Według wyliczeń Millward Brown wartość marki Toyota wzrosła w ciągu roku o 2% – tym samym Toyota umocniła swoją przewagę nad konkurencją. Ostatni rok przyniósł japońskiemu producentowi wiele sukcesów. Toyota potwierdziła swoją pozycję największego producenta samochodów oraz lidera rynku hybryd. Firma intensywnie wprowadza na światowe rynki nowe technologie, szczególnie w dziedzinie napędów oraz bezpieczeństwa.
Rozbudowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense trafił już do większości modeli w Europie. W tym samym czasie w Japonii zadebiutowały dwa pierwsze modele w historii, oba produkcji Toyoty, wyposażone w system ITS Connect, który zapobiega kolizjom dzięki automatycznej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami a infrastrukturą drogową.
Toyota Mirai, pierwszy masowy sedan napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, oferowany jest już na 3 kontynentach (Japonia, USA, Europa). Na Starym Kontynencie samochód ten można już kupić m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii i Belgi. Toyota konsekwentnie rozwija także technologię hybrydową. Taki napęd pojawił się w tym roku w RAV4. W tym samym czasie na rynku zadebiutowała 4. już generacja Priusa. Auto zbudowano na nowej globalnej płycie podłogowej TNGA, a pod maską umieszczono nową generację napędu hybrydowego. Pojawiły się także zapowiedzi wejścia na rynek zupełnie nowego hybrydowego crossovera C-HR oraz drugiej generacji Priusa Plug-in Hybrid.
Pozycja na liście TOP 100
|
Marka
|
Wartość w mld USD
|
28
|
Toyota
|
29,501
|
33
|
BMW
|
26,837
|
39
|
Mercedes-Benz
|
22,708
|
74
|
Honda
|
13,195
|
75
|
Ford
|
13,084
|
92
|
Nissan
|
11,479 |