Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie

2014-10-10

Toyota została uznana po raz 11. za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną świata w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes, zaś na trzecim – BMW.

Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 20%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 10. na 8. miejsce. Pierwsze trzy pozycje rankingu zajmują kolejno Apple, Google oraz Coca Cola.


Toyota to firma tradycyjnie postrzegana jako stabilna, solidna i wiarygodna, znana z wysokiej jakości produktów. Co roku także sprzedaje spośród wszystkich producentów najwięcej samochodów na świecie.


Tegoroczne kampanie Toyoty "Let's go places" i "Go Fun Yourself" pokazały także lżejszy, bardziej rozrywkowy i ekscytujący charakter marki. W tym duchu zostały zaprojektowane najnowsze produkty Toyoty: Aygo II, którego projektanci inspirowali się kulturą anime i J-Pop, nawiązujący do niego stylistycznie Yaris po liftingu oraz hybrydowy crossover C-HR, dopiero co zaprezentowany na targach Paryż 2014.


Japoński producent potwierdził w tym roku swoją pozycję lidera nowych, ekologicznych technologii w motoryzacji. Po 17 latach od premiery Priusa firma zaprezentowała kolejną rewolucję – produkcyjną wersję samochodu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Sprzedaż modelu FCV Sedan rozpocznie się już w roku przyszłym.


Analitycy Interbrand docenili Toyotę także za dalekowzroczność i nieustanne poszukiwanie innowacji. Zdaniem Toyoty bardziej ekologiczny, zrównoważony transport to nie tylko nisko- lub zeroemisyjne samochody. To przede wszystkim płynny, wygodny transport publiczny. Ważnym krokiem na tej drodze jest wdrożony we francuskim Grenoble projekt "Cite lib by Ha:Mo" (nowy model transportu miejskiego oparty na innowacyjnych pojazdach elektrycznych – Toyota i-Road – i sieci masowej komunikacji miejskiej).

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.