyota od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży. Jest to wynik pracy doskonałego ponad 100 osobowego zespołu pracowników centrali w Warszawie Toyota Motor Poland (TMPL), Warszawa(z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 5) i sprawnie działającej najlepszej w Polsce sieci 63 dilerów.


Poza Toyotą, słynną ze swoich modeli: Land Cruiser, RAV4, Avensis, Corolla, Auris czy Yaris, firma zajmuje się sprzedażą aut segmentu Premium - Lexus. Jako pierwsza firma o globalnym zasięgu wprowadziliśmy do szerokiego obrotu samochody hybrydowe z napędem spalinowo-elektrycznym, charakteryzujące się czystością spalin i przyjazne dla naszej planety.

/

Do grupy Toyoty w Polsce należą: 

  • Toyota Motor Poland Co. Ltd. Sp. z o.o. (TMPL) – z siedzibą w Warszawie, 
  • Toyota Bank Polska S.A. (TBP) – z siedzibą w Warszawie, 
  • Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. (TLP) – z siedzibą w Warszawie, 
  • Toyota Logistics Services Poland Sp. z o.o. (TLSPL) – z siedzibą w Warszawie, 
  • Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. (TMMP) – z siedzibą w Wałbrzychu, 
  • Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o. (TMIP) – z siedzibą w Jelczu Laskowicach, 
  • Toyota Material Handling Polska Sp. z o.o. (TMHP) – z siedzibą w Jaktorowie.
/
Zarząd

Nad sprawnym działaniem Toyoty w Polsce czuwają następujące osoby:


Prezydent Jacek Pawlak jest związany z Toyotą od samego początku. Jest odpowiedzialny za pracę centrali naszej firmy.


Dyrektor Handlowy Witold Nowicki, również związany z Toyotą od samego początku, odpowiada za sprzedaż i marketing samochodów Toyoty i Lexusa na terenie Polski.

Jacek Pawlak
Prezydent - Jacek Pawlak
Witold Nowicki
Dyrektor Handlowy - Witold Nowicki
Technologia hybrydowa

Toyota jest światowym liderem w produkcji samochodów z pełnym napędem hybrydowym wykorzystującym połączenie silnika spalinowego z elektrycznym. Od 1997 roku, kiedy debiutował Prius – pierwszy masowo produkowany model hybrydowy – Toyota sprzedała na całym świecie już ponad 8 milionów hybryd. Z roku na rok powiększa się gama modeli hybrydowych. Obecnie oprócz Priusa oferowane są: 7-miejscowy minivan Prius+, Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports oraz legendarny SUV RAV4 Hybrid z napędem 4x2 i 4x4.


Toyota wciąż poszukuje nowych rozwiązań w sferze technologii napędu. Efektem tych działań jest Toyota Mirai – pierwszy seryjnie produkowany samochód na wodór, który nie emituje do atmosfery żadnych szkodliwych substancji, a jedynym efektem reakcji wodoru i tlenu jest para wodna.

O firmie Toyota
System produkcji Toyoty (Toyota Production System – TPS)

Podejście Toyoty do produkcji samochodów, nierozerwalnie związane z bezwzględnie stosowaną kontrolą jakości, zrewolucjonizowało branżę motoryzacyjną. Filozofia łańcucha dostaw "dokładnie na czas" stała się wzorem dla producentów na całym świecie, i to nie tylko dla firm tworzących samochody.


Najważniejsza jest elastyczność


System produkcji Toyoty zakłada, że samochód ma "iść jednym ciągiem" przez linię produkcyjną. To znaczy, że właściwe części są dostarczane we właściwe miejsce linii wtedy, kiedy są potrzebne i w takiej ilości, aby nie powodować gromadzenia zapasów na miejscu.


Taka filozofia stanowi radykalne odejście od tradycyjnego modelu wytwarzania, w którym utrzymuje się duże magazyny, aby "przepchnąć" jak najwięcej produktów przez linię produkcyjną, często niezależnie od bieżącego popytu. System Toyoty zakłada wytwarzanie tylko potrzebnych produktów, w żądanych ilościach oraz dokładnie określonym czasie.

Toyota

Produkcja Toyoty opiera się na zaspokajaniu popytu, a nie tylko na samej wydajności. Dzięki temu stany magazynowe, zarówno części, jak i gotowych aut, są utrzymywane na możliwie niskim poziomie. Stanowi to niewątpliwą zaletę niekonwencjonalnego podejścia Toyoty. Koncentrując się na niewielkich partiach produkcyjnych i wytwarzając tylko to, czego życzą sobie klienci, Toyota wypracowała elastyczność i szybkość reagowania na potrzeby rynku, które stały się standardem w branży.


Dzięki "dążeniu do ciągłej poprawy" (Kaizen) Toyota osiągnęła zdecydowanie krótsze czasy zmian matryc produkcyjnych i konfiguracji maszyn niż konkurencja. Możliwości szybkiej reakcji systemu produkcji Toyoty na nowe trendy sprawiają, że jest to idealny model w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.

Chciałbyś zostać autoryzowanym dilerem Toyoty w Polsce?


Jesli tak, to zapoznaj się z formularzem aplikacyjnym. Następnie prześlij wymienione w nim informacje i dokumenty na poniższy adres korespondencyjny lub e-mailowy:

Dział Rozwoju Sieci Dilerskiej
Toyota Motor Poland Co. Ltd. Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 5
02-673 Warszawa

e-mail: autoryzacje@toyota.pl

Dodatkowe informacje dostępne są pod numerem telefonu: (22) 449 06 51

KONTAKT

Ul. Konstruktorska 5 02-673 Warszawa +48/22/4490500

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.