Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Ranking BrandZ 2016

2016-06-22

Toyota już po raz 9. zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w 11. rankingu najcenniejszych globalnych marek BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands. Firma badawcza Millward Brown, która opublikowała ranking, wyceniła wartość japońskiej marki na 29,5 mld dolarów.

Według wyliczeń Millward Brown wartość marki Toyota wzrosła w ciągu roku o 2% – tym samym Toyota umocniła swoją przewagę nad konkurencją. Ostatni rok przyniósł japońskiemu producentowi wiele sukcesów. Toyota potwierdziła swoją pozycję największego producenta samochodów oraz lidera rynku hybryd. Firma intensywnie wprowadza na światowe rynki nowe technologie, szczególnie w dziedzinie napędów oraz bezpieczeństwa.

Rozbudowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense trafił już do większości modeli w Europie. W tym samym czasie w Japonii zadebiutowały dwa pierwsze modele w historii, oba produkcji Toyoty, wyposażone w system ITS Connect, który zapobiega kolizjom dzięki automatycznej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami a infrastrukturą drogową.

Toyota Mirai, pierwszy masowy sedan napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, oferowany jest już na 3 kontynentach (Japonia, USA, Europa). Na Starym Kontynencie samochód ten można już kupić m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii i Belgi. Toyota konsekwentnie rozwija także technologię hybrydową. Taki napęd pojawił się w tym roku w RAV4. W tym samym czasie na rynku zadebiutowała 4. już generacja Priusa. Auto zbudowano na nowej globalnej płycie podłogowej TNGA, a pod maską umieszczono nową generację napędu hybrydowego. Pojawiły się także zapowiedzi wejścia na rynek zupełnie nowego hybrydowego crossovera C-HR oraz drugiej generacji Priusa Plug-in Hybrid.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ 2016


Pozycja na liście TOP 100
Marka
Wartość w mld USD
28
Toyota
29,501
33
BMW
26,837
39
Mercedes-Benz
22,708
74
Honda
13,195
75
Ford
13,084
92
Nissan
11,479

Ranking BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands firmy Millward Brown 2016 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 3 milionami konsumentów w 50 krajach na temat 100 000 marek. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.