1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 2022
  4. Spektakularny sukces nowej sportowej Toyoty GR86 na polskim rynku
2022-02-28

Nieprawdopodobny sukces nowej sportowej Toyoty GR86

Limitowaną serię 50 egzemplarzy zamówiono w 35 sekund
21 lutego rozpoczęła się i… zakończyła się przedsprzedaż nowej Toyoty GR86. Limitowaną serię 50 egzemplarzy sportowego coupé, które zostały przeznaczone na polski rynek, zamówiono w 35 sekund!


„Tylko 35 sekund! Tyle wystarczyło, żeby spłynęły do nas zamówienia na wszystkie egzemplarze nowego GR86. To niesamowity sukces tego auta i zespołu TOYOTA GAZOO Racing, który stoi za jego budową. Ten samochód powstał z pasji naszego szefa Akio Toyody do motorsportu i sportowych pojazdów. Pasji, którą my w całej Toyocie podzielamy. Bardzo się cieszę, że polscy kierowcy dzielą ją razem z nami”
 – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Nowa Toyota GR86 to następca modelu GT 86. Debiutował on w 2012 roku i w pierwszym roku istnienia na rynku znalazł w Polsce 126 nabywców. Łącznie pasjonaci sportowych samochodów w naszym kraju kupili 365 tych aut.

Jeśli spojrzymy globalnie, GT86 zanotował łączną sprzedaż 220 tys. egzemplarzy. Model, który kontynuował tradycję słynnej sportowej Corolli AE86, służył zawodnikom do startów w wyścigach, rajdach i zawodach driftingowych.

Wróćmy jednak do GR86. Aż 78% z 50 egzemplarzy GR86 zamówionych przez polskich klientów to auta w najwyższej konfiguracji Executive z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Kolejne 18% nabywców wybrało tę samą wersję, ale z przekładnią automatyczną. Pozostałe 4% to auta z manualną skrzynią i podstawowym wyposażeniem Dynamic.

Pierwsze egzemplarze nowego GR86 dotrą do salonów w połowie 2022 roku. Samochód będzie produkowany na rynek europejski przez dwa lata w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Samochody inspirowane sportami motorowymi

Toyota GR86 to już trzeci globalny model z linii GR. Zainaugurowała ją w 2019 roku GR Supra, piąta generacja legendarnego sportowego coupé. Drugi model opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing, GR Yaris, to sportowy hot-hatch z turbodoładowanym silnikiem 1,6 l o mocy 261 KM i napędem na wszystkie koła GR-FOUR.

Auto stworzone na tor

Debiutująca na rynku Toyota GR86 to czteroosobowe coupé, które kontynuuje najlepsze tradycje swojego poprzednika – GT 86. Nowy model nawiązuje stylistyką do sięgającej lat 60. tradycji samochodów sportowych Toyoty i korzysta z doświadczeń marki w międzynarodowych rajdach i wyścigach.

W GR86 zachowano klasyczny układ silnika zamontowanego z przodu i tylnego napędu. Auto jest nieco niższe i szersze od poprzednika. Ma też bardzo nisko położony środek ciężkości, a kierowca siedzi o 5 mm niżej. Jego konstrukcja została wzmocniona, a sztywność nadwozia wzrosła o 50%. Nowe zawieszenie obejmuje niezależne kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze przy tylnej osi.

Pomimo większych wymiarów samochód jest lżejszy od GT86 o około 20 kg. Masę udało się obniżyć dzięki zastosowaniu aluminium w poszyciu dachu, przednich błotnikach i masce oraz nowemu projektowi przednich foteli, układu wydechowego i wału napędowego. Te rozwiązania sprawiły, że GR86 jest najlżejszym autem w swojej klasie.

Nowy model GR86 (podobnie jak i GT 86) będzie wyposażony w wolnossący silnik typu bokser o pojemności 2,4 l i mocy 234 KM. Wersja z 6-biegową skrzynią manualną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 s, a ze skrzynią automatycznią – w 6,9 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 226 km/h i 216 km/h.

W standardzie dostępny jest tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz selektor trybów jazdy. Dzięki tym rozwiązaniom auto już od niskich prędkości daje ogromną radość z jazdy.