Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Wartość marki wzrosła do 42,1 mld dolarów

2016-06-01

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Od wielu lat japońska firma jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i stale umacnia swoją pozycję. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, do których należą największe firmy technologiczne – Apple, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Cola. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds.

Toyota buduje swoją markę na rozwijaniu najnowocześniejszych technologii, które systematycznie wprowadza do swojej oferty. Pozostaje największym producentem samochodów na świecie oraz liderem rynku hybryd. W kwietniu łączna liczba sprzedanych hybryd japońskiego producenta przekroczyła 9 milinów. Firma wyprzedza konkurencję pod względem udostępniania najnowocześniejszych technologii szerokim rzeszom klientów, szczególnie w dziedzinie innowacyjnych napędów oraz bezpieczeństwa.

Ogromne nakłady na badania i rozwój zaowocowały w ostatnim czasie debiutem najnowocześniejszego na rynku napędu hybrydowego, wraz z nową generacją Priusa, stopniowym wprowadzaniem na kolejne rynki wodorowej Toyoty Mirai oraz debiutem nowej radarowej technologii bezpieczeństwa czynnego. Równocześnie Toyota jako pierwszy koncern na świecie wprowadził do seryjnych samochodów nowatorski system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect, którego działanie opiera się na wzajemnej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami i infrastrukturą drogową.

W tym roku Toyota przeznaczyła także miliard dolarów na badania nad sztuczną inteligencją i samoprowadzącymi się samochodami, do których został powołany nowy ośrodek badawczy Toyota Research Institute, ściśle współpracujący z wiodącymi amerykańskimi uczelniami.

/


/
Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.