1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 2022
  4. Cztery Toyoty w pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów osobowych
3 sierpnia 2022

W pierwszej piątce najpopularniejszych aut osobowych – cztery modele Toyoty

Udział Toyoty w rynku wzrósł do 17,7%

Toyota umocniła swoją pozycję lidera polskiego rynku aut osobowych. Licząc od początku roku, jej udział wzrósł do 17,7% (+1,2 p.p.). W pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów osobowych w kraju znalazły się aż cztery modele marki (z Corollą na 1. miejscu). Najchętniej wybieranymi autami w swoich segmentach były Corolla, Yaris, Toyota C-HR, PROACE CITY i Hilux.

Toyota bardzo mocno weszła w II półrocze 2022 roku. W lipcu marka zarejestrowała 5875 aut osobowych, zwiększając przewagę nad konkurencją. Łączna sprzedaż w ciągu 7 miesięcy 2022 roku wyniosła 43 809 aut. Jest to dwukrotnie większa liczba od wyniku drugiej najpopularniejszej marki. Udział Toyoty w rynku, licząc od początku roku, wzrósł do 17,7% (+1,2 p.p.).

Pozycja lidera polskiego rynku samochodów osobowych od dłuższego czasu należy do Corolli. W lipcu model ten zanotował 1659 rejestracji. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Yaris Cross (5. miejsce i 904 rejestracje), Toyota C-HR (7. miejsce i 872 rejestracje) i Yaris (9. miejsce i 799 rejestracji).

Analizując dane od początku roku, samochody Toyoty zajęły cztery miejsca w pierwszej piątce najczęściej rejestrowanych aut na polskim rynku. Na szczycie rankingu znalazła się oczywiście Corolla. Zarejestrowano 12 555 egz. tego modelu. Yaris był trzecim najpopularniejszym autem w kraju (7019 egz.), RAV4 czwartym (6810 egz.), a Toyota C-HR piątym (6415 egz.).

Udział Corolli w rynku samochodów osobowych wyniósł 5,1%. Oznacza to, że gdyby Corolla była osobną marką, zajęłaby w rankingu marek 8. miejsce.

Modele Toyoty liderami segmentów

Toyota charakteryzuje się niezwykłą atrakcyjnością swoich modeli. Obok Corolli pierwsze pozycje w swoich segmentach w lipcu zajęły także Yaris i Toyota C-HR. Aygo X (345 egz.) i Yaris Cross (904 egz.) były na 2. miejscu. Drugą pozycję wśród dużych SUV-ów zajął Highlander (218 egz.), Land Cruiser był piąty (112 egz.). Łączne wyniki obu tych modeli dały Toyocie pierwsze miejsce w segmencie.

Licząc od początku roku, Corolla, Yaris i Toyota C-HR były zdecydowanymi liderami swoich segmentów, RAV4, Aygo X (1074 egz.) i Yaris Cross (4355 egz.) zajmowali 2. miejsce, Highlander 3. miejsce (1168 egz.), a Camry 4. miejsce (1537 egz.).

Klienci flotowi i indywidualni wybierają Toyotę

W lipcu 2022 roku do firm trafiło 3877 samochodów Toyoty. Dało to marce 1. miejsce i udział w tej części rynku na poziomie 16,2%.

W tym samym czasie klienci indywidualni zarejestrowali 1998 Toyot, co stanowi 18,6% wszystkich aut osobowych, które trafiły do prywatnych kierowców. To aż o 3,4 punkty procentowe większy udział w tym segmencie rynku niż w lipcu 2021 roku.

Hilux i PROACE CITY najpopularniejsze w segmentach

Swoją popularność na polskim rynku po raz kolejny potwierdziła Toyota PROACE CITY. W lipcu zarejestrowano 181 egz. tego modelu, najwięcej ze wszystkich kompaktowych vanów. Łącznie od początku roku do klientów trafiło 2148 egz., co zapewniło użytkowej Toyocie 1. miejsce i 22,2% udziału w segmencie. PROACE CITY jest liderem kombivanów od kilkunastu miesięcy, czyli przez większość swojej obecności na rynku.

Inny użytkowy model Toyoty – PROACE – w lipcu zarejestrowano 212 razy (3. wynik w segmencie), a od początku roku – 1791. Dało mu to 3. miejsce w klasie średniej wielkości vanów.

W swoim segmencie dominowała również Toyota Hilux. Łączna liczba 692 egz. zarejestrowanych w tym roku przekłada się na 44,5% udziału w grupie pick-upów. W lipcu do klientów trafiły 64 egz. Hiluxa.