Toyota najbardziej wartościową marką na świecie

22-05-13

Toyota Motor Europe opublikowała dane sprzedażowe Toyoty i Lexusa w Europie w pierwszym kwartale 2013 roku. Łączna sprzedaż koncernu w tym okresie wyniosła 197 309 samochodów, z czego aż 20% stanowiły pojazdy hybrydowe (38 673 sztuk), których popularność wzrosła aż o 82% względem zeszłego roku.

W ciągu 8 lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZTM, Toyota była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży 6-krotnie, dwa razy zajmując drugie miejsce.

Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22.6%, do poziomu 9.75 miliona sztuk, co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki.

Raport sugeruje także, że na wzrost wyceny marki Toyota wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych na świecie, których Toyota jest głównym globalnym producentem.

Od momentu debiutu pierwszej generacji Priusa w 1997 roku, samochody hybrydowe zostały wybrane przez ponad 5 milionów nabywców na całym świecie. W Europie dostępnych jest 12 modeli hybrydowych: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in, oraz Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.

Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZTM publikuje WPP (www.wpp.com), na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 milionów konsumentów z ponad 30 krajów.

Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.