Zespół Toyota Motor Poland-Simulang

wygrał Rajd Monte Carlo New Energy

W dniach 18-22 marca br. rozgrywany był rajd Monte Carlo New Energy, przeznaczony dla pojazdów korzystających z alternatywnych źródeł zasilania, jak np. napęd elektryczny czy hybrydowy.


W rajdzie tym oceniano regularność przejazdu i jak najniższy poziom zużycia paliwa. W tegorocznej edycji wystartowało 10 załóg Toyota Motor Poland-Simulang, które zdobyły pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołowej. Tym samym technologia hybrydowa po raz kolejny pokazała swoją wyższość nad innymi rodzajami napędów.


Zespół Toyota Motor Poland-Simulang wystartował hybrydowymi samochodami Toyoty. W przeważającej większości były to Aurisy Hybrid (w tym w wersji kombi Touring Sports), a także Priusy (w wersji Plug-in) oraz Yaris Hybrid. Za kierownicą i na fotelu pilota zasiedli pasjonaci i doświadczeni uczestnicy rajdów na regularność, ale także przedstawiciele mediów, którzy z tego typu konkurencją mieli do czynienia po raz pierwszy.

Cel rajdu Monte Carlo New Energy


Celem rajdu Monte Carlo New Energy było uzyskanie wyznaczonego czasu przejazdu odcinków przy jednoczesnym jak najniższym zużyciu paliwa / energii. Oznaczało to jazdę z możliwie stałą prędkością na całej trasie, złożonej z licznych zakrętów, serpentyn i dużej różnicy poziomów.

Klasyfikacja zespołowa rajdu Monte Carlo New Energy


Po czterech dniach zmagań załóg na trasie rajdu Monte Carlo New Energy klasyfikacja zespołowa na mecie wyglądała następująco:

Pozycja
Nr startowy
Kierowca / pilot
Pojazd
Kategoria
Wynik łączny uwzględniający
regularność i zużycie paliwa
1.
Zespół: Toyota Motor Poland-Simulang
1341

34
PRUSAK Arthur / BENCHETRIT Thierry
Toyota Prius
E85 + ELEC
325

40
PELOUARD Jean-Luc / PARDO Fabrice
Toyota Prius E85 + ELEC 466

44
BONNEAU Pierre / FRESNAY Jerome
Toyota Prius E85 + ELEC 550
2.
Zespół: 3BMC
1931

12
BERARD Christophe / BERNABO Christophe
Renault Twingo
E85
572

9
BALLET Jean-Pierre / BALLET Rita
Volvo V70
DIE+ELEC
582

28
CHAUMONT BENOIT / MILOTTE Sebastien
Citroën
BIODIE
777
3.
Zespół: Lugano Team
2019

20
VALENTINI Lorenzo / ZOPPI Raffaele
Fisker Karma
ESS+ELEC
488

49
PEDONE Guido Maria / GIRAUDET Denis
Honda CR Z
ESS+ELEC 540

76
PAGNAMENTA Enrico / RICHINA Davide
Honda CR Z ESS+ELEC 991
Rajd Monte Carlo New Energy


Monte Carlo to wymagający rajd, o stromych podjazdach i ostrych górskich zakrętach, które kierowcy pokonują ze znaczną prędkością. Średnia prędkość przejazdu ma wynieść 49 km/h, podczas gdy średnia prędkość rajdu WRC na najtrudniejszych odcinkach tej samej trasy to 60-65 km/h. Rajd ten rozgrywa się więc przy szybkim tempie, co nie sprzyja niskiemu zużyciu paliwa. Aby uzyskać dobre wyniki, samochód musi być bardzo wydajny. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest napęd hybrydowy. Z tego powodu na Toyoty stawia wiele zespołów, biorących udział w rajdzie Monte Carlo New Energy.


Łącznie na liście startowej znalazły się 24 auta japońskiej marki. Popularność Toyoty w rajdzie alternatywnych energii wynika z bezkonkurencyjnej wydajności energetycznej napędu hybrydowego.

Najlepszy wynik


Najlepszy wynik zużycia paliwa, osiągnięty przez zawodnika zespołu Toyota Motor Poland-Simulang, jest szczególnie imponujący: Artur Prusak na całej trasie rajdu zużył swoją Toyotą Prius Plug-in średnio 3,2 l/100 km.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.