Toyota z rekordowym wzrostem sprzedaży hybryd w Europie

Sprzedaż hybryd zwiększyła się o 44%

2016-07-19

W pierwszym półroczu 2016 r. całkowita liczba samochodów sprzedanych przez Toyota Motor Europe wyniosła 476 tysięcy, o 5,6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział koncernu w europejskim rynku wyniósł 4,6%.

Istotnym czynnikiem wzrostu był rosnący popyt na hybrydowe Toyoty i Lexusy, których sprzedano łącznie 145160, o 44% więcej niż w pierwszym półroczu 2015 r. Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 23%, Auris Hybrid – o 33%, zaś modelu Prius – ponad dwukrotnie. Samochody hybrydowe stanowiły 31% sprzedaży, podczas gdy w całym roku 2015 odsetek ten wynosił 24%. Toyota Motor Europe zamierza sprzedać w tym roku 280 tysięcy samochodów hybrydowych. Według planów do roku 2020 udział hybryd w sprzedaży ma osiągnąć 50%.

Matt Harrison, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Toyoty, powiedział: „Wzrost sprzedaży hybryd o 44% w stosunku do poprzedniego roku to wielkie osiągnięcie, podobnie jak fakt, że już 31% sprzedawanych aut to hybrydy. Bardzo dobrze sprzedają się Yaris Hybrid i Auris Hybrid, zaś pierwsze wyniki RAV4 Hybrid i nowego Priusa znacznie przekroczyły nasze oczekiwania. Te fakty, w połączeniu z premierami nowych generacji modeli PROACE i Hilux, pozwalają spodziewać się równie dobrych wyników w drugim półroczu”.

W Polsce największą dynamikę wykazała sprzedaż modelu Auris Hybrid, która wzrosła o ponad 123% (do 2053 sztuk), a wersje hybrydowe stanowiły ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yarisa Hybrid zwiększyła się w stosunku do ubiegłorocznej o 30%, a udział hybryd w całej sprzedaży tego modelu wyniósł 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa był rekordowy, niemal dwudziestokrotny wzrost sprzedaży. Również wprowadzenie hybrydowej wersji RAV4 przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży tego modelu o 19% – RAV4 Hybrid sprzedano 718 egzemplarzy, co stanowiło 31% ogółu.

„Wyniki sprzedaży świadczą dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjął napęd hybrydowy, który przestał być ciekawostką, a stał się po prostu kwestią świadomego wyboru. Widać to zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegółowej analizy opartej na wiedzy ekspertów” – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. „Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wcześniej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można się spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 tysięcy hybrydowych Toyot jest najzupełniej realny”.

/
/

Dowiedz się więcej

Toyota Prius znów na czele Toyota Prius znów na czele Znakomite wyniki w testach bezemisyjnej jazdy Toyota Auris liderem sprzedaży hybryd Toyota Auris liderem sprzedaży hybryd Od stycznia do lipca sprzedano 2303 szt. Aurisy Hybrid w wypożyczalniach Anca Cars Aurisy Hybrid w wypożyczalniach Anca Cars Nowa flota ekologicznych samochodów Auris Hybrid dla Fundacji Malta Auris Hybrid dla Fundacji Malta Toyota Auris TS i Malta Feslival Poznań Toyota Prius IV generacji Toyota Prius IV generacji Zachwyć się jej aerodynamiczną sylwetką Prius Plug-in Hybrid II generacji Prius Plug-in Hybrid II generacji Salon Samochodowy w Nowym Jorku 2016 181 Aurisów Hybrid dla ERGO Hestii 181 Aurisów Hybrid dla ERGO Hestii Flota przyjazna dla środowiska Toyota liderem rynku aut hybrydowych Toyota liderem rynku aut hybrydowych Ponad 10 000 sprzedanych hybryd w Polsce Wysoka wartość rezydualna Toyoty Prius 2016 Wysoka wartość rezydualna Toyoty Prius 2016 Sprawdź prognozy firmy Info-Ekspert Ponad milion hybryd Toyoty w Europie Ponad milion hybryd Toyoty w Europie Kolejny sukces japońskiej marki Nowa Toyota Prius Nowa Toyota Prius Przełom w rozwoju napędów hybrydowych Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Sprawdź szczegóły
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.