1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 2022
  4. Wyjatkowa Toyota GR Supra GT4 50 edition
2022-03-11

Spektakularna Toyota GR Supra GT4 50 Edition

Powstanie tylko 6 sztuk wyjątkowej wyścigówki
Produkcja Toyoty GR Supry GT4 rozpoczęła się niespełna dwa lata temu. W ciągu tego czasu dostarczono 50 egzemplarzy tego wyścigowego auta. Chcąc uczcić to, TOYOTA GAZOO Racing Europe przygotowało wyjątkową, ograniczoną do zaledwie 6 egzemplarzy wersję specjalną GR Supra GT4 50 Edition.


Toyota GR Supra GT4 zadebiutowała na rynku w 2020 roku. Model ten został opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing Europe w Kolonii w oparciu o Toyotę GR Supra. Szybko się okazało, że jest to bardzo konkurencyjna wyścigówka, która doskonale się spisuje w seriach GT4. Kierowcy wystartowali GR Suprą GT4 w ponad 250 wyścigach, odnieśli 36 zwycięstw w swojej klasie i aż 78 razy stawali na podium. Dobre osiągi, niezawodność, a także atrakcyjna cena i duże wsparcie ze strony TOYOTA GAZOO Racing Europe sprawiły, że w niespełna dwa lata do klientów trafiło aż 50 egzemplarzy tego auta. Z tej okazji powstanie limitowana do 6 egzemplarzy wersja specjalna GR Supra GT4 50 Edition.

„Sprzedaż tylu aut w tak krótkim czasie jest sporym osiągnięciem. Było to możliwe dzięki ciężkiej pracy rodziny TOYOTA GAZOO Racing w Japonii, USA i Europie. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie oraz pomoc w ulepszaniu tego auta. Wierzymy, że to doskonała okazja, by świętować i podzielić się wyjątkowymi egzemplarzami GR Supry GT4” – podkreślał Florian von Hasselbach z TOYOTA GAZOO Racing Europe.

Nietuzinkowe wyposażenie GR Supry GT4 50 Edition

Toyota już zapowiedziała, że 2 egzemplarze GR Supry GT4 50 Edition trafią do Azji, 2 auta przeznaczono na rynek amerykański, a 2 zostaną w Europie. Rocznicowe samochody będą się wyróżniały czerwonym nadwoziem (standardowo GR Supra GT4 jest biała), a także oznaczeniami „50 Edition”. Specjalne naklejki w złotym kolorze rozmieszczono na przednich błotnikach przed drzwiami oraz na dachu. Nabywcy otrzymają też czarną plandekę, którą można będzie przykryć auto.

W kabinie GR Supry GT4 50 Edition również nie zabraknie rocznicowych akcentów. Emblemat „50 Edition” znajdziemy m.in. na pokrętle do obsługi systemu i na desce rozdzielczej po stronie pasażera. Pojazd standardowo jest wyposażony w fotel pasażera, dzięki czemu kierowca może zabrać na tor jeszcze jedną osobę. Na oparciach nowych, kubełkowych foteli umieszczono logotyp GR Supry.

Wersja stworzona w oparciu o drogową GR Suprę

Warto zaznaczyć, że limitowana wersja GR Supra GT4 50 Edition ma takie same osiągi i parametry techniczne jak standardowa GR Supra GT4. Pojazd jest wyposażony w 3-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll o mocy 430 KM. Sparowano go z 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy do zmiany przełożeń. Dodać do tego należy mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz sportowe zawieszenie i układ wydechowy, a także elementy aerodynamiczne wykonane z kompozytów włókien naturalnych. Wszystko po to, by prowadzenie na torze było jak najlepsze.

Przednie zawieszenie – podobnie jak w drogowej wersji GR Supry – to kolumny MacPhersona. Z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z 6 tłoczkami z przodu oraz 4 z tyłu.

Samochód ma pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z 6-punktowymi pasami.

GR Supra GT4 50 Edition kosztuje dokładnie tyle samo, co model standardowy - 175 tys. euro netto.