1,2 VVT-iW Turbo – wielki przełom w małym turbo

Wielki przełom w małym turbo



Pierwszy na świecie tak efektywny silnik benzynowy z turbodoładowaniem wprost od Toyoty! Od teraz duża moc, wysoki moment obrotowy i niskie spalanie, a przy tym długa żywotność i absolutna niezawodność – to norma. Toyota dokonała tego, co do tej pory znajdowało się tylko w sferze marzeń. Stworzyła silnik, który stanie się wzorem dla turbodoładowanych jednostek benzynowych o małej pojemności skokowej. Już dziś możesz go mieć pod maską zmodyfikowanej Toyoty Auris.

Wysoki moment od niskiej prędkości obrotowej
Innowacje mówią same za siebie

Osiągi oraz rozwiązania techniczne nowego Aurisa wyposażonego w silnik 1,2 VVT-iW Turbo są naprawdę imponujące.
Powód: rewolucyjne rozwiązania i najwyższa precyzja wykonania Toyoty, znanej z dokonywania rzeczy niemożliwych.
Silnik jest konstrukcją 4-cylindrową, dzięki czemu cechuje się niezwykłą kulturą pracy. Brak wibracji silnika sprawi, że w nowym Aurisie poczujesz się komfortowo, a każda podróż będzie relaksem.

Moment obrotowy nowego silnika 1,2 VVT-iW Turbo wynosi 185 Nm. Najbardziej imponuje jednak fakt, że jest on dostępny już od 1600 obrotów. Docenisz to zwłaszcza podczas takich manewrów, jak np. wyprzedzanie, które od teraz będzie jeszcze prostsze i bezpieczniejsze. 116 KM to moc idealnie dopasowana do Twoich potrzeb. Dzięki niej samochód przyśpiesza do „setki” w 10,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Auris jest więc niezwykle dynamiczny. Czyli taki, jak Ty!

Oszczędność

Oszczędność

Jako jedyny silnik w segmencie nowy 1,2 VVT-iW Turbo Toyoty potrafi pracować zarówno w cyklu Otto, jak i Atkinsona. Podczas wolnej jazdy w pierwszej fazie cyklu sprężania, kiedy tłok porusza się do góry, zawory dolotowe są przez chwilę otwarte. Efektem tego jest znacznie mniejsze zużycie paliwa i więcej pieniędzy w Twojej kieszeni!

Poniższa tabela przedstawia porównanie średniego spalania najpopularniejszych benzynowych silników z turbo w segmencie Aurisa.



Marka

Toyota

Ford

Opel

Renault

Volkswagen

Model

Auris

Focus

Astra

Megane

Golf

Silnik

1,2 Turbo

1,0 Ecoobost

1,4 Turbo

1,2 TCE

1,2 TSI

Moc silnika [KM]

116

125

125

115

110

Średnie spalanie (l/100 km)

4,6

4,7

5,5

5,3

4,9

Emisja CO2 (g/km)

106

108

128

119

114

Źródło: Katalog Nowych Samochodów Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, dostęp z dnia 22.10.2015
Toyota Auris
Sekret niezawodności

Podwójny układ chłodzenia – innowacyjne rozwiązanie Toyoty oddzielające układ chłodzący turbosprężarkę i intercooler od układu chłodzenia silnika. Dzięki temu silnik jest niezwykle niezawodny, a Ty nie musisz się o nic martwić.

Toyota Auris Touring Sports
Dynamika

Silnik jest wyposażony w rewolucyjny system Start&Stop (wyposażenie opcjonalne), który ustawia cylindry w odpowiednim położeniu. Dzięki temu po wciśnięciu pedału sprzęgła lub poruszeniu kierownicą silnik włącza się natychmiast, a Ty nie odczuwasz żadnej zwłoki i szybko rozpoczynasz jazdę.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.