Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Wartość marki wzrosła do 42,1 mld dolarów

2016-06-01

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Od wielu lat japońska firma jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i stale umacnia swoją pozycję. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, do których należą największe firmy technologiczne – Apple, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Cola. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds.

Toyota buduje swoją markę na rozwijaniu najnowocześniejszych technologii, które systematycznie wprowadza do swojej oferty. Pozostaje największym producentem samochodów na świecie oraz liderem rynku hybryd. W kwietniu łączna liczba sprzedanych hybryd japońskiego producenta przekroczyła 9 milinów. Firma wyprzedza konkurencję pod względem udostępniania najnowocześniejszych technologii szerokim rzeszom klientów, szczególnie w dziedzinie innowacyjnych napędów oraz bezpieczeństwa.

Ogromne nakłady na badania i rozwój zaowocowały w ostatnim czasie debiutem najnowocześniejszego na rynku napędu hybrydowego, wraz z nową generacją Priusa, stopniowym wprowadzaniem na kolejne rynki wodorowej Toyoty Mirai oraz debiutem nowej radarowej technologii bezpieczeństwa czynnego. Równocześnie Toyota jako pierwszy koncern na świecie wprowadził do seryjnych samochodów nowatorski system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect, którego działanie opiera się na wzajemnej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami i infrastrukturą drogową.

W tym roku Toyota przeznaczyła także miliard dolarów na badania nad sztuczną inteligencją i samoprowadzącymi się samochodami, do których został powołany nowy ośrodek badawczy Toyota Research Institute, ściśle współpracujący z wiodącymi amerykańskimi uczelniami.

/
/

Dowiedz się więcej

Poznaj największego innowatora branży motoryzacyjnej w USA Poznaj największego innowatora branży motoryzacyjnej w USA 1540 patentów Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Zobacz ranking Forbesa 2017 5 gwiazdek Euro NCAP dla Toyoty C-HR 5 gwiazdek Euro NCAP dla Toyoty C-HR Sprawdź, na czym polega jej niezawodność Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź najnowszy raport Brand Finance Toyota C-HR i Prius Plug-in Hybrid Toyota C-HR i Prius Plug-in Hybrid Konkurs Światowy samochód roku 2017 Toyota C-HR „Premierą motoryzacyjną” Toyota C-HR „Premierą motoryzacyjną” Auto Lider 2016 Toyota zwycięża w rankingu Consumer Reports Toyota zwycięża w rankingu Consumer Reports Sprawdź szczegóły Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking Best Global Brands 2016 Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Potwierdza badanie J.D Power Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Sprawdź szczegóły Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking BrandZ 2016
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK