Toyota Auris i Verso znów na czele

Ranking satysfakcji kierowców ADAC 2015

2015-11-13

Toyota Auris i Toyota Verso zajęły pierwsze miejsce w swoich segmentach w badaniu satysfakcji kierowców z posiadanych pojazdów. Badanie przeprowadził niemiecki automobilklub ADAC. Toyota zajęła drugie miejsce w rankingu jakości serwisu, w ciągu roku awansując o jedną pozycję.

W najbardziej popularnym segmencie kompaktów pierwszą pozycję zajął Auris, zdobywając 79,1 pkt i awansując o jedno miejsce w stosunku do poprzedniego roku. Wśród vanów po raz drugi z rzędu wygrało Verso z 79,9 pkt. Z dużym uznaniem niemieckich klientów spotkał się także serwis Toyoty, który uplasował się na drugim miejscu.

Badanie ADAC objęło ponad 20 tys. wywiadów z właścicielami samochodów. Raport ocenia, które modele sprawdziły się najlepiej w życiu codziennym i którzy producenci najtrafniej spełniają oczekiwania swoich klientów. W ocenie samochodów brano pod uwagę różne czynniki, takie jak komfort, ergonomia, napęd, oszczędność, cena i wartość rezydualna, a także wizerunek marki. Autorzy raportu podkreślają, że badanie odzwierciedla hierarchię czynników właściwą dla konkretnych segmentów – na przykład cena i koszt utrzymania jest o wiele istotniejszym kryterium dla segmentu B niż dla aut sportowych.

Najwyższą jakość Toyoty i jej samochodów potwierdzają co roku liczne badania, takie jak Ranking Jakości Auto Bild oraz rankingi jakości i niezawodności TUV, Consumer Reports czy JD Power. Polscy klienci mogą liczyć na najwyższą jakość obsługi w salonach marki, co potwierdził wygrany przez Toyotę Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”. Satysfakcja klientów i zaufanie, jakim cieszy się japońska marka, decydują o tym, że Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W Polsce samochody tej marki wybiera najwięcej klientów indywidualnych.


Ranking satysfakcji kierowców ADAC – samochody kompaktowe
/

Ranking satysfakcji kierowców ADAC – vany
/

Ranking satysfakcji kierowców ADAC – jakość serwisu
/
Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.