1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 2022
  4. Toyota i Redwood Materials inwestują w obieg zamknięty baterii do samochodów
27 czerwca 2022

Toyota nawiązała współpracę z Redwood Materials

Partnerzy będą pracowali nad obiegiem zamkniętym baterii do samochodów

Toyota planuje do 2050 roku ograniczyć do zera emisje gazów cieplarnianych i wpływ na środowisko swojej działalności. W tym m.in. celu amerykańskie przedstawicielstwo koncernu nawiązało współpracę z firmą Redwood Materials specjalizującą się w recyklingu baterii. Wraz z nowym partnerem Toyota zamierza stworzyć cały ekosystem obiegu zamkniętego baterii do zelektryfikowanych samochodów.

Toyota i Redwood Materials planują odbierać baterie od użytkowników, a następnie je testować i wykorzystywać na dwa sposoby. Jeśli to możliwe, bateria zostanie zregenerowana i wykorzystana ponownie, np. jako stacjonarny magazyn energii. Jeśli regeneracja będzie niemożliwa, Redwood Materials odzyska z niej surowce i przekaże do produkcji nowych ogniw.

W pierwszej kolejności partnerzy skupią się na zebraniu i ponownym wykorzystaniu lub recyklingu zużytych baterii z hybryd Toyoty. Kolejnym krokiem będzie współpraca przy monitorowaniu kondycji baterii w samochodach będących w użyciu i zarządzaniu danymi, a także przy dostarczaniu na rynek odzyskanych surowców i produkcji baterii z recyklingu.

„Bardzo nas cieszy perspektywa współpracy z Redwood Materials w budowie systemu wykorzystania zużytych baterii z naszych samochodów. Wpisuje się ona w plan Toyoty, by stworzyć zrównoważony ekosystem zarządzania bateriami w obiegu zamkniętym” – podkreślił Christopher Yang, wiceprezydent ds. rozwoju biznesu w Toyota North America.

„Zależy nam, żeby nasze baterie i surowce, z których są zrobione, służyły lepiej i dłużej. W ten sposób przybliżamy się także do realizacji celu neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju” – kontynuował Yang.

Redwood Materials to firma, która się skupia na obniżaniu kosztów produkcji i zmniejszeniu wpływu na środowisko baterii litowo-jonowych. Na rynek wprowadza ona materiały do produkcji katod i anod, odzyskane ze zużytych akumulatorów. Rocznie firma odbiera ponad 6 GWh zużytych baterii do recyklingu. Firma Redwood Materials planuje do 2025 roku zwiększyć produkcję w USA do 100 GWh rocznie, co wystarczy do wyprodukowania co roku ponad miliona pojazdów elektrycznych.

„Toyota jest tym producentem, który utorował drogę dla czystego transportu, ponad 20 lat temu wprowadzając na rynek Priusa. Teraz nasz partner realizuje zobowiązanie, by jeszcze w tej dekadzie sprzedawać miliony zelektryfikowanych pojazdów rocznie, a jednocześnie zadbać, by w przyszłości ich produkcja odbywała się w obiegu zamkniętym” – powiedział JB Straubel, założyciel i dyrektor generalny Redwood Materials.

„Realizacja wspólnej wizji Redwood i Toyoty, by zmniejszyć wpływ produkcji samochodów na środowisko przy jednoczesnym obniżeniu kosztów transportu, przyspieszy popularyzację pojazdów elektrycznych” – dodał Straubel.

Toyota chce znacznie zwiększyć swoje możliwości produkcji baterii do samochodów. W tym celu buduje nowe fabryki i rozbudowuje już istniejące. Niedawno marka ogłosiła, że zainwestuje 1,29 miliarda dolarów w nową fabrykę akumulatorów Toyota Battery Manufacturing w Karolinie Północnej (TBMNC). Przewiduje się, że w przyszłości zakład ten będzie produkować zestawy akumulatorów dla 1,2 miliona zelektryfikowanych pojazdów rocznie.

W rozwój zelektryfikowanych samochodów Toyota planuje zainwestować do 2030 roku 70 miliardów dolarów. Marka zakłada, że do tego czasu ich roczna globalna sprzedaż będzie oscylowała wokół 8 milionów pojazdów.