Toyota wyprodukowała już 3 mln Yarisów

Niezawodność potwierdzana od 15 lat

2016-07-07

Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection.

3-milionowa Toyota Yaris została kupiona przez francuskiego klienta. Czarno-biały samochód w wersji Selection kryje pod maską 100-konny napęd hybrydowy. Na standardowe wyposażenie samochodu składają się m.in. automatyczna przekładnia e-CVT i automatyczna klimatyzacja.

Yaris Hybrid jest wyposażony w układ napędowy wykorzystujący dwa silniki: 1,5-litrowy benzynowy oraz elektryczny. Akumulator hybrydowy jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania i nie wymaga doładowania z sieci energetycznej. Auto zużywa 3,3 l/100 km (wg pomiarów w cyklu NEDC) i emituje tylko 75 g CO2/100 km. Jest to najniższy wynik wśród wszystkich hybryd niepobierających energii z zewnątrz (wg ADEME).

3 miliony Yarisów


Pierwsza Toyota Yaris zjechała z linii produkcyjnej 31 stycznia 2001 roku w fabryce TMMF w Valenciennes. Po 15 latach, 24 czerwca w tym samym miejscu stanął 3-milionowy egzemplarz modelu. Już na pierwszy rzut oka oba samochody bardzo się różnią. Aktualny model odznacza się nowatorskim designem, większymi wymiarami i bardziej dynamiczną sylwetką.

W ciągu 15 lat Yaris stał się bardziej ekonomiczny. Nowy Yaris Hybrid zużywa o połowę mniej paliwa i emituje dwa razy mniej CO2 niż pierwszy model, pomimo większej mocy i masy. Do niższego zużycia paliwa przyczyniła się bardziej aerodynamiczna sylwetka, której współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,286 Cx (w porównaniu do 0,30 w przypadku pierwszego modelu). Yaris benzynowy także wypada znacznie lepiej niż ten sprzed 15 lat pod względem oszczędności paliwa.

Toyota Yaris jest najpopularniejszym (po Aurisie) modelem Toyoty w Polsce i drugim najchętniej wybieranym przez Polaków autem miejskim. W pierwszym półroczu tego roku klienci zamówili 5537 egzemplarzy, w tym 757 aut w wersji hybrydowej (13,7%). Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży modelu systematycznie rośnie.

Ekologiczna produkcja


Toyota Yaris jest produkowana w fabryce Velenciennes we Francji. Toyota zainwestowała w nią miliard euro w ciągu 15 lat. Inwestycje wiązały się między innymi z wprowadzaniem do produkcji nowych generacji Yarisa, wersji hybrydowej w 2012 roku i wariantu na rynek amerykański w 2013 roku. Model jest eksportowany do 42 krajów w Europie i Ameryce – 87% dotychczasowej produkcji Yarisa trafiło na eksport.

Fabryka TMMF od początku została zaprojektowana tak, aby w jak najmniejszym stopniu wpływać na środowisko. Mimo to w ciągu 15 lat produkcji Yarisa udało się znacząco podnieść standardy pod tym względem. Obecnie fabryka zużywa o 90% mniej wody w porównaniu do 2002 roku, pierwszego pełnego roku produkcji. Zakład nie pobiera ani kropli wody z wodociągów czy zbiorników wodnych, lecz korzysta wyłącznie z wody oczyszczonej w wewnętrznej instalacji oraz deszczówki. Jednocześnie przetwarza i wykorzystuje 100% swoich odpadów.

Już w 2001 roku fabryka w Valenciennes miała niewielkie zapotrzebowanie na prąd, ale w ciągu 15 lat udało się dodatkowo ograniczyć jego zużycie o 57%. Zakład stopniowo przestawia się na odnawialne źródła energii. Panele fotowoltaiczne na dachu, system ogrzewania wnętrza energią słoneczną i bojler na biomasę pozwalają zaoszczędzić łącznie prawie 1300 ton CO2.

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia, dowiedz się więcej.

Zapewniają bezpieczeństwo na stronach Toyoty i podstawową funkcjonalność.

Ulepszają działanie usług, które oferujemy, umożliwiając analitykę, monitoring, wyświetlanie okien z kwestionariuszami i poprawę wydajności.

Umożliwiają zapamiętywanie danych logowania oraz innych wyborów dokonywanych przez użytkownika na stronie.

Pozwalają cieszyć się pełną funkcjonalnością, zapamiętują odwiedzone strony oraz umożliwiają wyszukiwanie usług w Twojej lokalizacji. Zaznaczenie tej opcji skutkuje wyświetlaniem lepiej dopasowanych reklam na stronie Toyoty i poza nią.