Toyota Mirai trafia do klientów w Holandii

Stedin w trosce o środowisko

2016-07-11

Dążąc do wyeliminowania szkodliwych emisji przez użytkowane pojazdy, niezależny holenderski operator sieci elektroenergetycznych i gazowych Stedin wzbogacił firmową flotę o dwie Toyoty Mirai, które będą dostępne dla wszystkich pracowników. Holandia jest szóstym krajem Europy, w którym rozpoczęto sprzedaż wodorowego auta Toyoty.

Słowo Mirai oznacza w języku japońskim „przyszłość”, jednak holenderski potentat energetyczny chce pokazać, że eksploatacja samochodu zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi już dziś oznacza istotne korzyści. Firma Stedin wzięła w czteroletni leasing dwie Toyoty Mirai, z których będą mogli skorzystać wszyscy zatrudnieni, bez względu na pełnioną funkcję – od członków zarządu po szeregowych pracowników.

Wodór to nowe możliwości dla biznesu


Wodór ma wiele zalet jako czysty nośnik energii. Oprócz zasilania pojazdów z ogniwami paliwowymi, może również służyć do magazynowania energii elektrycznej poza godzinami szczytowego zapotrzebowania. Stedin zamierza badać również inne możliwe zastosowania wodoru.

Odbierając kluczyki do Toyoty Mirai, Frans van de Noort, dyrektor operacyjny firmy Stedin, powiedział: „Chcemy sprawić, by użytkowane przez nas pojazdy były przyjazne dla środowiska. W tym celu planujemy do 2020 roku zastąpić większość z nich samochodami bezemisyjnymi. To spore wyzwanie, bo korzystamy z 1700 aut ciężarowych, 900 osobowych oraz 600 samochodów prywatnych używanych na potrzeby firmy, co daje jedną z największych flot samochodowych w kraju. Choć skupiamy się głównie na samochodach elektrycznych ładowanych z sieci, uważamy pojazdy wodorowe za interesującą alternatywę. Eksploatacja Mirai pozwoli nam przekonać się, jak sprawdza się ta technologia w warunkach naszej firmy”.

Wsparcie rządowe


Sprzedaż Toyoty Mirai rozpocznie się w Holandii w tym miesiącu. Wsparcie rządu dla technologii wodorowych w motoryzacji obejmuje liczne zachęty finansowe dla posiadaczy bezemisyjnej Toyoty Mirai, takie jak zwolnienie z akcyzy i podatku drogowego do roku 2020 włącznie, a także ulgowy podatek od prywatnego użytku samochodów służbowych, obniżony do 4%.

Mirai i strategia dla środowiska


Celem Toyoty jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody o 90% do roku 2050 (w stosunku do poziomu z roku 2010). Istotnym czynnikiem w realizacji tych zamierzeń będą pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi, w tym m.in. Toyota Mirai, samochód nieemitujący żadnych niepożądanych substancji o zasięgu od 550 do 750 km. Sprzedaż Mirai rozpoczęła się w grudniu 2014 roku i od tej pory samochód trafił na rynki Japonii, USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii i Norwegii. Jeszcze w tym roku auto trafi do salonów w Szwecji.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.