W rajdzie tym oceniano regularność przejazdu i jak najniższy poziom zużycia paliwa. W tegorocznej edycji wystartowało 10 załóg Toyota Motor Poland-Simulang, które zdobyły pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołowej. Tym samym technologia hybrydowa po raz kolejny pokazała swoją wyższość nad innymi rodzajami napędów.
Zespół Toyota Motor Poland-Simulang wystartował hybrydowymi samochodami Toyoty. W przeważającej większości były to Aurisy Hybrid (w tym w wersji kombi Touring Sports), a także Priusy (w wersji Plug-in) oraz Yaris Hybrid. Za kierownicą i na fotelu pilota zasiedli pasjonaci i doświadczeni uczestnicy rajdów na regularność, ale także przedstawiciele mediów, którzy z tego typu konkurencją mieli do czynienia po raz pierwszy.
Celem rajdu Monte Carlo New Energy było uzyskanie wyznaczonego czasu przejazdu odcinków przy jednoczesnym jak najniższym zużyciu paliwa / energii. Oznaczało to jazdę z możliwie stałą prędkością na całej trasie, złożonej z licznych zakrętów, serpentyn i dużej różnicy poziomów.
Po czterech dniach zmagań załóg na trasie rajdu Monte Carlo New Energy klasyfikacja zespołowa na mecie wyglądała następująco:
Pozycja
|
Nr startowy
|
Kierowca / pilot
|
Pojazd
|
Kategoria
|
Wynik łączny uwzględniający
regularność i zużycie paliwa |
1.
|
Zespół: Toyota Motor Poland-Simulang
|
1341
|
|||
34
|
PRUSAK Arthur / BENCHETRIT Thierry
|
Toyota Prius
|
E85 + ELEC
|
325
|
|
40
|
PELOUARD Jean-Luc / PARDO Fabrice
|
Toyota Prius | E85 + ELEC | 466
|
|
44
|
BONNEAU Pierre / FRESNAY Jerome
|
Toyota Prius | E85 + ELEC | 550
|
|
2.
|
Zespół: 3BMC
|
1931
|
|||
12
|
BERARD Christophe / BERNABO Christophe
|
Renault Twingo
|
E85
|
572
|
|
9
|
BALLET Jean-Pierre / BALLET Rita
|
Volvo V70
|
DIE+ELEC
|
582
|
|
28
|
CHAUMONT BENOIT / MILOTTE Sebastien
|
Citroën
|
BIODIE
|
777
|
|
3.
|
Zespół: Lugano Team
|
2019
|
|||
20
|
VALENTINI Lorenzo / ZOPPI Raffaele
|
Fisker Karma
|
ESS+ELEC
|
488
|
|
49
|
PEDONE Guido Maria / GIRAUDET Denis
|
Honda CR Z
|
ESS+ELEC | 540
|
|
76
|
PAGNAMENTA Enrico / RICHINA Davide
|
Honda CR Z | ESS+ELEC | 991 |