Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Wartość marki wzrosła do 42,1 mld dolarów

2016-06-01

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Od wielu lat japońska firma jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i stale umacnia swoją pozycję. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, do których należą największe firmy technologiczne – Apple, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Cola. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds.

Toyota buduje swoją markę na rozwijaniu najnowocześniejszych technologii, które systematycznie wprowadza do swojej oferty. Pozostaje największym producentem samochodów na świecie oraz liderem rynku hybryd. W kwietniu łączna liczba sprzedanych hybryd japońskiego producenta przekroczyła 9 milinów. Firma wyprzedza konkurencję pod względem udostępniania najnowocześniejszych technologii szerokim rzeszom klientów, szczególnie w dziedzinie innowacyjnych napędów oraz bezpieczeństwa.

Ogromne nakłady na badania i rozwój zaowocowały w ostatnim czasie debiutem najnowocześniejszego na rynku napędu hybrydowego, wraz z nową generacją Priusa, stopniowym wprowadzaniem na kolejne rynki wodorowej Toyoty Mirai oraz debiutem nowej radarowej technologii bezpieczeństwa czynnego. Równocześnie Toyota jako pierwszy koncern na świecie wprowadził do seryjnych samochodów nowatorski system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect, którego działanie opiera się na wzajemnej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami i infrastrukturą drogową.

W tym roku Toyota przeznaczyła także miliard dolarów na badania nad sztuczną inteligencją i samoprowadzącymi się samochodami, do których został powołany nowy ośrodek badawczy Toyota Research Institute, ściśle współpracujący z wiodącymi amerykańskimi uczelniami.

/
/

Dowiedz się więcej

Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Interbrand 2019 Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Potwierdza badanie J.D Power Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Sprawdź szczegóły Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking BrandZ 2016 RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka Lider kadry Polski stawia na hybrydę Toyota liderem rankingu niezawodności Toyota liderem rankingu niezawodności „Wybór Kierowców 2016” Sukces hybryd Toyoty w Europie Sukces hybryd Toyoty w Europie Rekordowe wyniki sprzedaży w I kwartale 2016 r. Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Sprawdź najczęściej wybieraną markę Toyota czołową marką motoryzacyjną Toyota czołową marką motoryzacyjną Ranking Brand Finance Global 500  Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Raport TÜV 2016 Toyota zwycięzcą rankingu Consumer Reports Toyota zwycięzcą rankingu Consumer Reports Sprawdź tegoroczne zestawienie