Nowy elektryczny C+walkT to łatwy w manewrowaniu pojazd do poruszania się na krótkich dystansach po strefach dla pieszych. Dla twórców tego urządzenia głównym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko użytkownikowi, ale także jego otoczeniu. Z tego względu standardowym wyposażeniem C+walkT są systemy bezpieczeństwa czynnego.
System zapobiegający kolizjom z pieszymi oraz z różnego rodzaju przeszkodami to jedna z najważniejszych funkcji bezpieczeństwa czynnego modelu C+walkT. Gdy czujnik zamontowany na przodzie pojazdu wykryje pieszego lub inny obiekt, system uruchomi ostrzegawczy sygnał dźwiękowy oraz ostrzeżenie na ekranie na kierownicy. Automatycznie zmniejszy też prędkość do bezpiecznego poziomu, nawet do 2 km/h. Gdy ryzyko kolizji minie, pojazd automatycznie wyłączy ograniczenie prędkości. Zasięg czujnika wynosi około 2,5–3 m, co jest wystarczające dla pojazdu poruszającego się z prędkością pieszego.
terenu to kolejne ważne funkcje bezpieczeństwa zastosowane w Toyocie C+walkT. Bezpieczeństwo jazdy zwiększają także opony odporne na przebicie.
Elektryczny C+walkT zajmuje mniej więcej tyle miejsca co idący człowiek. Jest to prosty, ekologiczny sposób na sprawne przemieszczanie się na krótkich dystansach, np. z metra do domu, po centrum handlowym, lotnisku, magazynie czy hali produkcyjnej.
Twórcy C+walkT już na wstępnym etapie projektowania zakładali, że pojazd ten będzie się poruszał z prędkością porównywalną z chodem człowieka. Wyposażyli go w pięć ustawień maksymalnej prędkości (od 2 do 6 km/h) oraz dodatkowe ustawienie 10 km/h dla doświadczonych użytkowników.
Trójkołowy pojazd napędza silnik prądu stałego o maksymalnej mocy 0,35 kW, umieszczony w przednim kole. Dodano do niego wyjmowalną baterię litowo-jonową o pojemności 0,27 kWh. Jej ładowanie za pomocą załączonej ładowarki AC 100 V trwa 2,5 h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 14 km (przy prędkości 6 km/h).

Kierownica nowego C+walkT skręca się w zakresie 90°, dzięki czemu promień skrętu wynosi zaledwie 0,59 m. Długość pojazdu to 700 mm – mniej więcej tyle, co krok dorosłego człowieka, a szerokość 450 mm. C+walkT waży zaledwie 29 kg.
Nowy elektryczny C+walkT można też stosować w celach komercyjnych. Może służyć turystom podczas zwiedzania, pracownikom hipermarketów, fabryk i magazynów do poruszania się po długich ciągach komunikacyjnych, a także ochroniarzom podczas obchodów strzeżonego terenu. Toyota współpracuje obecnie z władzami, aby dostosować przepisy do tego rodzaju pojazdów i umożliwić im poruszanie się po publicznych drogach.
Nowy C+walkT należy do serii C+pod i C+walk, którą Toyota stopniowo wprowadza do sprzedaży w Japonii. Są to niewielkie elektryczne pojazdy, wprowadzające do użytku nowe formy mobilności.
C+pod, dwuosobowy, ultrakompaktowy samochód elektryczny o mocy 12 KM i długości 2490 mm zadebiutował w grudniu 2020 roku. Obecnie Toyota pracuje nad seryjnymi wersjami pojazdów C+walk w wersji siedzącej i do podłączania do wózków inwalidzkich.
Celem Toyoty na najbliższe lata jest osiągnięcie do 2030 roku rocznej sprzedaży zelektryfikowanych samochodów koncernu na poziomie 8 mln egzemplarzy, w tym 2 mln pojazdów bezemisyjnych. Koncern rozwija równoległe wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – zarówno hybrydy i hybrydy plug-in, jak i auta elektryczne na baterie i na wodór. Na tym Toyota opiera swoją strategię osiągnięcia do 2050 roku neutralności klimatycznej, ogłoszoną w 2015 roku.
W roku 2020 Toyota wprowadziła na chiński rynek elektryczną Toyotę C-HR, a w Europie zaczęła sprzedawać samochody dostawcze z rodziny PROACE. Następnie odbyła się premiera drugiej generacji Toyoty Mirai (elektrycznego sedana na wodór) oraz elektrycznego Lexusa UX 300e, a także prezentacja koncepcyjnej Toyoty bZ4X, która stanowi zapowiedź nowej serii elektrycznych modeli z linii BZ (Beyond Zero).
Równolegle Toyota rozwija elektryczne pojazdy e-Palette na wynajem krótkoterminowy w systemie Mobility as a Service. Łatwe w modyfikacji wnętrza tych pojazdów mają wiele zastosowań. Mogą zostać przekształcone np. w mobilne sklepy i punkty usługowe, pomieszczenia biurowe czy noclegowe.