1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. 2021
  4. Toyota najpopularniejsza marka w Polsce

TOYOTA NAJPOPULARNIEJSZĄ MARKĄ W POLSCE

PZPM OGŁOSIŁ DANE Z PIERWSZEGO KWARTAŁU 2021 ROKU

2021-04-09

Pierwszy kwartał 2021 roku Toyota zakończyła jako lider polskiego rynku. Od stycznia do marca zarejestrowano łącznie 20393 aut tej marki, w tym 7902 – w marcu. Najpopularniejszym samochodem w Polsce i najchętniej wybieranym pojazdem flotowym w tym okresie była Corolla. Drugie miejsce w Polsce i pierwsze wśród klientów prywatnych zajął Yaris.

 

Toyota – lider rynku samochodów osobowych

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) ogłosił dane za pierwszy kwartał 2021 roku. Wynika z nich, że od stycznia do marca największą popularnością cieszyły się modele Toyoty. Łącznie zarejestrowano w tym czasie 20393 egz. marki – o 24% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tylko w marcu salony Toyoty opuściły 7902 samochody.

Wyniki te zapewniły Toyocie pozycję lidera polskiego rynku i udział na poziomie 17,3% (w Q1 2021).

Corolla i Yaris – najpopularniejsze modele marki

Dwa najpopularniejsze samochody w Polsce to Corolla i Yaris (zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i w Q1 2021).

Corolla należy do faworytów polskich nabywców niemal od samego pojawienia się na rynku 12. generacji. W marcu br. zarejestrowano łącznie 2746 egz. tego modelu.

Atrakcyjność nowego Yarisa potwierdził zdobyty niedawno tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2021. Liczba rejestracji tego modelu w marcu sięgnęła 1986 egz.

W pierwszej dziesiątce w ujęciu miesięcznym znalazły się także Toyota C-HR (1047 egz., 6. miejsce) i Toyota RAV4 (870 egz., 8. miejsce).

Zarówno Corolla, jak i Yaris zajęły pierwsze miejsca w swoich segmentach. Udało się to osiągnąć również Toyocie AYGO, która z liczbą 504 rejestracji ma 50,4-procentowy udział w segmencie, a także Toyocie C-HR. RAV4 zajął drugie miejsce wśród średniej wielkości SUV-ów.

Dominacja Toyoty

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku salony opuściło 6546 Corolli (+23,2% r/r) oraz 5153 Yarisy (+21% r/r). Corolla była najczęściej rejestrowanym modelem wśród klientów flotowych (4788 egz., +28,5%), Yarisa najchętniej wybierali klienci indywidualni (2744 egz., +13,1%).

W Q1 2021 samochody Toyoty zajęły pierwsze miejsca w pięciu segmentach. Liderami (obok Corolli i Yarisa) były także Toyota C-HR, RAV4 i AYGO. Od stycznia do marca zarejestrowano 1563 egz. AYGO, co stanowi ponad 53% wszystkich małych samochodów zarejestrowanych w tym roku. Do klientów trafiło też 2677 egz. Toyoty C-HR i 2450 egz. RAV4.

Trzecim najpopularniejszym sedanem średniej wielkości była Toyota Camry (689 egz.), a Highlander – siódmym najchętniej wybieranym dużym SUV-em (166 egz.). Oba modele są dostępne na polskim rynku wyłącznie z napędem hybrydowym.

PROACE CITY – lider kombivanów

Toyota cieszy się też coraz lepszą pozycją na rynku samochodów dostawczych. Kompaktowy van PROACE CITY nie tylko zajął pierwsze miejsce w segmencie, ale liczba jego rejestracji w pierwszym kwartale wzrosła aż o 482% (przy średnim wzroście rejestracji kombivanów o 38%). Klientom dostarczono 1490 egz. tego modelu, co przełożyło się na 23,8-procentowy udział w segmencie. W marcu zarejestrowano 673 egz. Toyoty PROACE CITY (+298% r/r).

Inny model dostawczy Toyoty – PROACE – zarówno w marcu, jak i w pierwszym kwartale 2021 roku zajął czwarte miejsce w klasie średniej wielkości vanów. W ciągu miesiąca zarejestrowano 227 egz. tego modelu – o 61% więcej rok do roku. Od stycznia do marca do klientów trafiło 541 egz. Toyoty PROACE, co przełożyło się na 13,3-procentowy udział w segmencie.

Terenowy Hilux stał się drugim najpopularniejszym pick-upem w Polsce. W marcu z salonów wyjechały 72 egz. tego modelu, a od stycznia do marca – 154. Udział Hiluxa w segmencie wyniósł w pierwszym kwartale 22%.