Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Poznaj wyniki rankingu Best Global Brands

2015-10-06

Toyota umocniła swoją pozycję najcenniejszej marki motoryzacyjnej świata i jednej z najcenniejszych globalnych marek w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 16%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 8. na 6. miejsce. Na pierwszych pięciu pozycjach rankingu znaleźli się tacy giganci jak Apple, Google, Coca Cola, Microsoft i IBM.

Toyota okazała się najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu Interbrand już po raz 12. Jej wartość oceniono na ponad 49 mld dolarów. Toyota jako jedyna firma z branży motoryzacyjnej znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu wszystkich marek.

Najwyższą wartość marki Toyota w globalnym przemyśle motoryzacyjnym potwierdzają od lat wszystkie zestawienia. Firma, tradycyjnie postrzegana jako stabilna, solidna i wiarygodna, od dziesięcioleci jest znana z wysokiej jakości produktów. Co roku Toyota sprzedaje najwięcej samochodów na świecie spośród wszystkich producentów. Ogromną siłą i wyróżnikiem marki jest technologia – przede wszystkim samochody hybrydowe, a od 2014 roku także system wodorowych ogniw paliwowych, który zadebiutował na rynku w 2014 roku w modelu Mirai.

Rok 2015 upływa dla Toyoty pod znakiem debiutu przełomowych technologii. Toyota Mirai, pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, wchodzi na rynki w Europie i Stanach Zjednoczonych, kilka miesięcy po światowej premierze w Japonii w grudniu 2014 roku. We wrześniu swoją premierę miał Prius czwartej generacji, wraz z którym debiutuje nowy napęd hybrydowy oraz zupełnie nowa platforma TNGA. Tym samym firma rozpoczęła komercjalizację nowej technologii produkcji o nazwie Toyota New Global Architecture.

Toyota wprowadza także do wszystkich swoich modeli, już od najmniejszego Aygo, pakiet układów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Zaawansowane systemy, których działanie opiera się na współpracy kamery i czujnika laserowego, są dostępne w standardzie lub za niewielką dopłatą – jest to ogromny krok w stronę demokratyzacji tych ratujących życie technologii.

Największym wydarzeniem w dziedzinie systemów bezpieczeństwa jest komercjalizacja przełomowej technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Toyocie jako pierwszej udało się opracować rynkową wersję tego rozwiązania. Pierwsze 3 modele wyposażone w ITS Connect trafią do sprzedaży w Japonii jeszcze przed końcem roku.

Toyota kładzie duży nacisk na elegancję i styl swoich samochodów. W europejskiej palecie modeli widać to szczególnie w przypadku nowych wersji Aurisa i Avensisa, które zadebiutowały latem tego roku. Nowe platformy TNGA, które będą stopniowo wprowadzane do wszystkich modeli marki, począwszy od Priusa oraz zupełnie nowego crossovera C-HR, dają stylistom niespotykane możliwości swobody twórczej i artystycznego wyrazu. W nadchodzących latach możemy się zatem spodziewać bardzo ciekawych rozwiązań stylizacyjnych w następnych generacjach samochodów japońskiego producenta.

Dowiedz się więcej

Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Interbrand 2019 Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Potwierdza badanie J.D Power Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Sprawdź szczegóły Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking BrandZ 2016 RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka Lider kadry Polski stawia na hybrydę Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Wartość marki wzrosła do 42,1 mld $ Toyota liderem rankingu niezawodności Toyota liderem rankingu niezawodności „Wybór Kierowców 2016” Sukces hybryd Toyoty w Europie Sukces hybryd Toyoty w Europie Rekordowe wyniki sprzedaży w I kwartale 2016 r. Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Sprawdź najczęściej wybieraną markę Toyota czołową marką motoryzacyjną Toyota czołową marką motoryzacyjną Ranking Brand Finance Global 500  Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Raport TÜV 2016
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.