Test zawieszeń samochodów kompaktowych - obalamy mity

04-09-13

Przy prędkości 100 km/h każda niedoskonałość zawieszenia zostaje wielokrotnie wzmocniona, a gwałtowne manewry ominięcia przeszkody pozwalają ocenić, jak naprawdę spisuje się dany samochód w sytuacji kryzysowej


Do testu wzięliśmy cztery popularne na naszym rynku modele, każdy z innego kraju – amerykańskiego Forda Focusa, japońską Toyotę Auris, koreańską Kię Cee’d oraz niemieckiego Opla Astrę.


Dla zwiększenia wiarygodności testu, wszystkie samochody były całkowicie seryjne, wszystkie napędzane były niedużymi silnikami benzynowymi, żeby wykluczyć wpływ innego rozkładu masy, a na koła założyliśmy te same opony. Oczywiście prędkość również była we wszystkich przypadkach jednakowa, a za kierownicą siedział ten sam testujący.


Próby pokonywane w ramach testu polegały najogólniej mówiąc na przejechaniu slalomu, symulującego pojawienie się przeszkód na drodze. Jak poszczególne modele radziły sobie z gwałtownym skrętem kierownicą przy prędkościach rzędu 90-100 km/h, czy po zmianie pasa pozwalały wrócić na właściwy tor jazdy? Przekonałem się o tym na własnej skórze, a wyniki były dla mnie prawdziwym zaskoczeniem.


Żródło: www.moto.onet.pl

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.