Rok 2015 rekordowym rokiem dla Toyoty w Polsce

Rozwiązania, które procentują

2016-01-18

Rekordową w swojej historii liczbę samochodów Toyota sprzedała w 2015 roku. Jednocześnie okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem zarejestrowanych w 2015 roku samochodów osobowych. Japońska firma zawdzięcza sukces legendarnej jakości Toyot, unikalnej technologii hybrydowej, najwyższemu poziomowi obsługi klienta oraz innowacyjnym rozwiązaniom wspierającym sam proces sprzedaży.

Wirtualna rzeczywistość w salonach Toyoty


Tablety z aplikacjami zawierającymi m.in. konfigurator 3D nowego Avensisa są obecnie standardowym narzędziem prezentacji w salonach Toyoty. Ponadto klienci mogą zapoznać się z działaniem systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości.


Innowacyjna aplikacja Toyota Motor Poland dostępna w Europie


Order tracker - opracowana przez zespół Toyoty Motor Poland aplikacja będąca elementem platformy „My Toyota” - trafi do europejskiej sieci marki. Decyzję podjęła Toyota Motor Europe w uznaniu innowacyjności i funkcjonalności tego rozwiązania. Aplikacja pozwala klientowi śledzić status zamówionego samochodu.


LiveChat – bezpośredni kontakt z klientem


Toyota jako pierwsza marka motoryzacyjna w Polsce udostępniła na swojej stronie usługę LiveChat, która zapewnia bezpośredni kontakt z doradcami. Dzięki niej w ciągu kilku minut w okienku czatu można uzyskać profesjonalną pomoc przy wyborze modelu Toyoty, poznać najlepsze metody finansowania, umówić się na jazdę próbną lub zamówić indywidualną kalkulację od dilera.


Rekordowa sprzedaż


Toyota sprzedała w 2015 roku w Polsce najwięcej samochodów w swojej historii – aż 36 943 egzemplarze. Poprzedni rekord padł w 2008 roku i wyniósł 36 614 aut. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż wzrosła aż o 23%. W ciągu 3 lat, tj. od 2012 roku, odnotowano spektakularny wzrost sprzedaży samochodów Toyota w Polsce – o ponad 80%.

Polscy klienci Toyoty zarejestrowali w zeszłym roku 35 649 samochodów osobowych, o 14% więcej niż rok wcześniej. W ten sposób Toyota okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem rejestracji samochodów (dane PZPM), a jej udział w rynku wzrósł z 9,4% do 10,04%. W ciągu 3 lat Toyota zwiększyła swój udział w polskim rynku o 2,6%.

Rekord padł także w ubiegłorocznej sprzedaży aut klientom biznesowym, którzy kupili łącznie 16 019 samochodów. Równie wielkim sukcesem zakończyła się sprzedaż używanych Toyot w sieci dealerskiej marki. Do nowych właścicieli trafiło 13 790 pojazdów.

W bieżącym roku Toyota zamierza dalej zwiększać swój udział w rynku flotowym. Przyczynią się do tego nowe generacje modeli Hilux i PROACE.

W 2015 roku Toyota kontynuowała ofensywę nowych modeli – w salonach pojawił się Auris po szeroko zakrojonym liftingu oraz gruntownie przebudowany Avensis. Dzięki temu sprzedaż Aurisa wzrosła o ponad 1 000 egzemplarzy, zaś Avensisa o 965 aut. Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszył się także jeden z najpopularniejszych samochodów flotowych na rynku – Yaris, którego sprzedaż wzrosła aż o 1800 egzemplarzy i wyniosła 10 110 aut.

Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3 819 tych samochodów, o 1 299 ( 51,5%) więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2 689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54%. Hybrydowego Yarisa wybrało 1 113 klientów, o 53% więcej niż rok wcześniej.

Zauważalnie wzrosło zainteresowanie hybrydami wśród klientów flotowych. Dobrym przykładem są firmy taksówkarskie. Hybrydowe Aurisy jeżdżą już po ulicach Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Łodzi m.in. pod szyldem EcoCar. W sektorze wypożyczalni największą hybrydową flotą w Polsce dysponuje firma Avis, która poszerzyła swoją ofertę o 40 Aurisów Hybrid.


Dr Jacek Pawlak prezesem Toyota Central Europe


Centrala Toyoty w Brukseli doceniła osiągnięcia zespołu Toyota Motor Poland. Dr Jacek Pawlak objął od 1 stycznia 2016 roku stanowisko prezesa Toyota Central Europe zarządzającej operacjami Toyoty na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Jacek Pawlak pełni nową funkcję równolegle z zajmowanym stanowiskiem prezesa Toyota Motor Poland.

„Awans świadczy o docenieniu ciężkiej pracy naszego zespołu w Polsce. 25 lat temu, kiedy zaczęliśmy przygodę z Toyotą, otrzymywaliśmy wsparcie od kolegów z Brukseli, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dziś role się odwróciły. Toyota Motor Poland jest inkubatorem innowacji. W naszym oddziale pracuje grupa wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a koledzy z innych przedstawicielstw Toyoty otrzymują teraz takie wsparcie od nas. Dlatego zrobimy wszystko, by przekazać naszą wiedzę, doświadczenie i unikalne rozwiązania zespołowi Toyota Central Europe. Mamy ambicje, by łączna sprzedaż Toyoty na tych czterech rynkach (Polska, Węgry, Czechy, Słowacja) była w TOP3 sprzedaży naszej marki w UE”.

dr Jacek Pawlak

Dowiedz się więcej

Toyota PROACE Mobility Toyota PROACE Mobility Zabudowy dla osób z niepełnosprawnością Toyota PROACE Verso VIP Selection Toyota PROACE Verso VIP Selection Limitowana edycja z dwukolorowym nadwoziem Black Edition by JBL Black Edition by JBL Poznaj edycję limitowaną RAV4 Hybrid Jacek Pawlak CEO of the Year Jacek Pawlak CEO of the Year Executive Club przyznał nagrody za rok 2020 Chcesz zwiększyć swoją mobilność? Chcesz zwiększyć swoją mobilność? Poznaj rozwiązania Toyoty Nowy Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych Nowy Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych Sprawdź szczegóły Toyota z nową identyfikacją wizualną Toyota z nową identyfikacją wizualną Sprawdź, co zostało zmienione Toyota i przetargi dla sektora publicznego Toyota i przetargi dla sektora publicznego Dowiedz się więcej Toyota wznawia produkcję części do 2000GT Toyota wznawia produkcję części do 2000GT GR Heritage Parts Project Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Zobacz najnowszy raport BrandZ 2020 Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Toyota Polska wspiera walkę z COVID-19 Dowiedz się więcej o akcji #JEDZIEMYZPOMOCĄ Ostatnia droga Ryszarda Żyszkowskiego Ostatnia droga Ryszarda Żyszkowskiego Odszedł wieloletni pracownik TMPL
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.