Toyota, Hino i Isuzu pracują nad nową generacją bezemisyjnych autobusów

Kolejny krok w kierunku neutralności klimatycznej

2022-03-04

Isuzu wraz z należącą do Toyoty marką Hino wspólnie pracują nad stworzeniem miejskich niskopodłogowych autobusów z elektrycznym napędem na baterie (BEV). Ich produkcja ma się rozpocząć w roku fiskalnym 2024. Toyota wraz z Isuzu i Hino planuje też opracować nową generację miejskiego autobusu z elektrycznym napędem wodorowym (FCEV).

Nowy bezemisyjny autobus elektrycznego

Dwie marki – Hino (należący do Toyoty japoński producent autobusów i ciężarówek) i Isuzu – planują w 2024 roku rozpocząć produkcję miejskich autobusów niskopodłogowych z elektrycznym napędem na baterie (BEV). Pojazdy te będą montowane w zakładach spółki joint-venture J-Bus. Zastosowanie napędu elektrycznego ułatwi poszerzenie strefy płaskiej podłogi w autobusie, zwiększając bezpieczeństwo pasażerów.

Warto wspomnieć, że Isuzu i Hino współpracują w branży autobusowej od 2002 roku. Ich oferta jest cały czas dostosowywana do potrzeb i wymagań operatorów autobusów w Japonii. Cała branża transportowa dąży do neutralności klimatycznej. To z kolei zwiększa zapotrzebowanie na bezemisyjne autobusy miejskie. Hino i Isuzu są gotowe, by odpowiedzieć na te potrzeby.

Elektryczny autobus na wodór nowej generacji

Opracowanie nowej generacji miejskich autobusów z elektrycznym napędem na wodór (FCEV) – to kolejne zadanie, które stawiają przed sobą Toyota, Hino i Isuzu. Pojazdy te powstaną na platformie nowego niskopodłogowego autobusu BEV i otrzymają elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe, opracowany dla sedana Toyota Mirai. Pozwoli to znacząco obniżyć koszty.

Isuzu, Toyota i Hino promują gospodarkę opartą na wodorze. Wspomniane wyżej projekty rozwojowe marek doskonale się wpisują w ich programy osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku – Toyota Environmental Challenge 2050, Hino Environmental Challenge 2050 oraz Isuzu Environmental Vision 2050.

Miejski autobus elektryczny SORA

SORA to miejski autobus elektryczny Toyoty zasilany ogniwami paliwowymi. Do sprzedaży w Japonii trafił on w marcu 2018 roku. Pojazd otrzymał napęd elektryczny z ogniwami paliwowymi z Toyoty Mirai pierwszej generacji, która zadebiutowała pod koniec 2014 roku. Napędy na ogniwa paliwowe nie emitują CO2 ani żadnych spalin, a ich praca jest cicha i generuje minimalny poziom wibracji.

Autobusy SORA zostały w dużej liczbie kupione przez władze Tokio. Nie tylko służą do codziennego transportu pasażerów, ale także zostały włączone do systemu reagowania kryzysowego jako mobilne źródła prądu. Jeden taki pojazd może dostarczyć maksymalnie 235 kWh energii.

Dowiedz się więcej

Nowa sportowa Toyota z linii GR Nowa sportowa Toyota z linii GR Światowa premiera Pierwszy model Aygo X trafił do właściciela Pierwszy model Aygo X trafił do właściciela Sprawdź szczegóły Adecco modernizuje swoją flotę Adecco modernizuje swoją flotę Stawia na hybrydowe Corolle Toyota Yaris Cross z tytułem World Urban Car 2022 Toyota Yaris Cross z tytułem World Urban Car 2022 Dowiedz się więcej GR Supra z manualną skrzynią biegów GR Supra z manualną skrzynią biegów Nowość od TOYOTA GAZOO Racing Corolla i RAV4 najpopularniejszymi autami Corolla i RAV4 najpopularniejszymi autami Zestawienie portalu focus2move.com Portom Lotniczym dostarczono 21 hybryd Portom Lotniczym dostarczono 21 hybryd Niskoemisyjna flota Toyoty Wodorowe autobusy H2.City Gold dla Barcelony Wodorowe autobusy H2.City Gold dla Barcelony Dowiedz się więcej PROACE CITY Electric PROACE CITY Electric Nowy furgon już dostępny w polskich salonach 20. rocznica uruchomienia produkcji 20. rocznica uruchomienia produkcji Toyota w Polsce Sportowa Toyota GR Corolla Sportowa Toyota GR Corolla Światowa premiera Rośnie przewaga Toyoty na polskim rynku Rośnie przewaga Toyoty na polskim rynku Sprawdź szczegóły