Nowa Toyota Hilux – legenda trwa

Debiut 8. generacji

2016-06-13

Toyota Hilux jest jednym z dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów od niemal 50 lat. Łączna sprzedaż na świecie przekracza 18 milionów sztuk. Jednocześnie jest to najlepiej sprzedający się pick-up w Europie. Teraz debiutuje nowa generacja tego auta o lepszych możliwościach terenowych, większej ładowności oraz nowym, wysokim komforcie, połączonym z bogatym wyposażeniem.

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest mocniejsza, silniejsza i lepiej przygotowana do jazdy po bezdrożach niż kiedykolwiek. Auto jednocześnie oferuje styl, wygodę, bezpieczeństwo i zaawansowane technologie, charakterystyczne dla segmentu SUV. Dzięki nowej generacji silnika wysokoprężnego Hilux jako jeden z niewielu pick-upów w Europie spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Pick-upy coraz częściej są wykorzystywane nie tylko do pracy, ale także do rekreacji, dlatego Hilux otrzymał nowoczesny design, bardziej komfortowe, bogate wyposażenie, nowoczesne technologie i wysoki standard bezpieczeństwa.

Oszczędny napęd spełniający normę Euro 6


Nowy silnik D-4D 2.4 z serii GD o mocy 150 KM wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają jego wydajność i zmniejszają emisję szkodliwych substancji. Jednostka jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin, który pozwala ograniczyć emisję zanieczyszczeń oraz zmniejszyć wymiary całej instalacji o około 30%. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99% tlenków azotu (NOx), dzięki czemu nowy Hilux spełnia wymogi normy Euro 6.

Dobre wrażenia z jazdy daje m.in. nowa turbosprężarka, która zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu i generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Manualna i automatyczna skrzynia biegów zostały zoptymalizowane, aby poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa. System Start & Stop zapewnia pełną funkcjonalność wszystkich systemów elektronicznych – w tym instalacji audio i nawigacji – po wyłączeniu jednostki napędowej oraz wydłuża czas pracy klimatyzacji przy wyłączonym silniku do 60 sekund – to trzy razy dłużej niż w systemach konwencjonalnych.

Bardziej solidne i trwałe podwozie i nadwozie


Hilux jest teraz dostępny z 3 rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), półtorej kabiny (Extra Cab) i podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia większą sztywność. Nowy Hilux ma większą nośność osi. Nadwozie jest wykonane ze stali o dużej odporności na rozciąganie (590 MPa), która łączy niewielką masę z optymalną wytrzymałością. Kolejnym plusem jest zastosowanie łącznie 388 spawów punktowych – o 120 więcej niż w dotychczasowej wersji Toyoty Hilux.

W nowej Toyocie Hilux zastosowano znakomite rozwiązania antykorozyjne, które zapewniają dużą trwałość podwozia i nadwozia nawet w przypadku eksploatacji w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Pogrubione elementy ramy podwozia zachowują odporność na korozję przez 20 lat.

Lepsza przyczepność i łatwiejsze prowadzenie


Nowa Toyota Hilux nie zawiedzie nas w żadnym terenie. Auto wyposażono w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited-slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane. Pozwoliło to połączyć duży, dostosowany do jazdy terenowej rozstaw osi z wygodą jazdy i stabilnością manewrowania cechującą SUV-y.

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). System elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkłada siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze.

System Pitch & Bounce Control ogranicza kołysanie wzdłużne i podskakiwanie pojazdu, a tym samym zwiększa komfort jazdy i ułatwia panowanie nad pojazdem. Układ kontroli toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control, TSC) pozwala skorygować ewentualne zmiany jej kierunku zanim staną się one niemożliwe do opanowania.

Stylistyka nadwozia – wytrzymałość zdefiniowana na nowo


Wytrzymałość i solidność cechujące wszystkie generacje tego modelu połączono teraz z dopracowaniem szczegółów na całkiem nowym poziomie – zgodnie z oczekiwaniami rosnącego rynku użytkowników w tym segmencie. Dzięki temu nowa gama modeli Hilux to niezwykle atrakcyjne pick-upy nowej generacji. Hilux otrzymał przeprojektowane przednie reflektory o oryginalnym kształcie oraz unikalne światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED (dostępne w wersji SR5). Nowy Hilux dysponuje najszerszą gamą akcesoriów w swojej historii.

Nowe wnętrze – trwałość, styl i innowacyjne technologie


Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/Smart Start z elektrycznym kluczykiem. Wnętrze auta jest połączeniem trwałości i funkcjonalności, jakich zwykle oczekuje się od pojazdów segmentu SUV.

Czytelna, uporządkowana deska rozdzielcza łączy elegancję klasy premium z solidnością niezbędną do pracy w terenie. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest obsługiwany w łatwy, intuicyjny sposób za pomocą przełączników dotykowych i ruchów palców. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego. Na harmonijny wygląd wpływa też zastosowanie jednolitego niebieskiego oświetlenia i podświetlenia wskaźników.

Komfort jazdy został zwiększony dzięki wygodniejszej pozycji za kierownicą, większej ilości miejsca nad głową i po bokach oraz nowym, bardziej komfortowym fotelom. Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40. W nowym Hiluxie oferowane są trzy tapicerki do wyboru – dwie materiałowe i skórzana.

Skrzynia o ładowności co najmniej 1 000 kg


Skrzynie ładunkowe we wszystkich typach nadwozia są teraz większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1 000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku. Opcjonalne wyposażenie skrzyni ładunkowej obejmuje kilka rodzajów przykrycia, w tym twardą pokrywę, zamykaną na klucz aluminiową roletę i sztywne nadbudowy (ze wspornikami lub bez).

Wyższy poziom bezpieczeństwa


Nowy Hilux z kabiną Double Cab jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych SRS oraz system Toyota Safety Sense (TSS), który opiera swoje działanie na współpracy kamery i radaru. System bezpieczeństwa czynnego obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA – dostępny w wersjach SR i SR5). Z uwagi na mniejsze ryzyko wypadku właścicielom pojazdów wyposażonych w system Toyota Safety Sense mogą przysługiwać zniżki na ubezpieczenie. Ponadto pojazdy takie mogą być zaliczane do korzystniejszej kategorii ubezpieczeniowej.

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK